[MSS NL5] AJo met Donkbet

• Bollebeertje
      Bollebeertje
      Bronze
      Hoi hoi,

nog even een handje waar ik niet helemaal zeker over ben of ik hem juist heb gespeeld.

Ik tref AJo in mid. pos. aan met een raise voor mij, besluit deze te 3-bette.
      Op de flop wordt er mij, met een erg droge board, een donkbet van $0.10 in mijn mik gegooid. Om hem uit de pot te willen drukken raise waarop ik een call krijg. Deze move is denk ik niet echt goed geweest. In eerste instantie gaf ik hem een Ax maar ondanks 1/10e bet kwam zijn hand toch wat sterker over dan Ax. Misschien een wat zwakkere pocket. Gelukkig tref ik dan op de turn en besluit met mijn resterende bedrag all-in te gaan.
      Ik denk zelf dat ik hier gewoon op de flop had moeten callen om de turn nog even aan te kijken op zijn move.
      Wat denken jullie?

Groetjes, Marek

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.05 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $1.93
      MP2 (Hero):
      $1.88
      MP3:
      $5.16
      CO:
      $2.15
      BU:
      $2.76
      SB:
      $1.88
      BB:
      $6.76
      UTG2:
      $2.85

Preflop: Hero is MP2 with J, A.
      UTG2 raises to $0.15, MP1 folds, Hero raises to $0.45, 5 folds, UTG2 calls $0.30.

Flop: ($0.97) 2, 7, 6 (2 players)
      UTG2 bets $0.10, Hero raises to $0.70, UTG2 calls $0.60.

Turn: ($2.37) J (2 players)
      UTG2 checks, Hero bets $0.73(All-In), UTG2 calls $0.73.

River: ($3.83) A (2 players)

Final Pot: $3.83.
  • 2 antwoorden
    • Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Je maakt een 3 bet met AJo tegen een EP raiser, want volgens de starthanden niet kan tenzij je goede reads hebt op deze persoon, maar je speelt zonder stats.

Als we er vanuit gaan dat je goede reads hebt, dan moet je eigenlijk op de flop je stack er al in shippen omdat je een reststack hebt van 1.88-0.45 = 1,43.

Je besluit te 3 betten (70 cent) na zijn/haar donkbet en dit is zo goed als de helft van je stack, dus je shoved of je moet kleiner reraisen om het op de turn te kunnen shippen.

As played nice hand maar je had deze eigenlijk niet mogen spelen
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Skrolk
      Je maakt een 3 bet met AJo tegen een EP raiser, want volgens de starthanden niet kan tenzij je goede reads hebt op deze persoon, maar je speelt zonder stats.
      Correct, ik vind dit dan ook geen goede 3bet omdat ranges van EP supertight zijn

Als we er vanuit gaan dat je goede reads hebt, dan moet je eigenlijk op de flop je stack er al in shippen omdat je een reststack hebt van 1.88-0.45 = 1,43.

Je besluit te 3 betten (70 cent) na zijn/haar donkbet en dit is zo goed als de helft van je stack, dus je shoved of je moet kleiner reraisen om het op de turn te kunnen shippen.
      Eveneens agree ik met dit ook voor max FEQ & PEQ omdat je hem gewoon de odds geeft min of meer om naar zijn outs te drawen

Hope it helps :)
      Mvg,
      Gerv