18man 4handed

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Dit is net voor de finale tafel geloof ik.

No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      4 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      CO Clito (1,695)
      BTN Pokerxie (1,825)
      SB noreia83 (7,028)
      BB conteiner78 (5,029)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 4 players) Clito is CO J:club: 10:club:
      Clito folds, 2 folds

Final Pot: 225

conteiner78 wins 225 (net +75)

Als ik dit in sng wizz stop, zegt hij bij calling ranges van (66+ ATs+ AJ+) dat het +ChipEV is. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee kan.

Wat te doen?
  • 7 antwoorden
    • Irrem
      Irrem
      Bronze
      Ik denk dat het hier nog fold, denk dat die SB je nog redelijk licht gaat callen.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Dit is inderdaad net voor de finaletafel want normaal zit je 'bijna' nooit met 4man pre FT meestal 5/5 of er is er hier net eentje gebust waardoor er op andere nog 6 zitten enfin.

Doordat je maar met 4 man zit dus maar 3 man achter je kun je hier een stuk wijder pushen dan b.v. aan een FR tafel.

Van de Jxs zou ik J8s als bottom pakken dus is dit wel degelijk een push. Tevens het feit dat je nu nog fijn wat chips kan genereren voor de FT waar je vaak minder spots krijgt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi,

JTs is hier nog best close, maar een push is denk ik wel iets beter. Hoewel 11bb's redelijk veel is, EV speelt hier geen grote rol, en JTs is bij uitstek een geschikte hand om te pushen als je tegenstanders een redelijk tighte range callen.

Ik zou dus hier wel pushen. De range van chaserr is wel erg loose, en als je na deze hand, of na de volgende hand, naar de final table gaat, hoef je ook niet bang te zijn om snel uitgeblind te zijn of iets dergelijks. Ik zou er op deze limiet iig niet vanuit gaan dat alle tegenstanders A9s of ATo folden, sterker nog, de meeste tegenstanders zullen dat en nog wel meer handen callen.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      BU 11.2%, 55+ A8s+ A9o+ KQs

SB 11.2%, 55+ A8s+ A9o+ KQs

BB 15.1%, 33+ A5s+ A8o+ KJs+ KQo

Met deze callranges is j8s gewoon +EV lijkt me vrij realistisch misschien zelfs iets tighter.
      Mee eens dat ze Ato A9s callen in de 'meeste' gevallen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      BU 11.2%, 55+ A8s+ A9o+ KQs

SB 11.2%, 55+ A8s+ A9o+ KQs

BB 15.1%, 33+ A5s+ A8o+ KJs+ KQo

Met deze callranges is j8s gewoon +EV lijkt me vrij realistisch misschien zelfs iets tighter.
      Mee eens dat ze Ato A9s callen in de 'meeste' gevallen.
      +ev is nog geen +ev$, ik denk dat j8s nog steeds geen push is, ik weet natuurlijk niet precies welke ranges villains callen, maar ik vraag me af of dit echt zulke loose ranges zijn voor deze limiet, vooral voor de big stacks.

Waar het misschien voor de meeste tegenstanders wat tighter is, je hoeft maar 1 tegenstander te hebben die QTo+ called en de gemiddelde range wordt al stukken looser. Ik denk dat het voor gemiddelden niet eens zulke vreemde ranges zijn voor deze limiet.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Nja ik heb deze games $3.5s 1.5k gespeeld en $1.75 ook 1k ongeveer deze ranges callen ze inderdaad niet vaak nog tighter of de games moeten daar zo hard zijn opgedroogd.

Je kan natuurlijk altijd gaan discussiëren over callingranges sommige fold KQs op de bb en de een called QTo alhoewel ik dit ~nooit zie. Dit is about right maar dat zeg jij ook al :)
    • Steambull
      Steambull
      Bronze
      ik ship hier dit ongeveer:
      33+, A9+, Axs, KT+, K7s, QT+, Q8s, , J9s, T9s, 98s.

Zit mooi tussen jullie ranges in denk ik :)