Limper UTG, 66 in MP, shove?

• NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      We zitten aan de ft van een 45s, geen reads op limper utg die mee limpt.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.45+$0.05

Stacks:
      UTG westrowski (10,935)
      UTG+1 dantehdc (12,440)
      MP1 nietzschef (5,157)
      MP2 Avo21ok (5,060)
      MP3 Strolchi 40 (1,633)
      CO Men-E-Faces (9,359)
      BTN luziebgr (11,553)
      SB i_am_cdn_777 (1,999)
      BB bommer69 (9,364)

Blinds: 300/600 Ante 50

Pre-Flop: (1,350, 9 players) nietzschef is MP1 6:club: 6:diamond:
      westrowski calls 600, 1 fold, [color="#cc0000"][b]nietzschef goes all-in 5,107?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Nietzsche,

Ik moet deze hand over het hoofd hebben gezien de vorige keer... vreemd.

Anyway, ik vind het wel een moeilijke hand. First in natuurlijk een duidelijke push, maar een limper is voor de hand die je hebt wel echt een probleem. Hij limped in utg+1, de eerste positie aan tafel, wat nog wel eens een sterke hand kan zijn.

Ik ga echter toch van deze redenering uit; als villain een wijde range had gehad hier, dan had hij dus vaker gelimped. Als hij vaak limpte, dan had jij vast niet geopend met de zin "geen reads op limper utg die mee limpt", maar er iets meer over gezegd.

Ik zou er dus vanuit gaan dat villain hooguit 20% van zijn handen limped, en zo'n range is echt funest voor je push hier. Hoewel 20% nog vrij veel is, lig je dik achter op een 10% calling range in dat geval, en neemt je folding equity drastisch af, terwijl het daar met 66 natuurlijk om gaat, beter dan een coinflip krijg je immers vrijwel nooit als je 66 hebt en gecalled wordt. Ik zou dus folden, omdat het significant uitmaakt t.a.v. je folding equity als er een limper voor je zit die niet ziekelijk loose is.

Voor TT maakt het natuurlijk veel minder uit, omdat die hand tegen utg calling range (tenzij hij een KK+ range speelt natuurlijk, en die mensen bestaan die alleen die handen zouden limpen) veel beter speelt dan 66.