Let's talk strategy! AMA !

• Ruleza
      Ruleza
      Gold
      AMA = Ask me anything

Gewoon een klein beetje om jullie aan te zetten wat outside the box vragen te stellen. Alles mag, focus op NLHU en vragen die je daarover hebt. Je situatie uitleggen met roll/voorkennis kan me helpen om je advies te geven over bepaalde keuzes als je nog niet zeker bent op wat te focussen. Just shoot.

Hopelijk krijgen we iets leuks aan de gang en verbetert dit het game van iedereen die deze thread lezen.

Go
  • 53 antwoorden
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Ben je homo?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Hoe speel je terug met hoge PP vanop de bb tegen fish die >90% fold op 3bets .
      Als je beslist om te callen op zijn openraise , kan je dan ooit nog folden zolang je een overpair hebt?
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      Hoe speel je terug met hoge PP vanop de bb tegen fish die >90% fold op 3bets .
      Als je beslist om te callen op zijn openraise , kan je dan ooit nog folden zolang je een overpair hebt?
      ATC 3betten omdat het profitable is, als hij dan nog niet terugspeelt en dus 90% blijft folden flat JJ+ en c/r any flop ongeveer die goed voor je is ?
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      ja obv dat je hem loopt kapot te 3betten , maar dus idd je premiums flat je (als ie zo blijft folden is gewoon een blubvis dus die heeft dat niet door)
      maar dan ligt er dus 6bb in de pot ofzo , en om dan altijd broke te gaan lijkt me superexploitable ed , maar anderzijds is het ook een fish , en vandaar weet ik niet goed hoe je dat aanpakt :)
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Goed idee om zo'n topic aan te maken!
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      - Welke range pak ik als isorange vs een limpende fish
      - Hoeveel BB isoleer ik dan
      - Als ik weet dat de fish zogoed als 100% callt op mijn oR's en ook gewoon checkt als ik limp (en >40% fold op cbet F). Is het dan oke als ik veel handen in ga limpen. Ik heb immers maar 25% equity vs zn hand nodig was je tegen zn range altijd wel hebt. Passief kom je vaak met crappairs bij de SD omdat hij ook alles doorcheckt en win je dus wel meer dan 25%. Als je lekker hit kan je goed valuebetten omdat ie stationt.
      Dit doe ik momenteel best veel met craphands als 57o,36s etc.
      Weet niet of dit handig is.. Heb het idee van wel maar je raket ofc wel de hele tijd.
      - Tegen een vis waar ik erg weinig hands op heb, moet ik met TT/JJ/AQs dan nog wel broke gaan pre? Merk dat ze vaak zowat alleen KK+ afstacke en AK callen/QQ ook zo'n beetje 50-50 tussen broke/call 3bet...
      - Wat doe je als je bijv TP donkt omdat hij weinig cbet op de F en er vallen T en R overcards op jouw pair. Barrel je dan toch 2x door voor value als ie stationish is of maar 1x?
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door yoshiwa
      ja obv dat je hem loopt kapot te 3betten , maar dus idd je premiums flat je (als ie zo blijft folden is gewoon een blubvis dus die heeft dat niet door)
      maar dan ligt er dus 6bb in de pot ofzo , en om dan altijd broke te gaan lijkt me superexploitable ed , maar anderzijds is het ook een fish , en vandaar weet ik niet goed hoe je dat aanpakt :)
      Persoonlijk vind ik het nog wel OK om gewoon je premiums te 3betten, ik zelf flat ze bijna nooit, kom ook nooit spelers tegen die echt 90% blijven folden (zelfs als je 50% van je range 3bet) dusja. Anyway, depends ook hoe speler postflop is lijkt me.

Als fish die 90%f3bet ook postflop superfoldhappy is ga je toch heel weinig value krijgen mits je tegen een betere hand zit (2p, straight/flush), tegen een goede top pair misschien wel, maar je mag er vanuitgaan dat die fish alle handen waarmee hij echte goede TP's kan maken en broke mee wil gaan ook wel een 3bet called pre, ergo ik zou gewoon 3betten met m'n premiums omdat er meestal wel een verband is met preflop foldhappyness en postflop. Dus dan maar hopen dat fish een keer een beetje een hand vind en called en afstackt :)
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      In best veel vids/artikelen lees ik sc's vanuit de BB pre te callen op een oR. Nu merk ik dat ik weinig met deze hands win omdat ik A) Vaak niets hit of een crappair, B) Als ik een draw hit vs de fish zowat geen FE heb, maar als je doorbarrelt en op de R hit ofzo krijgt de vis vaak koude voeten door de grote pot en weet ie dan als de draw ook nog eens aankomt vaak de foldknop te vinden..
      Call jij sc's 45+ of bijv 9Ts+?
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Oorspronkelijk gepost door cowboykoen
      - Welke range pak ik als isorange vs een limpende fish
      - Hoeveel BB isoleer ik dan
      - Als ik weet dat de fish zogoed als 100% callt op mijn oR's en ook gewoon checkt als ik limp (en >40% fold op cbet F). Is het dan oke als ik veel handen in ga limpen. Ik heb immers maar 25% equity vs zn hand nodig was je tegen zn range altijd wel hebt. Passief kom je vaak met crappairs bij de SD omdat hij ook alles doorcheckt en win je dus wel meer dan 25%. Als je lekker hit kan je goed valuebetten omdat ie stationt.
      Dit doe ik momenteel best veel met craphands als 57o,36s etc.
      Weet niet of dit handig is.. Heb het idee van wel maar je raket ofc wel de hele tijd.
      - Tegen een vis waar ik erg weinig hands op heb, moet ik met TT/JJ/AQs dan nog wel broke gaan pre? Merk dat ze vaak zowat alleen KK+ afstacke en AK callen/QQ ook zo'n beetje 50-50 tussen broke/call 3bet...
      - Wat doe je als je bijv TP donkt omdat hij weinig cbet op de F en er vallen T en R overcards op jouw pair. Barrel je dan toch 2x door voor value als ie stationish is of maar 1x?
      1: ATC totdat je weet wat hij doet (limp/fold 90% of limp/called of limp/raised hij ook) -> daarna adjusten obv maar valuerange lijkt me A7/A8o, 9To+ broadways etc.

2: (imo) is 5bb het beste

3: Denk dat je beter gewoon minder kan openen ivm rake en je zo veel tijd kwijt bent met non-premium hands + je geen druk op de vis zet dus het gewoon langer gaat duren totdat vis broke is + je raked meer

4: Broke gaan pre zonder stats doe ik bijna nooit, iig niet als in 4betten met TT/JJ/AQs. Verder gewoon letten op gameflow, heb je hem al achtduizend keer ge3bet in 3 minuten of heb je pas 1x ge3bet? Makes a lot of difference.

5: Ja :P
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      In best veel vids/artikelen lees ik sc's vanuit de BB pre te callen op een oR. Nu merk ik dat ik weinig met deze hands win omdat ik A) Vaak niets hit of een crappair, B) Als ik een draw hit vs de fish zowat geen FE heb, maar als je doorbarrelt en op de R hit ofzo krijgt de vis vaak koude voeten door de grote pot en weet ie dan als de draw ook nog eens aankomt vaak de foldknop te vinden..
      Call jij sc's 45+ of bijv 9Ts+?
      Allll depending on villain ! 89s kan je tegen iedereen wel callen, daaronder kan je het prima folden zeker als fish passive is omdat je dan toch geen value gaat krijgen. Als villain een supernit is tho die 30% opent dan zou ik wel alle SC gaan callen ongeveer omdat je gewoon implieds hebt tegen zo'n sterke range.

Als villain 100% opent heb je gewoon veel minder implieds omdat zijn range zo weak is postflop -> dus minder SC callen en meer SC/gapped SC 3betten omdat je meer FE hebt pre en je hem wil punishen omdat hij 100% opent. Als hij dan veel fold 3betts gewoon SC/gapped SC random suiteds 3betten (liefst geen Ax/Kx) -> als hij veel 3bets called gewoon weer broadways 3betten.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Nice Josh, thnx!! Waren wat vragen waar ik al tijdje mee zat :)

Maar why geen Kx/Ax bluf 3betten? Lijkt me door card removal pre al gewoon +EV ondanks dat als je naar de F gaat klotesituaties gaat krijge...?

Ennuh 5bb isoraisen, folden ze dan nie teveel vs je valuerange denk je? Meestal worden ze dan bang merk ik en gaan ze ook minder openen en ipv alles inlimpen hands minraisen pre. Of is dat juist wat we willen/hoe adjusten we hier dan weer op? :P
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black

Maar why geen Kx/Ax bluf 3betten? Lijkt me door card removal pre al gewoon +EV ondanks dat als je naar de F gaat klotesituaties gaat krijge...?

Ennuh 5bb isoraisen, folden ze dan nie teveel vs je valuerange denk je? Meestal worden ze dan bang merk ik en gaan ze ook minder openen en ipv alles inlimpen hands minraisen pre. Of is dat juist wat we willen/hoe adjusten we hier dan weer op? :P
      Als je HU 3bet zit je altijd OOP, allemaal leuk en aardig dat men misschien (iets) meer fold op 3bet door blockers, op de flop turn en river is het kut spelen als je A rag flopt tegen een callingrange van AT+ ofzo, same goes with Kx. Wat is je plan? C-bet flop, turn?? river ???

Als je in same spot zit met 47s dan kan je ook c-betten en heb je die vervelend spots niet postflop + nogsteeds de FE en als je hit dan krijg je goed afbetaald tegen een speler die veel fold naar 3bets omdat zijn range relatief gewoon erg sterk is. + A5s heeft gewoon erg veel value in single raised pots, dus je killed je hand's potentie gewoon door hem te 3betten, 47s daarentegen heeft dat veel minder dus kan je het veel beter 3betten.
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      In principe zitten we OOP dus willen we niet met marginale handen grote potten spelen toch? OOP zitten zuigt namelijk gewoon. Dus ja, mensen zullen waarschijnlijk veel gaan folden, maar dat is ook prima want dat is allemaal gratis geld, als ze dan alles gaan inlimpen of minraisen als gevolg dan is het wel akelig en kan je meer gewoon checken op de BB mss en gewoon je valuehands raisen naar 4bb ofzo, maar in eerste instantie zou ik gewoon raisen en kijken wat happens.
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door envyjosh

Als je HU 3bet zit je altijd OOP, allemaal leuk en aardig dat men misschien (iets) meer fold op 3bet door blockers, op de flop turn en river is het kut spelen als je A rag flopt tegen een callingrange van AT+ ofzo, same goes with Kx. Wat is je plan? C-bet flop, turn?? river ???

Als je in same spot zit met 47s dan kan je ook c-betten en heb je die vervelend spots niet postflop + nogsteeds de FE en als je hit dan krijg je goed afbetaald tegen een speler die veel fold naar 3bets omdat zijn range relatief gewoon erg sterk is. + A5s heeft gewoon erg veel value in single raised pots, dus je killed je hand's potentie gewoon door hem te 3betten, 47s daarentegen heeft dat veel minder dus kan je het veel beter 3betten.
      Ja oke. Maar als je Ax 3bet pre en een Axx board hit. Dan zou ik net als met een SC gewoon 55-60% pot cbetten en als ie dan callt T gewoon ch/folden. Als hij nml callt zal hij of een 2nd pair hebben die je nie geloofd of een Ax die jou wss beat. Als hij een lage A/2nd pair heeft zal hij de T wss wel behind checken en floaten doet een vis ook nie snel in een 3bet pot i guess. Dus ik zou zeggen dat je pre iets meer FE hebt en post als je hit door jouw block het ook erg moeilijk maakt voor villian om ook gehit te hebben, dus ook meer FE als dat je geen Ax vasthoud.
      Dit voordeel wordt door de sc's weer overbrugd doordat die idd erg mooie goed verstopte monsters kunnen maken.

Daarom leken ze me beide wel nice. A2-A8o fold ik sowieso pre dus zou ik die kunnen bluf 3betten. Van de suited Aasjes weet ik eigelijk niet of je ze allemaal EV+ pre kan flatten? Nadeel is wel dat je ze vs stations wel echt als een draw moet spele omdat je weinig FE krijgt met een flop ch/r... Als je dan passief drawt en hit op de T moet ie maar net betten zodat je kan ch/r en of ie daar callt is ook maar de vraag. Ofc als ie bet heb je je benodigde IO vaak al wel te pakken. Maar een T bet calle kan ook al nie echt meer dus ik speel ze bijna altijd passief voor een T hit + mogelijk een freecard voor de R als hij de T behind ch..
      Dus weet niet welke suited A jij callt OOP pre?

Ik vroeg me ook al af op A9o maybe nog iets te marginaal is.

Vragen die tot vragen leiden :)

Snap dat dit ook wel weer allemaal dependant is van villian zn range, maar nu bijv ff van uitgaande dat je daar nog geen solid sample op hebt. (vaakzat speel ik maar paar tientalle handen vs een fish! 100+ is vrij zeldzaam)
    • iamthedanger
      iamthedanger
      Black
      Sorry voor threadhijack, was bored and whatnot xoxo
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door envyjosh
      Sorry voor threadhijack, was bored and whatnot xoxo
      Haha np Josh ! Ben blij dat je mee doet.
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Ik zit niet helemaal in de discussie maar wat jij voorstelt (Koen) is dus A rag 3betten, als je überhaupt hit op Axx om dan 1/2 pot en dan fold turn ? Superweak tegen meeste villains. Denk niet dat ik ooit al een fish heb gehad die folder daar nodig maakte.

Enfin

Of zit ik verkeerd in interpretatie ?

Groeten
    • cowboykoen
      cowboykoen
      Bronze
      Mja heb zoiets van, als de fish pre/flop callt en je zit met A3 op n Axx board dan denk ik nie dat ie slechter/een bluf op de T zal gaan blufbetten vs jouw missed cbet op de T dus lijkt een fold me fine aangezien je jezelf anders veel te veel commit imo, terwijl je tevaak achter gaat staan.
      Denk dat ie de hande die jij beat toch wel behind checkt (ervan uitgaande dat ie vrij unknown is, ofc 3bet ik die nie light, maar stel).
      Lijkt me nie da n vis gaat floaten. Een maniac kan je ofc nog wel gaan ch/downcallen maar de standaard loose passive fish nie lijkt me..? N reg ook nie denk ik dan.
    • Ruleza
      Ruleza
      Gold
      Het is veel beter om de flop en turn te betten met A3 op Axx. Zo krijg je veel meer value en geef je minder informatie over je range weg. Checken kan wel, maar enkel als het board op de turn totaal rainbow en uncoordinate dis. Anders is turncheck toch wel een leak imo. Het is ook de reden waarom ik A9- en A8s- zelden tot nooit 3bet. Teveel spots zoals deze. Stop hier gewoon mee :)

Iemand ideeën voor nieuwe video's? Ik ben erover aan het nadenken om theorie video's te maken, Khan Academy style. Is hier interesse voor ? Of willen jullie liever normale session reviews of een mix van beide?

Groete