Discussie in een home game

• zvl
      zvl
      Silver
      Gisteren hadden we een discussie in een (NL cash) home game.

Twee spelers zien de river.
      Ze checken beide.
      De eerste toont zijn kaarten (eigenlijk toont hij er maar één, wat voor zover ik weet al tegen de regels is).
      De tweede ziet dat hij beat is en muckt.

Volgens mij kan dat niet. Hij heeft niet gefoldt, dus kan hij niet ook niet mucken en moet hij zijn kaarten (al dan niet op verzoek) tonen.
      Correct?
  • 7 antwoorden
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Hij mag altijd mucken zonder te laten zien als hij dat wil. Je kan idd wel aan die andere persoon vragen om 2 kaarten te tonen want dat is idd verplicht.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      je kan kiezen om te mucken en geen aanspraak te maken op de pot .
      Moet je maar eens opzoeken ,heeft ooit filmpje van gestaan van ik denk pokernoob die callt terwijl hij beat is omdat hij weet dat zijn tegenstander muckt zonder dat de andere zijn kaarten toont als hij een bluf heeft gedaan .
      de villain blufte met Ahi , pokernoob callde met Q hi , begint te praten alsof ie de pot wint , de villain muckt , en dan gooit pokernoob zijn kaarten ope , waarop de tegenstander zijn kaarten teruggrabbelt maar geen hulp kan baten , hij heeft nl al gemuckt :)
    • gemmetje
      gemmetje
      Bronze
      http://www.youtube.com/watch?v=Mr2agX80ZyE
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      jap dat dus :)
      prima play imo btw , poker speel je binnen de regels van het spel , en binnen deze regels manoevreer je om je profit te maken :)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Even een stomme aanvullende vraag:

Wie moet op de showdown het eerst zijn kaarten laten zien?
      Ik dacht degene die OOP zit, maar soms hoor ik wel eens degene die de laatste bet gemaakt heeft.

(heb al tienduizenden handen gespeeld en heb er nooit op gelet eigenlijk :facepalm: )
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r

Ik dacht degene die OOP zit, maar soms hoor ik wel eens degene die de laatste bet gemaakt heeft.

(heb al tienduizenden handen gespeeld en heb er nooit op gelet eigenlijk :facepalm: )
      Diegene die als laatste een agressieve actie (bet of raise) heeft gemaakt. Tenzij hij er voor kiest om te mucken dus en geen aanspraak te maken op de pot.

Edit: De andere persoon kan dan mucken zonder zijn hand te laten zien als hij die hand niet kan verslaan of laat zijn hand zien als hij wint.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door oscaar10
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r

Diegene die als laatste een agressieve actie (bet of raise) heeft gemaakt. Tenzij hij er voor kiest om te mucken dus en geen aanspraak te maken op de pot.

Edit: De andere persoon kan dan mucken zonder zijn hand te laten zien als hij die hand niet kan verslaan of laat zijn hand zien als hij wint.
      degene die laatste aggressieve actie heeft gemaakt op de river. in t geval van geen actie, degene die OOP zit.

en over mucken of niet, je mag altijd mucken, en als je per se beide kaarten van iemand wil zien kan je gewoon wachten als ie moet openen. als ie alleen toppair laat zien(en niet zn kicker) en je beat dat niet, vraag je gewoon of ie die 2e kaart ook kan showen :P .

en fwiw volgens HC regels is de betting line ook de mucking line (als je hand eroverheen is is ie dood) maar tijdens WSOP is de muck die stapel kaarten naast de dealer. als ie daar tussen ligt is je hand dus dood daar (en everywhere else, HC heeft gewoon eigen regeltjes)