Ak Nl Tptk

• najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Eindelijk na heel veel prutsen staat de hand.
      Oke, ik krijg AK OOP gedeeld tegen een extreem tight speler met VPIP 4 en raisepreflop 4 (over ruim 80 handen). Ik besluit niet te 3 betten, want waarschijnlijk zit hij met QQ+ en AQ+. Ik besluit te callen en op Axx of Kxx door te spelen. Dit is misschien al een fout....

Flop is wel Kxx maar niet gewenst. Dus speel ik na lang nadenken toch check/fold. Meningen?

Known players:
      CO:
      $2.05
      BU:
      $1.96
      SB:
      $1.34
      BB (Hero):
      $1.67
      UTG2:
      $1.01
      MP1:
      $0.72
      MP2:
      $2.04
      MP3:
      $0.86

Preflop: Hero is BB with K, A.
      2 folds, MP2 calls $0.02, MP3 folds, CO raises to $0.10, 2 folds, Hero calls $0.08, MP2 folds.

Flop: ($0.23) K, J, T (2 players)
      Hero checks, CO bets $0.14, Hero ?? ,
  • 6 antwoorden
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      3-bet preflop AK is gewoon een premium hand.

Postflop kan je callen er zijn niet veel slechte turncards voor je. probeer de pot klein te houden en goedkoop de river te zien. Als hij de turn en river ~potsize bet moet je zeker overwegen te folden. Als hij de turn achter checkt kan je de river valuebetten.
    • EevQQ
      EevQQ
      Bronze
      Het lijkt mij ook niet handig om te callen preflop omdat je het risico loopt dat MP2 de raise van CO ook called en dan zit je 3way OOP op de flop.
      80 handen is geen grote sample, ik speel dan soms ook 4/4 als ik carddead ben en soms 20/18 ofzo. Dus zou me daar niet al te blind op staren.

Na je call hoop je een K of A te floppen dus folden lijkt me slecht. Ik zou ook voor potcontrol gaan en gewoon callen. Grote bets op T/R idd folden.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Of het sample representatief is, weet je nooit echt op dit sample, maar op 80 handen kun je wel aardig inschatten dat het een flinke nit is, preflop fold ik dan liever omdat je implied odds tegen mindere handen te klein zijn om een flopje Axx Kxx tegen hem te zien..
      Je zit OOP etc..

Op de flop vind je fold eigenlijk wel aardig goed, ik zet zijn range ongeveer op KJs+ ( loose gezien)
      je loopt achter op zeg maar alle handen, of je hebt een flipje..
      een Q zal je ook niet veel actie geven, en de enige hand die je dan wel verslaat is KQ.. ( die dus op de flop nog heel veel equity tegen jou heeft )

Nits got to nit

Btw ik zie dat je niet met een full stack aan tafel zit ( 100bb ) zorg als je BSS speelt dat je met 100bb = $2,00 aan tafel zit.
    • najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Bedankt voor jullie antwoorden.
      Ik kan hier zeker wat mee en zal m'n inkoop opschroeven tot 2$.
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door EevQQ
      80 handen is geen grote sample, ik speel dan soms ook 4/4 als ik carddead ben en soms 20/18 ofzo. Dus zou me daar niet al te blind op staren.
      Inderdaad dit.

Maar goed, stel dat zijn speel stats echt 4/4 zijn dan is zijn openings range dus zeg maar: TT+,AQs+,AKo

PF heb je daar slechts 43% equity tegen en zou een raise niet zo best zijn.
      Een call zou eventueel kunnen, maar zoals EevQQ ook al zei, je bent niet last to act hier en AK wil je niet multiway OOP spelen.
      -> Fold dus

De flop hit zijn range echt keihard!
      Je loopt alleen nog maar voor op QQ, die ook nog eens 10 outs op je heeft.
      -> Fold dus

*Just my humble opinion*
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik vind je argumentatie om pre-flop alleen maar te callen erg goed. Tegen een onbekende tegenstander raad ik je wel zeker aan om hier te 3-betten, maar tegen zo'n passieve tegenstander over een redelijk sample kan dit zeker. De makkelijkste optie waar je niet heel veel fout mee doet is om te 3-bet/folden, maar dan vind ik jouw optie beter. Het is de moeilijke weg, maar voor je ontwikkeling als pokerspeler wel de beste weg wat mij betreft.

As played moet je de flop dan wel callen. Je kan TPTK niet meteen folden op een c-bet, want villain zal deze flop ook met slechtere/gelijkwaardige handen c-betten die in zijn range zitten (AK, KQ, QQ). Dan is het een kwestie van de turn te herevalueren. Maar meteen folden is echt te zwak, daar is je hand te sterk voor. Dan had je beter pre-flop al kunnen folden. ;)