NL50 MSS 55 vanuit BB

• Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Avond,

Vaak kom ik met PP op de SB en BB in de gelegenheid om de call 20 regel toe te passen als er klein geraisd wordt als steal, is het EV om de call 20 regel toe te passen in MSS als je stack het toelaat. Of moet je deze handen toch 3 betten / folden vanuit BB

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $21,09
      BU:
      $64,31

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 5:heart: , 5:spade:
      3 folds, BU raises to $1,25, SB folds, Hero calls $0,75.

Flop: ($2,75) 8:spade: , 5:diamond: , 3:club: (2 players)
      Hero checks, BU bets $2,06, Hero raises to $6,00, BU raises to $63,06 (All-In), Hero raises to $19,84 (All-In).

Turn: ($85,65) 7:spade:
      River: ($85,65) 9:diamond: (2 players)

Final Pot: $85,65
  • 8 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      In dergelijke gevallen kijk ik eerder naar de stats van villain, als je zou overwegen om te 3-betten in deze spot.

Als villain een hoog Fold3Bet % heeft, kan je beter 3-betten als bluff. 4-bet hij, dan is het alsnog een easy fold.

Als villain een laag Fold3Bet% heeft, kies ik er meestal voor om te callen. Met een call loop je geen risico op een 4-bet en kan je nog vrij goedkoop een flop zien.

Als villain dan ook nog eens fold op een cbet op de flop, kan je ook hierme de hand nog winnen. In de range van villain zitten natuurlijk ook de hoge PP's, maar vooral veel andere handen, waartegen je meestal voorligt.

Op deze manier is het voor tegenstanders volgens mij ook veel moeilijker om een goed beeld van mij te krijgen hoe ik lage PP speel. De ene keer call ik terwijl ik een andere keer 3-bet.

Ik denk dat je de call20 regel in dit geval wel kan toepassen, aangezien je maar $0,75 hoeft te callen en je dan nog een stack van $20,34 achter de hand hebt.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door VipKen
      In dergelijke gevallen kijk ik eerder naar de stats van villain, als je zou overwegen om te 3-betten in deze spot.

Als villain een hoog Fold3Bet % heeft, kan je beter 3-betten als bluff. 4-bet hij, dan is het alsnog een easy fold.
      d

Ja ik wil liever deze handen 3betten en dan nog aggressief de pot oppa kken dan passief fit/fold te spelen met de PPs

Als villain een laag Fold3Bet% heeft, kies ik er meestal voor om te callen. Met een call loop je geen risico op een 4-bet en kan je nog vrij goedkoop een flop zien.
      It depends hier of VIllain kan bluff4betten zodat jij 5bet voor equity. Als Vill 3bets called en dan vervolgens vaak fit/fold dan is een 3bet ook niet verkeerd zelfs als zijn f3bet% laag is

Ik denk dat je de call20 regel in dit geval wel kan toepassen, aangezien je maar $0,75 hoeft te callen en je dan nog een stack van $20,34 achter de hand hebt.
      Verder moet je je realiseren dat een BTN range wijd is en equitywise zeer zwak op meeste boards. Betekent dat het niet zo makkelijk gaat zijn om hem te stacken met je set bijv. dus puur op de setvalue spelen tegen een loose range is a big no-no in general daarom vind ik callen preflop niet echt goed

Mvg,
      Gerv
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      It depends hier of VIllain kan bluff4betten zodat jij 5bet voor equity. Als Vill 3bets called en dan vervolgens vaak fit/fold dan is een 3bet ook niet verkeerd zelfs als zijn f3bet% laag is
      Probleem met MSS is vooral dat een 5-bet meestal niet mogelijk is met de stacksize waarmee gespeeld wordt. Bij een 4-bet sta je meestal al zo goed als All-In. Ofwel heb je niet meer voldoende over om nog een volwaardige 5-bet te kunnen plaatsen, waardoor het voor villain een duidelijke call wordt.

Volgens mij kan een call in sommige gevallen toch een goede optie zijn. Misschien niet in dit specifieke voorbeeld met een raise vanaf BU. Maar tegen sommige tegenstanders kan dit wel eens handig zijn.

Het beste is uiteraard om je aan de strategie te houden, maar dan wordt je spel uiteindelijk wel heel erg leesbaar en dus ook exploitable. Tegen een standaard MSS speler is een 3-bet een heel krachtig wapen, omdat men ofwel 4-bet met de sterkste range ofwel fold men. Ik heb gemerkt dat een aantal spelers op een gegeven moment meer tegen mij begonnen 3-betten. Dan kun je ofwel tighter gaan raisen, ofwel je spel tegen hen iets aanpassen. En dus call ik wel eens een 3-bet met PP. Af en toe zit er ook wel eens een premium PP bij, om het voor de tegenstander ook niet te duidelijk te maken.

Het grootste gevaar zit hier dan vooral postflop, omdat je dan toch regelmatig moeilijke beslissingen moet maken. Als je wil cbetten, moet je meestal al voor jezelf uitmaken of je broke wil gaan of niet. De grootte van een cbet benadert vaak al de helft van je resterende stack. Wat doe je tegen een eventuele cbet van villain? Maar in feite maak je deze beslissing al deels preflop op het moment van je actie daar.

Kortom afwijken van de strategie geeft je wat extra opties in bepaalde gevallen, maar je krijgt dan wel vaker af te rekenen met moeilijke postflop situaties.

Een paar nieuwe advanced video's zouden misschien wel interessant zijn ... hint hint :D
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      hey vipken,
      als je het vermoeden hebt dat je leesbaar begint te worden zou je eens moeten kijken naar mss advanced openraise chart.
      open raisen met suited connector vanaf mp 3bet callen en hitten. ben je voor een poosje af van het worden ge3bet. werkt bij mij perfect. niet te vaak doen. je kunt ook je eigen 3bet range aanpassen met postflop goed speelbare handen. ook goed stats in de gaten houden als ze meer gaan 3betten zelfs met mss zijn er handen die af en toe goed te callen zijn op 3bet...
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Hey elmasmini,

ik pas de advanced ORC al toe, maar ik heb nog moeite met het vinden van een de geschikte 3-bet range & restealrange. Op het moment dat ik dan eens experimenteer, loop ik net tegen hun toprange aan. Hitten is makkelijker gezegd dan gedaan eh.

Met welke range zou jij dan eerder een call overwegen en tegen welk type tegenstander doe je dit dan?

Ter info: ik speel momenteel op Bet365 op NL20SH. Dit is op zich wel meer swingy, maar ook meer fishy.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Een paar nieuwe advanced video's zouden misschien wel interessant zijn ... hint hint :D
      Ik wil wel is een sessie van jouw reviewen ;) (samen met jou of zonder)
      Ik vraag het wel even aan melvin
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      hey vipken,

als ik al eens een 3bet call doe ik dat vaak met suited connectors.
      liefst tegen postflop passieve spelers. ligt ook een beetje aan je eigen postflop skills.
      maar beperk dit soort calls tot een absoluut minimum.

greetzzz
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerv
      Ik wil wel is een sessie van jouw reviewen ;) (samen met jou of zonder)
      Ik vraag het wel even aan melvin
      Lijkt me wel interessant, maar ik weet niet hoe advanced die video dan zal zijn. Het zal dan eerder een soort leakfinder show worden :D