The thin red line?

• martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Weet iemand wat dit zegt, die rode lijn?
      Ik heb de video over the thin red line van grindcore bekeken, mar dit ging me allemaal even iets te snel, ik merk dat ik nog een bepaalde basis mis.

Denk zelf dat het betekend dat ik weinig bluf om mn tegenstanders uit de hand te jagen en geen gekke moves uithaal (waardor ik wss altijd zo faal op 6-max, lol)

• 10 antwoorden
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      Die video is echt de nutts. Je moet wel eerst een basis hebben ja. Misschien cbet je te weinig, 3bet je te weinig, float je te ed. Je moet je gewoon meer aanpassen op je tegenstander, zijn zwakte vinden (denk aan hoog fold to 3bet) en dan vol daarop knallen.
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Hoeft niet! In zijn eerste video legt hij duidelijk uit hoe de rode lijn niet altijd belangrijk is, het hangt van het type tegenstander af waar jij tegen speelt.

Stel we spelen tegen robots die niet kunnen folden maar enkel callen of raisen, zou jouw rode lijn NOOIT positief kunnen zijn.

Met name op lage limieten lijken de spelers veel op de robot die niet fold maar juist veel called. Om deze reden gaat jouw blauwe lijn vaak meer omhoog, omdat ze met te slechte handen afbetalen.

Het belangrijkste is dat je groene lijn omhoog gaat. Dit doet hij bij jou goed!

Pas wanneer je tegenstanders het spelletje beginnen te begrijpen en niet te licht meer afbetalen, zou je rode lijn mogelijk meer omhoog moeten gaan als je daar de speelstijl voor aanneemt.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      TNX voor je reactie, c-bet is juist te hoog (ong 80%)

Floaten doe ik bijna niet en bluf 3/4 betten doe ik ook niet, miss ligt hier het probleem.

Merk wel dat floaten soms lastig is op 10NL omdat ze weining bluffen en veel spelers niet weten wat een c-bet is, lol.

Denk dat het waar is wat Melvin zegt, maar ik zal dus goed moeten kijken of er ook spots te vinden zijn om alvast een beetje te oefenen voor de hogere limieten.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      eey martijn,

In die video wordt ook gezegd dat je niet hoeft te bluffen om die rode lijn omhoog te krijgen, maar dat value betten de key is. Dus als je op de river kans hebt om een call van slechter te krijgen moet je altijd een bet plaatsen. Vaak zul je dan de pot ook winnen doordat de ander fold.

Daarnaast ben ik na die video ook op andere aspecten gaan letten.
      Zo steel ik nu veel meer de blinds en dan met name van spelers die een hoge fold to steal stat hebben.

Verder moet je, je handen in positie aggressief spelen.
      Dit houdt in dat je tegen tighte spelers met een hoog fold to 3bet percentage vaker bluf 3bets kunt maken. Dit doe je met handen als A5s+ of K8s+.

Als je ziet dat een speler veel fold op een cbet in 3bet pots, dan kun je die ook al postflop veel 3betten met een losse range.

Spelers die 80-100% cbetten kun je vaker checkraisen. Daarnaast kun je deze spelers ook veel floaten als je ziet dat hun turn cbet laag is.

Als spelers hoge flop cbet en turn cbet stat hebben kun je ook besluiten ze te floaten en hun turn bet te (check) raisen.

Als ik jou was zou ik die video echt nog eens bekijken en tussendoor notes maken. Je moet voor jezelf dan een openingsrange/callingrange opstellen. Als je dit gedaan hebt dan weet je ook je foldingrange. De beste handen van je foldingrange gebruik je dan om te bluf 3betten.

Spelers die veel folden op 3bets die 3bet je dan alleen met blufs of de top van je range (value handen). Op deze manier kun je makkelijk je blufs opgeven op een 4bet. Je value handen kun je dan all in shoven.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      TNX luca, super post!

Waar ik ook naar moet kijken is dit:

Ik speel nu op 9 tafels tegelijk, en bet alleen de premiums hard en ik kijk vrij weinig naar de stats van villian. Dus echt ABC poker.

Ik ga terug naar 4 tot 6 tafels en bovenstaande punten oppakken en leren toe te passen in de spots die ik over het hoofd zie als ik op 9+ tafels tegelijk speel.

Pas als het exploiten van villians leaks een beetje lekker loopt zal ik weer gaan 9+tablen op 10NL of upmoven naar 6 tafels 20NL.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      TNX luca, super post!

Waar ik ook naar moet kijken is dit:

Ik speel nu op 9 tafels tegelijk, en bet alleen de premiums hard en ik kijk vrij weinig naar de stats van villian. Dus echt ABC poker.

Ik ga terug naar 4 tot 6 tafels en bovenstaande punten oppakken en leren toe te passen in de spots die ik over het hoofd zie als ik op 9+ tafels tegelijk speel.

Pas als het exploiten van villians leaks een beetje lekker loopt zal ik weer gaan 9+tablen op 10NL of upmoven naar 6 tafels 20NL.
      Ja dat is zeker aan te raden! Ik speel momenteel maar 4tafels en ik merk dat ik hierdoor echt veel beter villains kan exploiten. Daarnaast maakt dit het spel een stuk leuker, want je denkt zo veel meer na over hoe je een hand wil spelen en als het dan lukt zoals jij het in gedachten had geeft dit wel voldoening. Eerder toen ik meer dan 10tafels tegelijk speelde, speelde ik echt op de automatische piloot. Daar leer je echt veel minder van.
      Mijn rode lijn loopt nu deze maand ook echt voor het eerst in de plus. Over afgelopen week heb ik ong. 3BI profit op non showdown winnings:) .
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Ik denk inderdaad dat het erg verstandig is om ook af en toe het aantal tafels wat je speelt te verlagen, juist omdat je dan inderdaad veel meer dingen aan je eigen spel kunt verbeteren, reads krijgen en bepaalde dingen kunt uitproberen.

Je kunt dit zelfs afwisselen bijvoorbeeld:
      Leersessie: weinig tafels om perfect aan je spel te werken en nieuwe dingen uit te proberen
      Grindsessie: Meerdere tafels tegelijk, met lagere winrate maar meer volume
    • Sol4r
      Sol4r
      Gold
      Agree!

Ik realiseer me dat ik ook te veel tafels speel (6 tafels) om echt goed over spots na te denken.
      Het is wel leuk 6 tafels en het schiet lekker op, maar er moet nog zo veel geleerd worden, dat ik denk ik ook maar eens terug ga naar 3 of 4 tafels en niet voor het volume ga, maar voor de skills ontwikkeling.
      Mezelf aanleren om dieper na te denken; hand range bepalen, equity bepalen en als dat beter onder de knie is pas weer meer tafels te pakken.
    • martijnde666
      martijnde666
      Bronze
      Vanavond dan maar even een leersessie, er is nog genoeg te verbeteren :f_cry:

Hoeveel % van de 10NL spelers zou er mee bezig zijn om zn spel te verbeteren en dit soort dingen te leren vraag ik mij wel eens af (floaten, 3bet bluffen, enz)?

Is daar wel eens iets over bekend geworden?
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Bij dat 3bet bluffen is het wel aan te raden op de CO/BU te zitten en redelijk tighte spelers in de blinds te hebben.

Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken welk VPIP de speler die je wil 3betten per positie heeft.

Dus stel UTG1 open raist en jij wil hem 3betten met een hand als A6s. Kijk dan eerst naar zijn VPIP stat op die positie. Stel hij opent daar maar 2-3% van z'n range dan kun je er vanuit gaan dat je een 4bet om de oren krijgt of gecalld wordt. In FR zal dit helemaal het geval zijn, aangezien ze altijd super tight spelen in de early positions. 3bet blufs zullen dan ook vaker toegepast kunnen worden tegen spelers uit middle en late (CO) positons.