JJ op NL2 - SH

• Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      PokerStars - $0.02 NL (6 max) - Holdem - 6 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BTN: $2.14
      SB: $1.89
      BB: $2.00
      Hero (UTG): $2.25
      MP: $2.00
      CO: $1.97

SB posts SB $0.01, BB posts BB $0.02

Pre Flop: ($0.03) Hero has J:spade: J:club:

Hero raises to $0.06, fold, fold, BTN raises to $0.24, fold, fold, fold

BTN wins $0.15

BTN:
      VP$IP: 24,17 (87)
      AF: 2.57
      AFq: 21.69

In pokertracker kan ik nergens zijn 3bet info vinden (ik heb het sinds een week als een trial voor 60 dagen, dus heb nog een en ander te leren). Wel weet ik nog dat zijn 3bet toen nog op 0 uit 13 handen stond.

Dus ik schatte zijn hand op QQ+, AK in.

Equilab:
      BTN = 63,81%
      Hero = 36.19%

En money pot odds is 1:1.5 (dus minimaal 40% kans nodig).
      Dus clear fold! Of lees ik zijn handrange verkeerd af?

Volgens de tracker zijn juist zulke potten mijn grootste leak door 3bet niet voldoende te respecteren.
  • 3 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey Gerardus,

Wat bedoel je met 3bets niet respecteren? Call je? Of shove je het erin?

Algemeen denk ik dat we zijn PFR wel moeten weten. AF/AFq zegt alleen over postflop ;)

Want een 21/2 raised heel weinig terwijl een 21/20 heel loose is bijv.

Let me know

- Gerv
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      hoi Gerv,

dan heb ik AF en PFR effe door elkeaar gehaald :f_confused:

Zijn PFR is 19.54.

Elke keer als ik eindelijk eens goede starthanden heb kan ik het gewoon niet hebben dat iemand anders weleens nog betere handen kan hebben. Dan accepteer ik zijn 3bet gewoon niet. Of, de ene keer call ik, en de andere keer shove ik gewoon terwijl mijn verstand/intuïtie zegt bij die speler moet je juist FOLDEN :f_mad:
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerardus
      hoi Gerv,

dan heb ik AF en PFR effe door elkeaar gehaald :f_confused:

Zijn PFR is 19.54.

Elke keer als ik eindelijk eens goede starthanden heb kan ik het gewoon niet hebben dat iemand anders weleens nog betere handen kan hebben. Dan accepteer ik zijn 3bet gewoon niet. Of, de ene keer call ik, en de andere keer shove ik gewoon terwijl mijn verstand/intuïtie zegt bij die speler moet je juist FOLDEN :f_mad:
      Thanks!

Algemeen 3bet men niet zo heel loose als jij denkt. Je hebt vast wel van die momenten waarvan jij denkt ''die gozer 3bet mij constant!'' maar dat is een emotionele reactie en we moeten echt objectief kijken hoevaak ie al heeft ge3bet bijv. en in wat voor'n situatie voordat we looser gaan spelen

Anyways Ik denk dat hier erin gooien best mager kan zijn want het really depends hoe loose/tight jij bent vanuit UTG (immers deze REgular speelt tegen jouw op basis van hoe HIJ jou ziet)

Dus als jij 60/60 speelt dan is zijn 3bet range natuurlijk looser vergeleken dat je maar 15/13 speelt

Ik denk dat ik hier meestal call maar omdat ik denk dat dat meer problemen gaat opleveren is een fold hier fine. Ik denk namelijk niet dat ie genoeg 3bet bluffed om een 4bet als bluff profitabel te maken. Verder denk ik niet dat ie TT & AQ het erin gooit & je tegen QQ+,AK tegen de feiten aanloopt:

Equity     Win     Tie
      UTG    63.79%  63.57%   0.21% { QQ+, AKs, AKo }
      UTG+1  36.21%  36.00%   0.21% { JJ }

Mvg,
      Gerv