5NL, BSS all in op turn tegen AKo

• Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      ***** Hand History for Game 6653836528 *****
      $5 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 03, 18:07:18 ET 2008
      Table Table 130479 (Real Money)
      Seat 9 is the button
      Total number of players : 9
      Seat 5: CheckpointNL ( $2.91 USD )
      Seat 10: Hanske333 ( $7.20 USD )
      Seat 6: Pooker_Facce ( $2.23 USD )
      Seat 1: betchecker ( $2.12 USD )
      Seat 2: humanbeater ( $7.74 USD )
      Seat 8: uhatYhit ( $2.45 USD )
      Seat 9: waxx83 ( $5.06 USD )
      Seat 7: Sobering1 ( $3.07 USD )
      Seat 4: Vichiboy ( $3.92 USD )
      Hanske333 posts small blind [$0.02 USD].
      betchecker posts big blind [$0.04 USD].

** Dealing down cards **
      Dealt to Hanske333 [ Ac Kd ]
      humanbeater folds
      Vichiboy folds
      CheckpointNL raises [$0.16 USD]
      Pooker_Facce folds
      Sobering1 calls [$0.16 USD]
      uhatYhit folds
      waxx83 folds
      Hanske333 calls [$0.14 USD]
      betchecker calls [$0.12 USD]

** Dealing Flop ** [ Jc, 3c, Td ]
      Hanske333 checks
      betchecker checks
      CheckpointNL bets [$0.16 USD]
      Sobering1 calls [$0.16 USD]
      Hanske333 calls [$0.16 USD]
      betchecker calls [$0.16 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Hanske333 checks
      betchecker is all-In [$1.80 USD] (pot is hier zonder bet 1,22 )
      CheckpointNL folds
      Sobering1 folds

call of niet ?
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      call, wss heeft die A met sucky kicker as usual in 5NL ;)
      +als ie dat niet heeft heb je nog altijd de K en de Q die je redden en evt. de J of T als hij A3 of AT heeft
      groeten
    • nightfoks
      nightfoks
      Bronze
      Zuiver rekenkundig zou ik zeggen dat het er niet zo positief uitziet. Je betaalt 60% van de pot om de volgende kaart te zien, alhoewel je odds van de turn op de river slechts een 20% bedragen (als ik mij niet vergis). Op lange termijn ga je verlies lijden aan dit spel als je de call maakt. Het is echter wel een feit dat de opponent teveel inzet voor wat hij waarschijnlijk maar heeft, maar ik zou hem niet spelen.
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Nope, villain heeft overduidelijk aces up.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      preflop reraise 3x zijn raise plus elke call die anderen hebben gemaakt.

Waar je nu voor zorgt is een multiway pot. Niet handig dus. Door preflop te reraisen isolate je hem en kun je veiliger een flop bekijken. Nu kunnen er setjes draws en allemaal andere nare dingen tussen zitten.

Nu call je op de flop???? WTF zou ik zeggen. Je berijkt daar helemaal niets mee. Enige outs die je hebt zijn een A en een K en een Q. Dat is niet genoeg. In deze multiway pot kun je alleen lopen callen met een goede draw. Alle andere handjes zoals setjes twopairs moeten goed gereraised worden omdat er draws mogelijk zijn. Top pairs ook reraisen setjes ook hard inzetten.

Je spel is een leak hier.

Als je had gereraised had je waarschijnlijk preflop de pot kunnen oppakken. Als hij had gecalled had je met een Cbet nog steeds op deze flop makkelijk de pot kunnen oppakken. Als hij deze cbet had gecalled had je ook nog je outs om een monster te maken die hij niet verwacht.

Je speelt te loose postflop imo.

succes

oh trouwens zowiezo op de flop callen 4 mensen. Ik verwacht dat 1 van die mensen beter heeft dan een paar... dus je A en je K zijn niet genoeg.

in multiway pots wil jij altijd voor implied odds spelen.. het liefst nooit met hoge pocketpairs etc.
    • Hanske333
      Hanske333
      Bronze
      hey,

even de afloop: ik heb niet gecalled, en mijn tegenstander toonde A4 :(

ik vind de call op de flop niet loose : op een pot van 110 cent gooi ik er 16 cent bij met 4 outs die tot de win leiden en 6 outs voor een overpair. tel daarbij de implied odds van die vier Qs en je komt er wel denk ik. Natuurlijk hoor ik jullie dan al komen: als je dan toch de A en K als out rekent waarom ga je dan niet all in op de turn ? sja, das waar... :)

op de turn wilde ik een eventuele better check raisen aangezien ik dacht dat niemand echt iets had, alleen schrikte de all in mijn dan af. Ik had beter toch gewoon gevaluebet en waarop mijn tegenstander dan all in ging zou ik dan niet anders gekund hebben dan callen en zo de pot gewonnen hebben :D

ajfonso: waarom ik op 5NL met AKo een 4BB raise en 2 calls daarop niet zelf nog eens driedubbel raise: twee mogelijkheden:

-hoogstwaarschijnlijk gaat een van de drie opponents dan all in en ben ik verplicht om te callen, en all in gaan pre flop met AKo is gewoon niet goed. ( ik ga er uiteraard wel vanuit dat mensen niet met 2 random kaarten all in gaan ;) ) meeste mensen die wild all in gaan op 5NL doen dit met pockets pairs: en zelfs als ik dan niet tegen AA of KK aanloop, maar een lager pocket pair, heb ik nog altijd maar 44 percent kans dat ik win.
      - stel ik 3raise en iemand callt mij gewoon flat, er komt een geraggde flop, ik doe een continuationbet, mijn tegenstander gooit met weet ik veel welk pocketpair weer al zijn chipjes erin, opnieuw moet ik callen vanwege pot odds met een hand waarmee ik dit niet wil doen.

vandaar de gewone call.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je denkt goed na das in ieder geval belangrijk.

Ik weet ook niet of we het zelfde niveau hebben maar..

die A en die K kun je niet als outs rekenen want misschien heeft iemand al een set gehit. De enige kaart die je kan helpen is een Q. 4 outs dus. En misschien heeft iemand ook KQ in zijn hand en heb je misshien nog maar 3.....

De kans dat je hier wint is zo minimaal op de flop dat het gewoon echt niet goed is. De situatie is gewoon k$t. Die situatie verhelp je door preflop te reraisen

AK IS WEL EEN GOEDE HAND OM PREFLOP MEE TE SHOVEN. preflop lig je meestal voor op de meeste handen en je hebt altijd je A als je tegen een een KK aan loopt...

Ik las laatst een boek dat heet theory and practice van david sklansky daar beschrijft hij dat als er een raise is en call en nog een call ofzo dat het vaak profitabel is gewoon preflop all in te shoven.

Preflop ligt AK vaak voor op de flop is het een hele lastige hand..

Dus trouwens misschien shoved iemand wel een pocket pair maar dan zou ik alsnog callen omdat er genoeg doodgeld in de pot zit om het profitabel te maken... snappie

als de eerste raiser shoved moet je folden maar als een volgende caller gaat shoven kun je meestal callen omdat je in 9/10 gevallen tegen een laag pocketpair aan kijkt.

Ak is gewoon geen multiway hand dus reraisen moet je gewoon echt doen.

spreek je later!

ps. als hij je flatcalled kun je hem op een hele strakke range zetten... meestal spelen fish geen lage pocketpairs tegen een raise.. behalve die die begrijpen dat preflop all in gaan tegen 2 hoge kaarten profitabel is...

dus JJ QQ (KQmisschien) (QJ) AK... TT zoiets ongeveer. Dus als je een K hit lig je ver voor. Als er geen K komt is het oppassen en moet je waarschijnlijk bij een shove gewoon folden omdat ie dan wel een hoog pocketpair heeft zoals jj qq

dit hierboven heb ik vaak genoeg meegemaakt !!!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik heb het meeste al wel gelezen wat ik wilde zeggen :D .

Ondanks dat de redenatie van Aifonso niet slecht is, zou ik hier ook callen preflop.

Je geeft het zelf ook al, je zit uit positie wat postflop een groot nadeel kan zijn.
      AK op zich is geen slechte hand, maar ik gooi persoonlijk niet graag mijn stack all-in preflop met AK. Zeker niet op deze limiet, waar je vrij snel gecalled wordt.
      Naar mijn idee neigt het toch veel naar gamblen.

Even voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat hier preflop reraisen verkeerd is. Echter in deze situatie heeft het niet mijn voorkeur.

Op de flop ontstaat er een lastige situatie. Je geeft aan dat je vind dat je veel outs hebt (straight/A of een K), maar daar ben ik het niet mee eens.
      Veel van jouw outs (A en K) zijn vaak ook de outs voor je tegenstander gezien het preflop spel en je zou weleens drawing dead kunnen zijn. Bijvoorbeeld 2 pair, straight of een reeds geflopte set voor je tegenstander. Ik durf deze outs dan bijna ook niet mee te rekenen. Er blijft dan alleen een Q over voor een straight, maar wanneer je tegenstander ook AK heeft heb je een split pot.
      Ik heb het dan nog niet gehad over een eventuele flush draw die er ligt.......
      Samengevat denk ik dat je hier normaal moet folden, wanneer je preflop besluit om passief te callen in deze situatie.

Je besloot echter te callen en er valt een A op de turn. Er gaat iemand all-in en de andere 2 folden. Je staat nu voor een moeilijke beslissing. Zoals reeds gezegd kan deze A heel goed een out zijn voor je tegenstander. Jij hebt nu niets meer dan Top Pair Top Kicker en jouw tegenstander kan heel goed nu een straight, 2 pair of beter hebben. Handen die goed in de range liggen, preflop gezien, zijn AT, AJ, KQ, TT etc.
      Kortom, ookal zou je hier een hele duidelijke read hebben dat villain een grote fish is, dan nog is dit geen makkelijke call.
      Ik zou hier folden, er zijn maar weinig handen die je hier kunt verslaan.

Ookal heb je de uitkomst al gepost en had je de hand kunnen winnen, blijf ik hier toch echt bij een fold.