Ajs uit CO tegen 3betmuch SB

• Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($73.25)
      BB ($54.05)
      UTG ($50)
      UTG+1 ($59.50)
      UTG+2 ($17.50)
      Hero ($52.50)
      BTN ($18.35)

Dealt to Hero J:club: A:club:

fold, fold, fold, Hero raises to $1.50, fold, SB raises to $4.50, fold, Hero calls $3

FLOP ($9.50) 2:club: 5:spade: A:diamond:

SB bets $5.95, Hero calls $5.95

TURN ($21.40) 2:club: 5:spade: A:diamond: T:club:

SB checks, Hero bets $12, SB calls $12

RIVER ($45.40) 2:club: 5:spade: A:diamond: T:club: 6:club:

SB checks, Hero bets $19, SB calls $19

Villain (15/12) 3bet 12% uit sb, cbet in 3bet pot 100% over decent sample. Vandaar mijn call. Flop is std imo. Turn pak ik een draw op en daarnaast bet ik voor value. River hit ik, moet ik hier groter betten? Ik wil wel gecalled worden natuurlijk. Ik zat te neigen naar 25$ maar denk dat dat zo veel sterker oogt dan 19$. Meningen?
  • 3 antwoorden
    • ric0tjuh24
      ric0tjuh24
      Bronze
      Aangezien zijn line tot de turn denk ik dat villian hier een sterke aas speelt.
      Met zijn aggressieve 3bet stats kan hij zelfs makkelijk 2p spelen.

Ik denk dat een hand die turn en river callt, de river ook wel wat groter callt.
      Ik neig dan ook naar een dikke valuebet op river, en verwacht heel vaak een call van AK AQ of 2p Ax.

Je hebt rond 32$ behind geloof ik? Lijkt me een perfecte size voor een river shove, 32 op een 45 pot ? En het is nou niet dat een shove altijd de nuts is op nl50. (In mijn ogen komt een shove hier zelfs zwakker over dan een 19$ bet)

Ben wel benieuwd naar mening van sjeng though, nh :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop en flop is goed imo.

Turn bet ik sowieso wat groter. Als villain hier een zwakke Ax heeft of een hand als KK/QQ gaat hij vaak nog een turnbet callen om de river te folden, dus kan je het net zo goed wat groter maken. $14,- ofzo lijkt me prima.

Indien je op de river je flush hit kan je dan shoven. Villain gaat zelden AQ of AK folden.
      Indien de river een non- is check is waarschijnlijk behind, of villain moet vaak naar SD gaan ofzo waardoor je nog een lichte valuebet kan maken.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Ik ben het volledig eens met wat hiervoor gezegd is. AK bet hij vaak door op de turn en de meeste villians op NL50FR 3betten polarised, waardoor AQ ook minder likely is.
      Zijn range bevat dus veel zwakkere Ax handen die hij niet direct kan folden en daarom zou ik de turn betten. Dit kan best een beetje groter zodat je de river makkelijk kan shoven als je een, A, J of flush hit, de rest check ik wel behind op de river zonder verdere reads.

Ik maak van dit soort plays overigens wel een note van zijn hand, of het nu de nuts is of A3, het is altijd goede informatie voor latere handen.