[nl5] A10s -(pre)flop play

• robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Ik vroeg mij af of ik hier preflop goed heb gespeeld, want het is mij een beetje onduidelijk wat ik hier zou moeten doen.

Op de flop hit ik TPTK en lijkt het mij sterk dat ze een overpair hebben, want dan zouden ze preflop niet limpen. Nou had ik villain al gezien en leek hij mij een beetje een spewy fish. Op de flop besluit hij oop te schuiven en leek mij een call goed. Hij kan een set hebben gehit, maar ik betwijfel of hij die zo zou spelen. Ik callde vanwege zijn merkwaardige spel hier, is het een goede call?

$0.02/$0.05 No Limit Holdem
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG aido123 ($1.59)
      UTG+1 kisjosh77 ($1.34)
      MP1 Dariusnf ($2.70)
      MP2 destrukttt ($5.33)
      CO robertju1 ($2)
      BTN EddieBeiga ($5.86)
      SB lucifer_1206 ($5)
      BB serginio0604 ($5)

Pre-Flop: ($0.07, 8 players) robertju1 is CO A:diamond: 10:diamond:
      aido123 calls $0.05, kisjosh77 calls $0.05, 2 folds, robertju1 raises to $0.25, 3 folds, aido123 calls $0.20, kisjosh77 calls $0.20

Flop: 10:heart: 9:spade: 6:heart: ($0.82, 3 players)
      aido123 checks, kisjosh77 goes all-in $1.09, robertju1 goes all-in $1.75, aido123 folds

Turn: 7:spade: ($3.66, 2 players, 2 all-in)

River: J:club: ($3.66, 2 players, 2 all-in)

Final Pot: $3.66
      robertju1 shows a pair of TensA:diamond: 10:diamond: kisjosh77 shows a straight, Seven to Jack8:club: 8:diamond:

kisjosh77 wins $2.86 (net +$1.52)

robertju1 collects $0.66 (net -$1.34)
      aido123 lost $0.25
  • 1 antwoord
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi robertjuh,

preflop raise kan hier best vermits limping ranges over het algemeen niet echt sterk zijn. vooral als ze veel openlimpen is een isoraise hier heel goed;
      Op de flop is het board heel wet en villain overbet shoved hier de flop. Zijn range is hier sets, 2 pair, straight , en verscheidene draws. Net omdat er op dit board zoveel draws liggen waarmee hij hier kan shoven kan je hier tegen zo'n vis TPTK als de nuts beschouwen.

Ik call hier ook maar een fold is ook zeker niet slecht. Als villain geen spewfish is en solid plays maakt en op zo'n board enkel met made hands (2pair, sets en striaght) zou shoven kan je folden, maar bij vissen is dit meestal niet het geval. Nh, ul :(

Wil nog wel even een kleine opmerking maken over je redenering van 'ik callde vanwege zijn merkwaardige spel'. Laat dit nooit je motivatie zijn om een bepaalde call te maken, op de hogere limieten waar er soms onorthodoxe of advanced lines aangenomen worden net om het spewy te laten overkomen om zo een bepaalde call of bluffshove te inducen kan je met die denkwijze in de problemen komen. In plaats van die denkwijze moet je leren denken in ranges. Als villain hier shoved moet je nadenken van, goed wat is zijn range waarmee hij hier shoved en heb ik genoeg equity tegen die range voor de odds die ik krijg.

Voor equity te berekenen kan je pokerstrategy equilab gebruiken. Als je meer vragen hebt over equityberekeningen of over het berekenen van pot odds mag je die altijd stellen :) .

Groetjes :) .