Goede fold or not?

• Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Villian is een 14/11/3.4 speler over 95 handen.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (7 handed)

Known players:
      BB:
      $20.50
      MP1:
      $25.00
      MP2:
      $10.00
      MP3:
      $25.81
      CO:
      $25.00
      BU (Hero):
      $25.00
      SB:
      $26.59

Preflop: Hero is BU with Q, Q.
      MP1 folds, MP2 raises to $0.60, 2 folds, Hero raises to $1.75, SB calls $1.65, BB folds, MP2 calls $1.15.

Flop: ($5.5) 3, J, 2 (3 players)
      SB bets $4.00, MP2 folds, Hero raises to $10.61, SB raises to $24.84, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $16.11.
  • 3 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      de enige hand waar je nog op mag hopen is AsKs en dan nog is het een flip. tegen alle handen die een 14/11 OOP een 3-bet called loop je achter
      JJ+, AK, AQs zou preflop nog callen denk ik en dan deze actie op de flop:
      fold
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Lastige spot.

Denk dat een raise weinig zin heeft vs een cold 3bet caller.

Hij is vrij tight en reggy uitziend dus eigelijk denk ik niet dat hij 22/33/AJs pre gaat callen.

Zijn meest waarschijnlijke range lijkt mij hier JJ+/AKs (vooral ook omdat jij MP2 3bet wat al vrij sterk is). Die range crusht jou, denk ook niet dat hij sc's OOP gaat callen preflop op een 3bet.
      Hieruit voortdenkende zou ik voor de tight fold op zn bet gaan. Als je raist dan protect je eigelijk alleen tegen AKs welke 1 combo is van de 17 combo's die ik m logisherwijs geef. De andere 15 crushen jou en 1 split je tegen. Maar als hij shipt dan kan je tegen die range eigelijk nooit callen.

Als t echt een spewert is zou je 1x kunnen callen om de T te reevaluaten, maar dan zal je vrijwel altijd een 2nd barrel zien waar je toch op zal gaan moeten folden gezien zn range.

Je zou TT nog toe kunnen voegen aan zn range maar dan ben je nog steeds tevaak crusht, en of hij die uitdonkt is ook nog maar de vraag.

Denk dat fold dus eigelijk t beste is.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Wat koen zegt.

Als zo iemand OOP een 3bet coldcalled moet ik meestal wel huilen, zijn range is gewoon nuts wat waarschijnlijk betekent JJ+ en AK.

Hij gaat ook nooit bluffen 3-way op de flop gezien de preflop actie en omdat AsKs maar 1 combo is kun je hier wel folden hoe tight het ook klinkt. Als je namelijk alles op een rijtje zet kom je tot de conclusie dat hij hier niks minders bet voor value en bluft hij hier ook nooit.

Als je deze flop raised ben je overigens nooit van plan om te folden met deze hand.