NL10 - Toppair + Flushdraw in multi-way pot

• olram6
      olram6
      Bronze
      Hallo,

Ik heb bij deze hand een paar vragen. Had ik de flop moeten raisen in plaats van callen? Want heb ik hier wel voldoende fold equity? Weet niet of ik hem zo goed gespeeld hebt.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      MP1:
      $22.90
      MP2:
      $20.88
      MP3:
      $7.14
      CO:
      $12.24
      BU (Hero):
      $10.20
      SB:
      $10.00
      BB:
      $8.37
      UTG2:
      $10.00

Preflop: Hero is BU with 9, T.
      2 folds, MP2 checks, MP3 calls $0.10, CO folds, Hero calls $0.10, SB calls $0.05, BB checks.

Flop: ($0.4) T, 2, 6 (5 players)
      SB checks, BB checks, MP2 checks, MP3 bets $0.55, Hero calls $0.55, SB folds, BB calls $0.55, MP2 calls $0.55.

Turn: ($2.6) Q (4 players)
      BB bets $1.37, MP2 folds, MP3 calls $1.37, Hero calls $1.37.

River: ($6.71) 8 (3 players)
      BB bets $6.35, MP3 folds, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $6.71.
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      PF vind ik de call fine, zeker als je nog geen stats hebt. Op NL10 zijn er ook veel limp/callers ...
      Op de flop fold ik zelfs. Een overbet 5 way is echt heel sterk en kan heel goed een set zijn + er moeten nog zoveel spelers achter jou die of een set kunnen hebben of een hogere FD. Dus daar fold ik gewoon.

As played zit je 4 way op de turn en daar krijg je echt wel heel goede odds dus dat is een call.

River miss = fold
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Waarom zou je pre-flop callen als je deze geweldige flop gaat folden?

Ik vind 'm perfect gespeeld. Op de flop heb je showdownvalue en een goede draw, dus wil je andere mensen in de hand houden waar je implied odds tegen hebt. Juist als villain een set heeft kan je veel value krijgen van je flush omdat hij die niet graag weg zal leggen. Semi-bluffen in een multi-way pot is hier echt niet aan te raden, je foldequity is miniem en het is verstandiger hier alleen te callen en je positie te gebruiken om value te krijgen indien je hit.

Op de turn krijg je een prima prijs en is het nog steeds een call. Op de river mis je en is je showdownvalue te mager om hier te callen.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Waarom zou je pre-flop callen als je deze geweldige flop gaat folden?

Ik vind 'm perfect gespeeld. Op de flop heb je showdownvalue en een goede draw, dus wil je andere mensen in de hand houden waar je implied odds tegen hebt. Juist als villain een set heeft kan je veel value krijgen van je flush omdat hij die niet graag weg zal leggen. Semi-bluffen in een multi-way pot is hier echt niet aan te raden, je foldequity is miniem en het is verstandiger hier alleen te callen en je positie te gebruiken om value te krijgen indien je hit.

Op de turn krijg je een prima prijs en is het nog steeds een call. Op de river mis je en is je showdownvalue te mager om hier te callen.
      En wederom bedankt voor je uitleg!