18man COpush

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Ik ben hard op weg silver te worden, maar omdat ik het nog niet ben en wel graag de hand wil posten doe ik het hier.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG fghjklmn (5,425)
      UTG+1 .bduin00 (5,305)
      MP Mikel Moche (1,455)
      CO Clito (2,590)
      BTN eeddyy44 (5,475)
      SB zascaa (3,080)
      BB roquevela (3,670)

Blinds: 200/400 Ante 25

Pre-Flop: (775, 7 players) Clito is CO 5:spade: 10:spade:
      3 folds, Clito goes all-in 2,565

Kan over de BTN SB en BB niet veel zinnigs zitten. Ze hebben allemaal redelijke stats, beetje losjes misschien wel.

Wat is hier je push range??
  • 7 antwoorden
    • Irrem
      Irrem
      Bronze
      Hoi HavikJo,

Ik denk dat ik hier met 6,5BB vanaf CO iets als QTs+, KQo+, ATo, A7s, 55+ ga pushen. Je hebt nog best wat mensen achter je namelijk, en ze hebben je allemaal covered.

Dit een range zo even uit het hoofd en op gevoel :) Ben benieuwd hoe ver ik er vanaf zit.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Hup hup snel silver worden dan Havikjo :)

Als BB en SB losjes zijn en wat optimaler callen is T5s net een fold juist op de $3s callen ze vaak juist wat tighter waardoor je hier een stuk wijder kan pushen dan wat 'normaal' optimaal is. Als iedereen optimaal called is hier een range van 34% goed.

Ik gok dat de SB/BB en btn iets tighter callen dus dan je kan je automatischer wijder pushen.

Deze range lijkt me optimaal:

40.3%, 22+ Ax+ K2s+ K9o+ Q4s+ Q9o+ J6s+ J9o+ T6s+ T9o 96s+ 86s+ 75s+ 65s

T5s is dus net aan een fold maar als de BB en SB weer net wat wijder zijn word T6s b.v. ook weer een fold dus daar moet je beetje de balans in vinden. Hier pushen is nooit een zeer grote fout.
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Thanks voor je antwoord.
      Gebruik je voor die optimale ranges SngWizzz of wat anders?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door HavikJo
      Thanks voor je antwoord.
      Gebruik je voor die optimale ranges SngWizzz of wat anders?
      Ik gebruik het Nash Equilibrium. Nash evenwicht
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Oke thanks. Ga ik dat even opzoeken ook.
      http://www.holdemresources.net/hr/index.html deze is wel oke he?

Voor push/fold op de finale tafel kom ik er met SngWizz er altijd wel uit.
      Alleen voor als er nog meer als 9 inzitten niet helemaal. Kan je daar NAsh voor gebruiken?
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door HavikJo
      Oke thanks. Ga ik dat even opzoeken ook.
      http://www.holdemresources.net/hr/index.html deze is wel oke he?

Voor push/fold op de finale tafel kom ik er met SngWizz er altijd wel uit.
      Alleen voor als er nog meer als 9 inzitten niet helemaal. Kan je daar NAsh voor gebruiken?
      Dat is inderdaad de site voor poker nash ranges.

Ik zou sowieso nash boven wizz aanraden, wizz is gemaakt voor STT's en pakt random ranges i.p.v. van het game optimum uit te gaan. Voor non FT's op 18mans zet je payouts op 1. Op de FT pay outs: 4,3,2,1
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Havikjo,

Chaserr heeft de hand al geanalyseerd, het is hier redelijk close, het is sowieso niet slecht om hier te pushen, ook niet om te folden overigens.

CO 33.0%, 22+ Ax+ K5s+ KTo+ Q7s+ QTo+ J7s+ JTo T7s+ 97s+ 87s 76s
      BU 10.4%, 66+ A8s+ A9o+
      SB 2.6%, TT+ AKs
      BB 2.6%, TT+ AKs
      SB 11.5%, 55+ A7s+ A9o+ KQs
      BB 4.2%, 99+ AQs+ AKo
      BB 21.6%, 22+ A2s+ A5o+ KTs+ KTo+ QJs

Dit is het equilibrium waar chaserr al naar verwees. Ik denk niet dat je echt aan kunt nemen dat tegenstanders tighter zijn dan deze range, dat lijkt me absoluut niet realistisch. Het zou iig vrij bizar zijn als fishy spelers is staat zouden zijn A7s te folden op de sb. Ik zie iig regelmatig spelers looser callen dan dit op dit soort limieten.

Ik zou dan ook 105s folden en min of meer de range uit het equilibrium aanraden. Ik zie hier eerlijk gezegd niet echt een goede reden om looser te pushen, ik verwacht niet dat je tegenstanders hier heel tight zullen zijn, vooral als jouw read is dat ze wat aan de losse kant zijn.