Speler die op de 0.25cent speelde met mousy stijl en toch goed aan het grinden is

• allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Deze speler kwam ik laatst tegen in een toernooi van 90 man 0.25 cent
      ik vond hem veel te moussy spelen. opeens bleven we met zijn drieeen. ik vond zijn stijl absoluut slecht. Ik pikte al zijn blinds door 1bb te verhogen,
      wanneer hij heel af en toe allin deed rende ik heel snel weg.
      ik dacht ik zal hem even een tip geven. ik zei je speelde veel te passief. zo win je nooit wat. probeer de cash games of ga boeken lezen.
      hij had vpip4/preflopraise4.
      hij zei maak je geen zorgen. ik doe het uitstekend. ik grind heel veel geld door veel spellen te spelen.

ik dacht hier kopt niks van. ik ging het opzoeken, zijn naam is = PRIXARUS
      en hij ving zeker veel geld met zijn spel.

via deze link kan je hem opzoeken.
      http://www.officialpokerrankings.com/

kan iemand me meer vertellen hierover. ik zag wel dat veel prof online spelers
      ook iets van 30 toernooien spelen per dag en alleen een paar van winnen.

door zijn stijl en constante geld stroom kan hij zo doorstoten naar die hogere nivo. is het iemand ook zo gelukt.?
  • 8 antwoorden
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Tja, op die extreem lage stakes kan je relatief makkelijk in het geld komen omdat er nogal wat mensen zijn die denken "Pff $0.25 lekker belangrijk. Ik shove gewoon, het is toch bijna niets als ik verlies". Vandaar dat zijn ultra tight stijl werkt. Juist in de 90-mans vanwege de meer betaalde plaatsen. Iedereen werkt zichzelf eruit en hij is blijkbaar blij met iedere plek ITM. Het is niet zonder reden dat hij praktisch alleen maar $0.25 speelt. Op de hogere stakes werkt die tactiek niet meer.

Als je zijn stats op OPR bekijkt kan je trouwens zien dat hij in 2011 $710 profit gemaakt heeft. Afgelopen 120 dagen $468. Gemiddeld wint hij dus iets meer dan $100,- per maand. Als jij daar uren per dag voor wilt grinden....be my guest. 1 dag werken tegen minimum uurloon en je hebt ongeveer hetzelfde verdiend in Nederland.

Edit: Ik heb het nog even verder uitgerekend. Laten we zijn laatste 120 dagen nemen. In deze periode is zijn winst het grootst. In deze tijd heeft hij $468 winst gemaakt. Als je naar de data kijkt zie je dat hij ongeveer 6 dagen per week deze games speelt. Oftewel 6/7 deel van de week. 6/7 deel van 120 = 103. Een 90-mans $0.25 SNG duurt zo rond de 3 uur. Laten we ervan uitgaan dat hij alle toernooitjes die hij op een dag speelt binnen deze 3 uur speelt (dit is erg onwaarschijnlijk, maar ik rond dit even zo gunstig mogelijk voor hem af). Dan heeft hij de afgelopen 120 dagen: 103 x 3 = 309 uur gespeeld. $468 / 309 = $1.51. Omgerekend is dat momenteel €1.11 per uur. Woon je in NL en draag je ook nog netjes de wettelijk verplichte kansspelbelasting af dan wordt het zelfs: €1.11 x 71% = €0.79 per uur.

Zelfs met de voor hem meest gunstige berekening (waarschijnlijk speelt hij veel meer uren) en ervan uitgaande dat hij geen belasting afdraagt, verdient hij ongeveer 20% van het wettelijk minimum netto uurloon. Hij is in ieder geval een winstgevende speler (dat is al meer dan een boel mensen kunnen zeggen) maar of je hier gelukkig van wordt.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Ik zou nooit mensen advies geven aan de pokertafels als je het kan helpen. Waarom zou je willen dat de mensen tegen wie je aan het spelen bent beter worden?
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      Pstrats dank je wel voor je mooie berekeningen en analyse.

hij zat links van me en gaf mij echt bijna 95% van zijn blinds. doordat ik iedere keer een bb raisde als de pot niet geopend was.

ik dacht het is maar 0.25 cent. ik kan hem wel die advies geven. en dat gaf ik wel pas op het moment toen ik bijna een ton chips had en hij maar 5k ofzo.

dus daar had ik ook wel over nagedacht.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door robinripper
      Ik zou nooit mensen advies geven aan de pokertafels als je het kan helpen. Waarom zou je willen dat de mensen tegen wie je aan het spelen bent beter worden?
      En waarom ben jij dan coach?
    • allloalllo
      allloalllo
      Bronze
      hij heeft het over speler waar je tegen speelt. spelers die niet met je spelen aan tafel die kan je wel advies geven. dat is wat coach hij bedoelt denk ik
    • jajaja112
      jajaja112
      Bronze
      De reacties van Pstrats zijn altijd super :s_love:
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Nja pstrats, niet iedereen speelt poker als (bij)baan. Als die hongen het een leuke hobby vindt en er zelfs nog een paar cent aan overhoudt is dat natuurlijk heel mooi.

Verder zal je waarschijnlijk met een heel tighte stijl wel winstgevend kunnen spelen in 25cent toernooien. Maar je kunt wel beter meer spots pakken om je ROI te maximaliseren. En zo kun je ook sneller omhoog in stakes.

Verder is het nooit heel handig om iedereen zomaar advies te geven. Maar als je er wat voor terugkrijgt is het niet zo probleem. Dit kan geld zijn voor coaching, iemand die jou ook help met je spel, of zoals nu de wetenschap dat je ook met een extreem tighte speelstijl nog winstgevend kunt zijn.
    • robinripper
      robinripper
      Black
      Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh
      Oorspronkelijk gepost door robinripper
      En waarom ben jij dan coach?

Grote verschil is dat je als coach iets terugkrijgt voor je advies en verder zijn de meeste mensen die ik heb gecoached niet op dezelfde limieten als ik aan het spelen (kan obv ze later tegenkomen als ze in stakes omhoog gaan en dan kan je wel interessante levelingwars krijgen). (vrijwel iedereen die een coach neemt zal iemand nemen die higher stakes speelt tenslotte).

Maar ik doelde dus op zomaar advies weggeven zonder dat je er iets voor terug krijgt is niet erg verstandig.

Iets anders waar je ook 'advies geeft' is bijvoorbeeld door met vrienden handen te bespreken maar dat zal ook erg goed zal zijn voor je eigen game (waar je dan ook advies geeft om iemand anders te helpen).