18m-jj-river call?

• wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Wat moet ik hier doen? gn reads
      folden, omdat hij miss flush heeft?
      call, omdat hij miss niks heeft?
      raisen om zelfde reden als hierboven.
      Zelf heb ik gecalled.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.29+$0.21

Stacks:
      UTG (1,565)
      UTG+1 (2,599)
      MP1 (1,475)
      MP2 (2,881)
      wcgrutto (CO) (1,415)
      BTN (1,470)
      SB (1,186)
      BB (909)

Blinds: 15/30

Pre-Flop: (45, 8 players) wcgrutto is CO J:heart: J:spade:
      2 folds, MP1 calls 30, 1 fold, wcgrutto raises to 120, 1 fold, UTG+1 says "stupid no lucky limper", 2 folds, MP1 calls 90

Flop: 9:club: 6:heart: 7:heart: (285, 2 players)
      MP1 bets 60, wcgrutto raises to 285, MP1 calls 225

Turn: 2:heart: (855, 2 players)
      MP1 checks, wcgrutto checks

River: J:diamond: (855, 2 players)
      MP1 bets 420, wcgrutto
  • 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi wcgrutto,

Ik zou de flop veel groter raisen. Villain krijgt nu 225 to call voor een pot van 630, dan kan hij een goede call maken met een flushdraw. Als je naar 360 raised, krijgt villain 300 to call voor een pot van 705, wat al veel zwakkere odds geeft.

vervolgens zou de pot dan ook 1005 worden, en jouw stack iets meer dan 900, waardoor je de turn eventueel kunt pushen.

Zoals je nu gespeeld hebt hou je net een paar honderd meer over dan potsized, wat niet echt handig is als je villain al in wilt krijgen.

Je check op de turn is goed. Zelfs als villain geen x:hx heeft, zal hij zwakkere handen dan JJ gewoon folden op deze kaart. Als hij x:hx heeft is een bet op de turn natuurlijk ook niet handig.

Echter, door de check op de turn geef je villain wel de kans de river te bluffen. Met AKo had je de hand hetzelfde gespeeld, dus met air zou villain nog kunnen bluffen. Er ligt ook wel een gemiste straightdraw, maar veel andere handen die je beat hebt, 9x, 7x, etc. gaan hier normaal gesproken niet meer betten.

Ik denk dat je gezien de goede odds wel moet callen, omdat als villain alleen draws zou betten op de river, je al een profitabele call kunt maken, maar het is wel makkelijker als je de flop groter bet, enerzijds omdat je dan een stack kleiner dan potsize over houdt, anderzijds omdat je dan je hand beter beschermt op deze drawy flop.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Merci voor uitgebreide commentaar. Had zelfs niet gedacht om groter te betten op flop, dus das weer iets nieuws meegenomen.