[MSS NL5] AKo frapante move

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Goedendag allemaal!
      Voor vandaag heb ik nog even een mooi handje. Als je even zo kijkt naar de hand is deze erg fishy van mij!
      Ik zal even mijn gedachte erachter werpen!
      Mijn opponent callt op de bu, zijn range leek mij middelmatig tot groot.
      Hij leek mij wel een beetje een fish. (Stats weet ik niet meer)
      Vervolgens brengt de flop ons 986 rainbow, ik besluit gewoon te c-betten (misschien wat aan de lage kant) en krijg een call. Ik gaf hem op dat moment TJ
      op de turn verandert er niets maar besluit te checken. Villain zet voor een in mijn ogen faalbluf van 50c en besluit hier te pushen voor het resterende bedrag omdat ik hem bijna zeker op TJ zette.
      Leuk gedaan?

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (9 handed)

Known players:
      SB:
      $1.88
      BB:
      $6.82
      UTG1:
      $10.08
      UTG2:
      $5.00
      MP1 (Hero):
      $1.79
      MP2:
      $14.14
      MP3:
      $2.76
      CO:
      $6.97
      BU:
      $2.90

Preflop: Hero is MP1 with K, A.
      UTG1 calls $0.05, UTG2 folds, Hero raises to $0.26, 3 folds, BU calls $0.26, 3 folds, 2 folds, UTG1 folds.

Flop: ($0.64) 8, 9, 6 (2 players)
      Hero bets $0.38, BU calls $0.38.

Turn: ($1.4) 2 (2 players)
      Hero checks, BU bets $0.50, Hero raises to $1.15(All-In), BU calls $0.65.

River: ($3.7) 8 (2 players)

Final Pot: $3.7.

Results follow:

Hero shows a pair of eights(Ks Ad).
      BU shows a pair of eights(Jh Qh).

Hero wins with a pair of eights(Ks Ad).
  • 4 antwoorden
    • robertjuh1
      robertjuh1
      Bronze
      Ik denk dat dit op de lange termijn een erg slechte move gaat zijn. Of villain moet ongelooflijk fishy zijn, maar anders is deze move is niet +ev. In mijn ogen laat villain wel wat sterkte zien door op de flop te callen en op de turn te betten. Ik zou hem hier op in het beste geval een pair zetten, of als die erg fishy is misschien een draw. Tegen JT zonder flushdraw heeft je tegenstander nog steeds 32% equity en tegen bijvoorbeeld top pair heb jij nog maar 13,9% en dan ga ik ervan uit dat die geen A9 of K9 in zijn hand heeft. Hierdoor lijkt me dit een slecht gespeelde hand op de turn. Ook heb je heel weinig fold equity, want villain hoeft nog maar een heel klein gedeelte van zijn stack erbij te leggen, waardoor hij hier met bijna alles callt.

Preflop goed gespeeld.
      Flop is ook goed gespeeld.
      Op de turn zou ik hier check/fold spelen.
      Eventuele river zou ik ook check/fold spelen, tenzij er een K of A komt.
      Als er op de river een K of A zou komen, zou ik shoven.

Ik hoop dat ik de hand een beetje goed heb beoordeeld, nu nog wachten op de reactie van de judge:)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ojee Ik dacht dat ik deze hand al gejudged had.... maar ik heb gewoon niet op Post Reply gedrukt :facepalm: stom.

Anyways Preflop & flop is fine uiteraard want je vraag gaat over de Turn

Ten eerste zetten we mensen op een range en niet never nooit op 1 hand. Dit is iets wat veel mensen fout doen en het nekt ze constant. bijv. Fish zetten je vaak op AceKing en folden nooit 66 op 432rainbow terwijl jij makkelijk 22+ kan hebben ;) Of JT en dan op de TUrn Aas of Koning hem vrolijk wegbarreled

Ik denk dat we hier op de Turn check/folden om die reden maar ook dat je haast geen FEQ creeërt met je shove omdat je hem rond de 4:1 geeft en dus haast nooit gaat folden met whatever ie leuk vind

Mvg,
      Gerv
    • Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Ahaa duidelijk,

een handrange is inderdaad duidelijker en opzich had QJ en KQ daar ook nog tussen kunnen staan. Ik begrijp dat het dan wat overzichtelijker is toch?

Ik ga mij de komende de dagen even verdiepen in wat artikelen en ook jouw filmpje bekijken(ik kan hem btw wel doorspoelen), om dan vervolgens in het weekend weer lekker te kunnen knallen :)

Bedankt heren!
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Een hand range is wel wat meer dan QJ,KJ,JT want zijn range bestaat ook uit pps, suited connectors etc.