Trouble hands

• Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ik las net een (ietwat gedateerd) artikeltje over AQ als trouble hand.

[Quote]Daniel Negreanu used to call AQ "1.4," named after how many million he has lost with it. [/quote]Ik herkende het probleem en ik was benieuwd hoe jullie er over denken.

Is AQ echt zo'n trouble hand?
      Zijn er andere verradelijke trouble hands?

Ik kwam ooit iemand tegen op een live poker toernooi, die best wel goed speelde, maar hij muckte altijd JJ, omdat hij daar altijd mee in de problemen kwam.
  • 6 antwoorden
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      AQ is gewoon flatten en potcontrol spelen als je iets hit.

Zelf heb ik het vaak met AK, dan 3bet ik preflop en als ik dan geen hit krijg op de flop krijg ik een lastige beslissing (c-bet is standaard), maar als villian raised?

Ook als ik preflop een 4 bet krijg is dit een lastige beslissing om te folden, flatten of AI te gaan.
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Ik las net een (ietwat gedateerd) artikeltje over AQ als trouble hand.

[Quote]Daniel Negreanu used to call AQ "1.4," named after how many million he has lost with it. [/quote]Ik herkende het probleem en ik was benieuwd hoe jullie er over denken.

Is AQ echt zo'n trouble hand?
      Zijn er andere verradelijke trouble hands?

Ik kwam ooit iemand tegen op een live poker toernooi, die best wel goed speelde, maar hij muckte altijd JJ, omdat hij daar altijd mee in de problemen kwam.[/quote]Ik zag dat ook steeds tegen mezelf .. JJ verlies ik altijd mee :(
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door johninho123
      Ik zag dat ook steeds tegen mezelf .. JJ verlies ik altijd mee :(
      Misschien was jij die gast dan wel :)
      (Kom je uit Drenthe?)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Probeer een hand te plannen. Als je een hand als AQ 3-bet maar pas gaat bedenken wat je moet doen bij een 4-bet wanneer je die krijgt, dan doe je iets fout. Je moet voordat je called, 3-bet of 4-bet of wat dan ook altijd een idee hebben van hoe je de hand gaat spelen in verschillende scenario's.

Stel, je flat pre-flop. De flop komt Ax. Wat ga je doen op de flop? En op de turn indien hij twee keer vuurt? En de river?
      Stel, je 3-bet pre-flop. Je tegenstander is tight en jullie hebben allebei een grote stack. Ga je wel actie krijgen van slechter bij een 3-bet? Gaat hij slechtere handen 4-betten? Enzovoort.

Hetzelfde geldt voor een hand als JJ of TT. Het zijn lastige handen, maar vooral omdat veel mensen geen idee hebben wat ze willen bereiken met hun acties. Vooruitdenken gaat je heel veel geld opleveren of besparen met dit soort handen. ;)
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Ja, ik denk dat je daar gelijk in hebt.
      Hoewel AQ, JJ en TT in de top 10 hands zitten, spelen ze PF erg lastig en haal je er óf te weinig value uit, óf je verliest er te grote potten mee.
      Een goede planning is daarbij inderdaad essentiëel om ze profitabel te kunnen spelen.

Maar wat doe je bijvoorbeeld first in met AQo vanuit MP2. Normaal gesproken raise ik die hand altijd en ligt het aan de actie na me wat ik er verder mee doe.
      Als de BTN met stats 41/32/8 3bet, reageer ik anders dan wanneer de MP3 met stats 7/3/1 de 3bet maakt.

Neem je alle spelers al in beschouwing bij je plan dan (op het moment van de initiële raise)?
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Oorspronkelijk gepost door johninho123
      Ik zag dat ook steeds tegen mezelf .. JJ verlies ik altijd mee :(
      Misschien was jij die gast dan wel :)
      (Kom je uit Drenthe?)
      LoL Ik kom uit een klein plaatsje ernaast! Amersfoort!