ICM is te loose?

• crazyrocks
      crazyrocks
      Bronze
      Zal wel lekker domme vraag zijn, maar ik vind ICM echt maar niets..

Ik speel al jaren poker, tijdje mee gestopt en nu weer begonnen en speelde 2 jaar geleden redelijk winstgevend SNG's vooral gewoon op eigen ervaring.

De trend die ik onomstotelijk ontdek is als volgt over een sample van 300 18-man SNG's.

1. Je blind langzaamaan maar zeker af totdat je in push-fold fase komt. Als je mazzel hebt krijg je wat tophanden in begin maar dan isook maar vraag of die afbetaald wordt of je geen suckout krijgt.
      2. Dan kom je dus in push-fold fase, door de turbo, veel mensen nog en jij moet zowat elke ronde pushen met redelijke crap.
      3. Mensen zien je lekker veel pushen, wachten rustig hun tophand af en snapcallen je. SNG over.

Het gaat om $1.50 microlimits. 18-mans turbo dus.
      Sample 300, ROI 20%. Maar dit is vooral volgens mij door een upswing(veel luck in eerste 20 sng's). Na 20 sng's speel ik ongeveer break-even.

Erg frustrerend dit.
      Ik heb handjes geanalyseerd met sng wizard etc.
  • 2 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      20% ROI lijkt me anders een erg mooi ROI, dus ergens doe je wel iets goed, ook al is 300 toernooitjes nog geen echt grote sample size.

Wanneer je de SnG-wizard gebruikt voor je analyze, dan is het wel belangrijk dat je ook altijd kritisch kijkt naar de ranges van je tegenstanders. Deze staan vaak niet heel realistisch ingesteld, wat natuurlijk ook een grote invloed heeft op je eigen push ranges.

Het ICM is een mathematisch model en theoretisch geeft dit de beste speelwijze weer. (afhankelijk van de ranges van je tegenstander wel).

Wanneer je in de push-or-fold-fase niet pusht en je slechtere handen blijft folden, dan verlies je juist weer heel veel chips door de blinds, dus je zult hier en daar moeten pushen met slechtere handen.