Ak

• JackofSp8des
      JackofSp8des
      Bronze
      Party Poker $2.00 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1443904
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

BTN: $2.39
      SB: $2.00
      BB: $2.00
      UTG: $2.30
      UTG+1: $1.42
      Hero (MP1): $2.07
      MP2: $2.39
      CO: $2.00

Pre Flop: ($0.03) Hero is MP1 with A :diamond: K :heart:
      2 folds, Hero raises to $0.08, 4 folds, BB calls $0.06

Flop: ($0.17) 9 :heart: 7 :club: K :spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $0.10, BB raises to $0.22, Hero calls $0.12

Turn: ($0.61) T :diamond: (2 players)
      BB bets $0.29, Hero calls $0.29

River: ($1.19) 8 :heart: (2 players)
      BB bets $0.57, Hero folds

Goed gespeeld?? of hoe hadden jullie deze hand gespeeld? Ik zet hem op een set op de flop. Wat denken jullie.
  • 6 antwoorden
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Heb je informatie over de BB? Een setline is namelijk heel vaak flop passief, turn agressief spelen. Dat hij op de flop al raiset kan twee dingen betekenen:
      1. Hij weet wat hij doet en probeert vast value te halen met een set (hoewel hij niet echt hoeft te protecten, dus zou hij prima kunnen callen in de hoop dat jij doorbarrelt op de turn).
      2. Hij heeft een minder goede hand dan jij en denkt dat hij goed zit.

Je hoeft hem hier niet per se op een set te zetten. Een hand als KQ of KJ zit zeker ook in zijn range, evenals blufs waarmee hij jou van een betere hand af denkt te kunnen zetten.

Je preflop raise en je cbet vind ik prima. Na zijn raise zou ik inderdaad wel iets voorzichtiger worden, dus een call in afwachting van wat hij op de turn doet vind ik hier wel ok.

Op de turn bet hij zelf uit en gezien zijn kleine bet lijkt dit in mijn ogen toch wel op een valuebet. Als dat zo is, denk ik dat je normaal gesproken beat bent. Je odds zijn echter behoorlijk goed, dus kun je imo wel callen.

De riverkaart complete een hoop straightdraws, maar gezien zijn actie daarvoor kan ik me niet heel goed voorstellen dat hij de flop check/raiset en de turn uitbet met alleen een draw. Of je de river moet callen of niet vind ik lastig. Je hebt slechts een zwakke made hand en er is genoeg dat je verslaat. De vraag is alleen of er ook voldoende van deze handen in zijn range zitten op de river, en dat vind ik lastig in te schatten. Dat laat ik dan weer graag aan de judge over :) .
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Als je hem op een geflopte set zet, dan had je moeten folden na de check raise op de F :)

Heb je stats van de BB?
      Zonder stats is het een beetje moeilijk om hem op een range te zetten.

Hij kan best met 77 of 99 gecalld hebben (KK zou ie wel geraist hebben pre flop), maar zijn range kan veel breder zijn.

Pre flop:

- PP: 22-TT
      - SC: 45s+
      - SOG: 68s+
      - Suited Aces
      - Broadways

Flop:

Ik denk dat hij OESD ook wel zal check raisen als hij ziet dat je veel c-bet

TT-99,77,A9s,A7s,K9s+,QJs,JTs,T8s+,97s+,86s+,K9o+,QJo,JTo

Als het een echte nit is, dan is de kans groot dat hij een set heeft, maar tegen de range van een wat loosere speler, lig je nog behoorlijk voor.
      Aangezien er veel draw mogelijkheden zijn, zou ik de Flop denk ik 3 betten (en folden op een 4 bet)

Turn:

De turn card is heel lelijk voor je, Er komen veel draws aan, als ook mogelijk 2 pairs.
      Hier lig je duidelijk achter en zou een fold wel op zijn plaats zijn als de bet niet zo klein was. Nu krijg je 3:1 pot odds, terwijl je zo'n 38% equity hebt tegen zijn range.
      Ik zou hier toch folden, aangezien er maar weinig River cards zijn die me gaan helpen? Zelfs een A of K op de River zul je voorzichtig moeten spelen.

River:

Hier ben je absoluut beat.

Fold
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      reserved voor coaching yoshiwa 19/09

Coaching yoshiwa
    • JackofSp8des
      JackofSp8des
      Bronze
      De VP$IP van de BB was 10 en de PFR was 5.

Dus ik denk dat hij wel een heel goede hand had.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Dat hij een 10/5 speler is, zegt in feite alleen iets over zijn preflop kaartselectie. Het feit dat hij slechts callt en niet raiset duidt wat mij betreft in ieder geval niet op een premium.

Over hoeveel handen heb je deze statistieken?

Als ik heel eenvoudig in Equilab 10/5 invoer, krijg ik het volgende:
      VPIP: 77+, A9s+, KTs+, QTs+, AJo+, KQo
      PFR: 88+, AJs+, KQs+, AKo

Villain zit hier in de BB, dus OOP postflop en zal (ik ga dan uit van een unknown/reg) dan waarschijnlijk raisen met zijn 'normale' 5% raise-range, zoals hierboven beschreven.

Als hij hier dus callt, zal hij ongeveer dit hebben: 77-TT, A9s-ATs, KTs-KJs, QTs+, AQo-AJo, KQo.

Tegen deze range sta je op de flop in ieder geval zwaar voor... Ongeveer 80-20.

Wat zijn check/minraise dan inhoudt vind ik dan weer lastig te bepalen... Benieuwd naar de coaching, ik ga in ieder geval proberen daar bij te zijn :) .
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      10-8 zegt idd in principe alleen wat over preflop handselection , maar het is ook implied dat een 10-8 een fit or fold nit is die als ie ch-raised de nuts heeft.
      Je bent imo in 90% van de keren al beat op de flop , gezien hij geen Kx handen heeft behalve AK .
      Een 10-8 is echt een totale nit die hier enkel PP / AK heeft , en elk pp gaat folden of ch-callen als je bet (maar meest van al gewoon folden)

Imo kan je dus de flop al mucken . snap dat dat moelijk is en retetight lijkt , dus een call kan ik nog begrijpen als je denk dat er semiblufs in zijn range zitten (opnieuw , zo iemand speelt geen semiblufs , maar anyhow)
      De turnkaart is verschrikkelijk slecht voor je equity , en op de river ben je al zeker 110% van de keren beat gezien hij ofwel een set , ofwel een straight ofwel een 2P heeft.