0,50 45 player JJ

• Roachor
      Roachor
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $0.45+$0.05

Stacks:
      UTG (1,799)
      UTG+1 (4,610)
      MP1 (3,271)
      MP2 (1,733)
      MP3 (1,955)
      CO (1,455)
      Roachor (BTN) (3,255)
      SB (1,360)
      BB (3,000)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 9 players) Roachor is BTN J:heart: J:club:
      1 fold, UTG+1 calls 150, 1 fold, MP2 goes all-in 1,733, 2 folds, [color="#777777"][i]Roachor ??

UTG+1 vpip: 38.6 pfr 15.9 over 45 handen.
      MP2 vpip 29.3 pfr 8.6 over 59 handen.

Edit : haal deze scenario telkens door me hoofd en elke x is reraise de betere optie. Lig denk wel voor op z'n range. Maar als de UTG+1 dan ook called dan zitten we 3way en dan is JJ een kut kaart.

Ben een beetje lost.
  • 3 antwoorden
    • RAU4ever
      RAU4ever
      Bronze
      Lijkt me dat je JJ niet gaat folden tegen een M6-push, dus 3-bet AI lijkt me hier gewoon prima. Ik zou niet callen, want dan commit je 50% van je stack en JJ is nou niet een hand waarmee je het op de flop meestal nog vrolijk erin stopt. En 50% van je stack erin stoppen om later nog te folden moet je absoluuuuuut niet doen. Dus heb je maar 1 optie hier: 3-bet AI. Met KK of AA kan je nog een keer flatcallen om misschien die UTG+1 mee te krijgen. Niet dat je daar ooit nog mee fold, maar puur omdat die flops lang niet zo eng zijn.

Voor UTG+1 zou ik absoluut niet bang zijn. 38 vpip met 16 pfr is erg loose. Dit is niet het type speler dat AQ of AK gaat limpen. Hij heeft bijna altijd een zwakke hand hier. Misschien is het wel een enorme fish die alsnog callt met A8o nadat jij all-in gegaan bent, maar dat is iets wat we natuurlijk alleen maar toejuichen :) .

Dat is mijn 0.02 voor wat het waard is :) .
    • Roachor
      Roachor
      Bronze
      Dank voor je reply en heldere uitleg. je hebt helemaal gelijk!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Roacher,

De kans dat UTG+1 een betere hand (QQ+ dus) aan het slowplayen is is niet erg groot. Hij heeft laten zien dat hij een hele boel handen limpt, en dus is de kans dat het zo'n sterke hand niet groot, vooral als je bedenkt dat hij sterke handen wellicht zou raisen.

Ik zou dus gewoon, zoals RAU4ever ook al aangeeft, all in reraisen. Hoewel callen je fe tegen de zwakke range van UTG+1 zou kunnen verkleinen, is het met JJ lastig om hier te flatcallen. De kans op een overcard op de flop is heel groot, dus zelfs in positie is het lastig om JJ dan te spelen, op een ace high flop bijvoorbeeld is het moeilijk om alsnog te folden, omdat je al zoveel geïnvesteerd hebt, maar kun je ook niet echt callen, omdat je dan vaak achter ligt, als utg+1 een ace high flop alsnog zou pushen.

Push preflop is dus het beste.