Rakeback

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Sinds het wegvallen van FTP weet ik niet goed op welke site ik verder ga spelen.

Stars is nu qua software en spelersveld het meest aantrekkelijk, maar ik zou niet weten hoe ik daar iets van rakeback zou kunnen krijgen en ik ben er niet getracked.

Hoe je bij Titan iets van rakeback krijgt is mij ook niet duidelijk.

Bij Playersonly zou ik wel rakeback krijgen maar die durf ik met Ami Big Brother nu niet te funden.

Verder heb ik nog Mansion en 888, maar bij geen van allen snap ik iets van hoe het zit met rakeback.

Is het mogelijk om eens een goede uitleg te geven hoe en wat qua rakeback en rakekosten bij de diverse partnersites (afgezien van de standaarduitleg bij 'pokerrooms' en hoe stabiel momenteel zo'n site is (mbt. risico van Amerika en qua uitbetalen)>
  • 12 antwoorden
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Ten eerste wil ik je proberen duidelijk te maken dat je eigenlijk niet op zoek bent naar rakeback, je wil gewoon meer geld verdienen. je winst word echter door een aantal dingen bepaald, niet alleen door een hoog rakeback %.

winst = winrate x handen + rakeback/VIP systeem

Vaak kun je door een andere room te kiezen je winrate meer verbeteren dan je met een rakeback/VIP systeem ooit zult halen.

stel er is pokerroom x waar jij 0% rakeback krijgt, maar wel een winrate van 20bb/100 kunt behalen omdat er alleen maar slechte spelers zijn. Daarnaast is er pokerroom Y waar jij 100% rakeback krijgt, maar een winrate van 3bb/100 hebt omdat hier enkel alle regulars spelen, waar jij niet of nouwelijks meer een edge op zult hebben.

Veel mensen denken nu uit instinct: 'Wow ik krijg 100% rakeback, elke maand rake ik zo'n $2000 dus ik krijg sowieso $2000 terug!!' echter is je winrate 17bb/100 lager dan op pokerroom X, waardoor je aan het einde van de rit alsnog minder geld over hebt.

Ik heb hier 2 vrij extreme uitersten gepakt, vaak ligt het wat dichter bij elkaar. Het is echter wel zo dat je winrate verhogen vaak een hogere impact heeft dan de rakeback.

Je winrate verhoog je door zowel pokerroom/tafelselectie (stars heeft verreweg de meeste regulars per tafel en dus zal je winrate hier over het algemeen lager liggen) maar uiteraard ook door aan je spel te werken.

Alsnog beantwoord ik graag je vraag hier onder :) .

Welke pokerrooms zijn interessant?

Met vaste rakeback wil je bij PKR/Unibet/Ladbrokes/Pokerheaven zijn.

PKR is tevens de meest fishy site, maar multitablen is er erg lastig en je kunt geen HUD gebruiken. Je winrate zal hier echter vrij gegarandeerd veel hoger liggen dan op andere sites. Je krijgt 30% rakeback

Unibet/Ladbrokes zijn Euro sites op het Microgaming netwerk. Ook hier zijn met name veel slechte spelers, volgens iemand die ik ken die hier veel speelt.

Pokerheaven krijg je ook 30% rakeback, maar er zijn niet veel mensen die de software aankunnen. Ook dit is weer een reden waardoor er veel fish zit en er niet veel regulars komen kijken. De vraag is echter of jij de software wel aan kan.

Andere sites welke je mogelijk wil bekijken zijn Party Poker, William Hill, Betfair. Hier krijg je geen rakeback dus het is wat lastig te zeggen hoeveel je exact terug krijgt.

Echter hebben ze sowieso een first deposit bonus, bij Party Poker weet ik dat deze met 25% rakeback cleared. Ook geeft Party Poker regelmatig reload bonusses en veel promoties. Daarnaast kun je afhankelijk van je VIP systeem ook nog veel hier bovenop krijgen. (met wat sparen kun je bijvoorbeeld 30% rakeback kopen met een redelijk haalbaar VIP level)

Het voordeel is ook dat je even veel punten krijgt per $1 rake, onafhankelijk van je VIP level. Je kunt zo alvast punten sparen en mocht je dan een bonus willen kopen, het benodigde VIP level behalen om hem te kunnen kopen.

Al met al zit je tijdens het vrijspelen van je first deposit bonus altijd boven de 55% rakeback. Aan bonussen en VIP systeem. Hier komen dan nog promoties overheen welke vaak ook wel rond de 20% liggen.

Een voordeel aan Party is ook dat de software vrij goed is.

William Hill en Betfair ken ik zelf wat minder goed, dus ik kan je hier geen nummers geven. Wel hebben ze sowieso een first deposit bonus en beide een VIP systeem, waar je ook nog afhankelijk van je status meer rakeback kunt ontvangen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      lolz melvin was in een lyrische bui :D

i second the idea btw , winrate is minstens even belangrijk , en een groot deel daarvan is ook hoe graag je speel op een site .
      Hoewel stars bv een stuk meer reggy is dan bv ongame , kan stars soms toch een betere keuze zijn gezien de software van ongame je tilt bv :)
      is nu dom voorbeeld , maar zoals altijd is het een zaak van de meest +EV beslissing , en dat is meer dan kijken naar rakeback
      (trouwens 20% rakeback van 5% rake is beter dan 50% rakeback van 10% rake ;) (hou ook rekening met capping van de rake die soms anders is )
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Dacht ik help eens iemand op het forum, ipv enkel off-topic te spammen! :D
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Melvin
      Pokerheaven krijg je ook 30% rakeback, maar er zijn niet veel mensen die de software aankunnen. Ook dit is weer een reden waardoor er veel fish zit en er niet veel regulars komen kijken. De vraag is echter of jij de software wel aan kan.
      Wat bedoel je met de software van Poker Heaven aankunnen?
      Is het zo'n zware software voor je PC, of ziet het er slecht uit om te spelen?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sol4r
      Oorspronkelijk gepost door Melvin
      Wat bedoel je met de software van Poker Heaven aankunnen?
      Is het zo'n zware software voor je PC, of ziet het er slecht uit om te spelen?
      denk dat je liever me je fiets op het derde rijvak van de autostrade rijdt dan te proberen meer dan 6 tafels te spelen op PH :coolface:

(sorry als ik stout ben :facepalm: )
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Ik denk dat ze wel met trots kunnen zeggen dat ze de slechtste software in de pokerindustrie hebben. Niet zo zeer dat je PC het niet aan zou kunnen, gewoon niet erg goed ontwikkeld.

Dit is echter een bekend nadeel. Om deze reden spelen er niet veel regulars en helemaal geen zwaar multitafelende regulars op PokerHeaven. Wanneer je zelf 1 of 2 tafels speelt, is het mogelijk een goede site voor jou omdat de tegenstanders erg slecht zijn.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Thanks voor de duidelijke uitleg! Zeer nuttig!

Ik heb me nooit zo beziggehouden met zaken als rakeback e.d. en had gewoon het idee dat het best veel scheelt tussen sites (vooral omdat vaak niet duidelijk is hoeveel rake je betaalt).

Zo is een SNG bij Titan veel duurder op de lagere limieten dan bij Stars.

Voor mij is het argument van multitafelen ook wel sterk, zij het dat het voor mij juist omgekeerd gunstiger is, daar ik liefst maar aan 1 tafel tegelijk speel (hoogstens 2). Dan zou dus juist een site met minder tafels en minder regs beter zijn.

Bonussen zijn aan mij meestal minder besteed, daar ik die meestal vergeet te clearen of het gewoon niet haal qua speluren.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Dan denk ik dat voor jou persoonlijk PKR of PokerHeaven wel goede websites zijn. Veel fish en vaste 30% rakeback (geen VIP systeem waar je volume voor moet maken). Slecht of niet te multitablen.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      als je echt maar 1 tafel wilt spelen, zou ik echt PKR eens uitproberen.
      Super fishy, plus goede rakeback. (30% steady rakeback, FDB, plus eventueel nog de rakerace) dan heb je het dus allebei.

Daarna vind ik de ongame rooms Europoker en Betfair de beste combinatie van rakeback en fishyness hebben. Plus de gameplay is snel, wat ook wel handig is bij maar 1 tafel. Er missen wel wat features zoals een timebank en auto-top up, maar daar wen je wel aan.
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      waarom is multi tablen op PKR zo lastig?
      door tragere software of gewoon geen traffic??
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Het is fysiek niet mogelijk om meer dan 4 tafels te spelen en de meest gebruikelijke manier van spelen is zelfs om 1 tafel op full-screen te spelen.

Het is een echte 'game software', niet een poker client zoals de meeste. Je zit dan ook 3D aan de tafels, wat veel fish aan trekt.

Mocht je wat meer van de PKR software willen zien hebben we wel een video die de software en bonussen introduceert: http://nl.pokerstrategy.com/video/11207/
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      je kunt ondertussen wel meer dan 4 tafels openen, in principe.
      Je zult hier dan wel een flinke pc voor nodig hebben.

Zonder ernstige haperingen of oververhitting van mn videokaart kon ik 6 tafels spelen, maar dat was echt wel het maximum.