AJ op NL4 SH

• BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      $0.02/$0.04 No Limit Holdem
      PartyPoker
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Roma2091 ($3.69) Stats (360 handen): VPIP/PFR/3bet/AF/CB/fold to CB: 36/4/4/2.2/33/32
      UTG+1 neibush ($0.89)
      CO Friskus333 ($5.97)
      BTN BadBeatFil ($4.08)
      SB haithuy1981 ($2.52)
      BB M0rganDexter ($5)

Pre-Flop: ($0.06, 6 players) BadBeatFil is BTN A:spade: J:spade:
      Roma2091 raises to $0.08, 2 folds, BadBeatFil calls $0.08, haithuy1981 calls $0.06, 1 fold

Flop: K:diamond: 4:heart: A:club: ($0.28, 3 players)
      haithuy1981 checks, Roma2091 checks, BadBeatFil bets $0.20, haithuy1981 folds, Roma2091 calls $0.20

Turn: 7:diamond: ($0.68, 2 players)
      Roma2091 checks, BadBeatFil bets $0.48, Roma2091 raises to $0.96, BadBeatFil calls $0.48

River: Q:club: ($2.60, 2 players)
      Roma2091 bets $1.76, BadBeatFil calls $1.76

Final Pot: $6.12
      Roma2091 shows A:heart: K:spade:
      BadBeatFil shows A:spade: J:spade:

Roma2091 wins $5.82 (net +$2.82)
      BadBeatFil lost $3 haithuy1981 lost $0.08
  • 6 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey badbeatfil,

Als een loose passive speler die preflop aggressor is check/raised op de Turn; wat voor range geef je hem? Wat is je equity tegen dat?

Dat zijn de 2 vragen die je je aan jezelf moet stellen alvorens je een beslissing maakt

Let me know wat je antwoorden zijn!
      MVg,
      Gerv
    • BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      hey Gerv,

4% preflop raise, loose passive, range:
      - QQ+
      - AQ+

Preflop is mijn equity 29% tegen 71%

Op de turn is dit 30% tegen 70%, maar hier vermoed ik dat de QQ-combo's al wegvallen, dus is de equity nog: 12% tegen 88%: bet/fold moest de beslissing zijn.

Thx en grtz,

Fil
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey,

Ik denk dat zijn range echt sterker is dan AJs. Als bijvoorbeeld for simplicity sake zijn range:
      JJ+ & AK is

Dan speelt:
      • JJ ; nooit c/c Flop , c/R Turn maar meer c/c Flop, c/c Turn of c/c Flop , c/f turn
      • AK kan zo spelen
      • KK eveneens
      • AA idem
      • QQ speelt hetzelfde als de JJ hier

Tegen AK loop je achter en tegen KK/AA ben je drawing dead

Met 360 handen kunnen we zeggen dat AQ ook niet zo speelt omdat ie of bet/bet of check/call down speelt

Dus ik bet/fold de Turn

Hope it helps :)
      - Gerv
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Ik denk dat je tegen deze speler pre eigenlijk al wilt folden, omdat je hier nooit veel geld gaat verdienen, maar wel gaat verliezen als er een A valt.

Gerv: Waarom zou je de turn willen bet folden? Dan zet je je hand toch eigenlijk om in een bluf. Ik kan me op deze flop weinig handen voorstellen waar mee een villain called die wij nog beat hebben.
    • BadBeatFil
      BadBeatFil
      Bronze
      AJs had ik ook uitgesloten bij mijn "reflectie". Ik kwam ook tot de conclusie dat een c/f op de turn de beste optie was.

Probleem is dat ik weer vergeet meer met handranges te werken tijdens het spelen. Ik heb een hele mooie upswing gehad, maar heb nu al drie dagen een downswing en het zijn zeker de leaks die hiervan de oorzaak zijn.

Terug meer concentreren zeker?

Thx,

Fil
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door HavikJo
      Ik denk dat je tegen deze speler pre eigenlijk al wilt folden, omdat je hier nooit veel geld gaat verdienen, maar wel gaat verliezen als er een A valt.

Gerv: Waarom zou je de turn willen bet folden? Dan zet je je hand toch eigenlijk om in een bluf. Ik kan me op deze flop weinig handen voorstellen waar mee een villain called die wij nog beat hebben.

My bad, dacht dat het nog multiway op Turn was en dan betten we voor value tegen de andere speler

Als het HU is het dan zeker check back (Het was 02:00 toen ik mijn reply schreef, uiteraard niet een excuus :P dus bedankt voor de oplettendheid!)

Ik call wel preflop omdat we zijn range weten en dus eigenlijk perfect tegen hem kunnen spelen.