Semi-herocall tegen fish

• PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      $0.10/$0.25 Ante $0.05 No Limit Holdem
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG ($26.70)
      CO ($43.06)
      BTN ($26.79)
      SB ($62.75)
      PtiiiPtaaa (BB) ($63.33)

Pre-Flop: ($0.60, 5 players) PtiiiPtaaa is BB 5:spade: K:diamond:
      1 fold, CO calls $0.25, 2 folds, PtiiiPtaaa checks

Flop: 4:heart: K:spade: J:heart: ($0.85, 2 players)
      PtiiiPtaaa bets $0.60, CO calls $0.60

Turn: 4:diamond: ($2.05, 2 players)
      PtiiiPtaaa bets $1.10, CO raises to $3, PtiiiPtaaa calls $1.90

River: 2:spade: ($8.05, 2 players)
      PtiiiPtaaa checks, CO bets $7.50, PtiiiPtaaa calls $7.50

Final Pot: $23.05
      PtiiiPtaaa shows
      5:spade: K:diamond:
      CO shows

6:diamond: 4:club:

CO wins $21.92 (net +$10.52)

PtiiiPtaaa lost $11.40
      Over de tafel

Speel hier nl25 shorthanded aan een deep/ante tafel.
      We waren nu een klein uurtje aan het spelen. Speelde vrij agressief (42/33) , was veel potten aan het stelen en had het idee dat ze me een beetje zat waren.

Over villain:

Speler was een vrij standaard fish. Speelde 32/8 , en had zich obv ook niet fullstacked ingekocht.

Mijn gedachtegang

Fish limpt voor de zoveelste keer, ik check ofcourse preflop. Flop toppair op een supernat board, en besluit hier voor value/protection te leaden. Hij callt.

Op dit moment zie ik zijn range eigenlijk gigantisch wijd. Hij kan natuurlijk iets gehit hebbben, maar kan mij ook gewoon zat zijn en besluit mij te floaten.

Turn is opzich een prima kaart, omdat ik met een hoop Kx van hem split. Ofcourse beat 4x mij nu, maar ga er niet van uit dat veel in zijn range zit. Ik bet door, en help, hij raist. Vanaf hier weet ik echt niet wat ik moet doen, omdat er zo weinig 4x in zn range zit imo.

Op de river check ik naar hem toe, en bet hij pot. Dit is zoooooooo polarized, en had echt het idee hier vaak genoeg goed te zitten.

Is mijn bluffcatch hier op de river too station? Had gewoon het idee dat hij hier random flushdraw/straightdraw op de turn raist omdat hij me zat is.

Level ik mezelf? :coolface:
  • 3 antwoorden
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Volgens mij begint het al slecht te lopen preflop. Je hebt hier nog steeds een koning, genoeg voor mij om een limper te isoleren. Je hebt initiatief en kan je tegenstander veel beter op een hand zetten als nu. Indien het een passive vis is ga je dan gewoon voor value. Vaak geven ze ook gewoon op omdat ze een erg wijde range hebben.

As played zou ik de turn folden. Een vis die iets meer dan een minraise maakt heeft vaak (volgens hem) de nuts. Ik snap niet dat je denkt dat er geen 4 in z'n range zit, het is een limping range! Daarom stop ik liever nu met de hand en wacht ik op een betere spot.

En je hebt misschien wel gelijk dat zijn range op de river polarised is, het weegt niet op tegen het feit dat er met deze play op de lange termijn niet veel winst mee gemoeid is imo dus kan je het beter zo laten. Een turn quasi minraise en een river bijna potsize smells like a monster voor vissen, die ook af en toe kunnen hitten.
    • PtiiiPtaaa
      PtiiiPtaaa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
      Volgens mij begint het al slecht te lopen preflop. Je hebt hier nog steeds een koning, genoeg voor mij om een limper te isoleren. Je hebt initiatief en kan je tegenstander veel beter op een hand zetten als nu. Indien het een passive vis is ga je dan gewoon voor value. Vaak geven ze ook gewoon op omdat ze een erg wijde range hebben.

As played zou ik de turn folden. Een vis die iets meer dan een minraise maakt heeft vaak (volgens hem) de nuts. Ik snap niet dat je denkt dat er geen 4 in z'n range zit, het is een limping range! Daarom stop ik liever nu met de hand en wacht ik op een betere spot.

En je hebt misschien wel gelijk dat zijn range op de river polarised is, het weegt niet op tegen het feit dat er met deze play op de lange termijn niet veel winst mee gemoeid is imo dus kan je het beter zo laten. Een turn quasi minraise en een river bijna potsize smells like a monster voor vissen, die ook af en toe kunnen hitten.
      He Rvvrecke!

Thnx for je reply!

Denk inderdaad dat je gelijkt heb dat ik hier de turn weg moet leggen. Raising fish is wel vaak sterk inderdaad.

Alleen waar mijn gedachten blijkbaar wel anders zijn dan jou is preflop. Isoleren (dacht ik althans:p) in een limper raisen om hem zo headsup naar de flop te krijgen. Of ik hier raise of check, in beide gevallen is dit het scenario. K5o uit positie spelen lijkt mij gewoon te lastig hier. Ben ik hier te nitty :p?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ik isolate nooit pre hier; je gaat altijd gecallt worden en je hebt al een HU pot. je kicker is horrible en offsuit kaarten gaan weinig barrelmogelijkheden hebben.

voorderest ben ik t met rvvecke eens :)