controle online poker

• Bobh0l0p
      Bobh0l0p
      Bronze
      Hey

ik heb via een freeroll toernooi opgenomen, dat de belgische staat een controle gaat uitvoeren over belgen die online pokeren , m.a.w. illigaal pokeren dus.

Een boete die kan oplopen tot 100.000 euro of 6 maanden celstraf zou de straf kunnen zijn voor iedereen die illigaal pokert.

Weten jullie wat onder de categorie van illigaal pokeren valt ? Is dit cash games of ook smt en mtt ??

Ik weet dat bij pokerstars, zei een belgische licentie hebben, en daardoor kan je ook alleen tegen andere belgische spelers spelen, heel fijn, in totaal zijn er 20 tafels, verspreid over alle limieten.
      Ik heb ergens op deze site gelezen dat deze situatie bij pokerstars maar een beta-fase is van het programma, en wanneer je geld eropzet je doorgelinkt word naar tafels over heel de wereld.
      Kvind het op zich maar raar klinken, kgeloof er niet veel van, maar vragen kan nooit kwaad, dus weet iemand of dit waar is??

OT : Betekend dit dus dat je niet meer bij pkr of partypoker of ftp of welke andere site die geen belgische licentie heeft meer kunt pokeren ?

De controle op zich vind ik ook maar een raar gebeuren, je kan dit moeilijk gaan controleren wie online pokert en wie niet, want naar mijn weten zijn bankgegevens en bankoverschrijvingen nog altijd privé eigendom.

alvast bedankt
  • 2 antwoorden
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Hoi Bobh0l0p

Alle ins en outs van de Belgische pokerwetgeving kun je hier vinden:

http://nl.pokerstrategy.com/news/content/Regulering-Belgische-pokermarkt-Het-dossier_50452/
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey Bobh0l0p,

Onderaan ga ik even dieper in op jouw vragen. Je kunt ook altijd in het nieuws de hele situatie nog eens overlezen. Vragen over de Belgische pokerwetgeving mogen in dit topic gesteld worden. Ik heb je post er ook even naar verhuisd.

Oorspronkelijk gepost door Bobh0l0p
      Weten jullie wat onder de categorie van illigaal pokeren valt ? Is dit cash games of ook smt en mtt ??
      Online illegaal pokeren, is pokeren bij poker rooms die geen licentie hebben om legaal poker aan te bieden in ons land. Voorlopig moet je je nog geen zorgen maken, van zodra het tijd is om actie te ondernemen en over te schakelen naar andere rooms, laten we je het weten. Nu kun je nog zowel op .be platforms spelen als op .com platforums spelen.

ik heb via een freeroll toernooi opgenomen, dat de belgische staat een controle gaat uitvoeren over belgen die online pokeren , m.a.w. illigaal pokeren dus.

Een boete die kan oplopen tot 100.000 euro of 6 maanden celstraf zou de straf kunnen zijn voor iedereen die illigaal pokert.
      In de toekomst zal de Belgische staat poker inderdaad gaan legaliseren. Ze gaan met andere woorden online poker toelaten - wat tot op heden in theorie verboden was - maar daar hangen dan ook enkele wetten aan vast.

Eerste en meest opvallende, is het feit dat de server van de poker room in België gevestigd moet zijn. Dit om controle mogelijk te maken en fraude en witwas praktijken te voorkomen. De straffen voor iemand die illegaal pokert, alsook voor iemand die illegaal poker aanbiedt, kunnen inderdaad oplopen tot het bedrag dat jij noemde. We verwachten echter niet dat de Belgische overheid spelers zal gaan vervolgen, alvorens ze alle weten op papier hebben en de Europese Commissie de aanklacht heeft verwerkt.

Ik weet dat bij pokerstars, zei een belgische licentie hebben, en daardoor kan je ook alleen tegen andere belgische spelers spelen, heel fijn, in totaal zijn er 20 tafels, verspreid over alle limieten.
      Ik heb ergens op deze site gelezen dat deze situatie bij pokerstars maar een beta-fase is van het programma, en wanneer je geld eropzet je doorgelinkt word naar tafels over heel de wereld.
      Kvind het op zich maar raar klinken, kgeloof er niet veel van, maar vragen kan nooit kwaad, dus weet iemand of dit waar is?? ^
      Wat het spelen van cashgames betreft: de kansspelcommissie ziet er geen graten in om dit internationaal te houden. Het zou met andere woorden mogelijk zijn om als Belg tegen spelers over de hele wereld te spelen. Het is echter de beslissing van de poker room zelf, hoe ze dat concreet invullen. Momenteel, in de testfase, heeft PokerStars ervoor gekozen de spelerspool nationaal te houden, omdat zoiets technisch eenvoudiger is. Hoe ze het op hun uiteindelijke platform gaan doen, weten we nog niet. Feit is: het is toegelaten. Zelfde geldt voor MTT's en SNG's (dat is nu, op het testplatform, ook al internationaal).

OT : Betekend dit dus dat je niet meer bij pkr of partypoker of ftp of welke andere site die geen belgische licentie heeft meer kunt pokeren ?
      Momenteel loopt er nog een klacht tegen de Belgische overheid: niet elke room vindt de Belgische wetgeving immers rechtvaardig. Vele rooms vinden ze in tegenstrijd met enkele Europese wetten.

Als gevolg daarvan, wachten bepaalde rooms nog af en blijven ze opereren zonder Belgische licentie.

Maar van zodra een room legaal op onze markt komt, zal PokerStrategy.com er mee praten, zodat we een deal kunnen sluiten en onze leden er opnieuw tracked kunnen spelen. Poker770, bijvoorbeeld, zou ook interesse hebben om een licentie aan te vragen.

Er gaan ongetwijfeld nog vele rooms volgen, de overheid verwacht zo'n 11-tal aanvragen. Maak je dus maar geen zorgen dat PokerStars de enige aanbieder zou zijn, zo ver komt het niet!

Ik hoop hiermee op jouw vragen geantwoord te hebben. Mocht je er nog hebben, aarzel niet!