NL100: 23o freeplay

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $21,50
      CO:
      $39,50
      BU:
      $66,50

0,5/1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 3:diamond: , 2:club:
      5 folds, CO calls $1,00, BU calls $1,00, SB folds, Hero checks.

Flop: ($3,50) 4:spade: , 5:club: , A:club: (3 players)
      Hero checks, CO checks, BU bets $1,50, Hero raises to $4,00, CO folds, BU calls $2,50.

Turn: ($11,50) K:diamond: (2 players)
      Hero bets $6,00, BU calls $6,00.

River: ($23,50) J:spade: (2 players)
      Hero bets $10,50 (All-In), BU folds, Hero gets uncalled bet back..

Final Pot: $23,50

Hoe kan ik hier het beste de meeste value eruit halen?
      De flop donken vond ik te obvious dat ik iets gehit had namelijk. Maar ik zet wel behoorlijk OOP hier..
  • 5 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Gewoon betten totdat er een :club: komt.

Hij heeft een busted draw op de river dus een showdown value bet zou beter zijn dan een push om meer geld uit te halen.

Ook al klinkt dit alsof het tegen alle SSS regels is: $5 betten in een $23,50 geeft nou eenmaal betere odds voor hem om te callen of zelfs te bluff-raisen dan dat jij Pushed.

Ik zou onder die $6 betten die jij had gebet op de Turn.

Als hij toch fold met je $5 bet op de River dan win je toch hetzelfde dan als je $10,50 zou betten?

Flop: Ok
      Turn: Ok, je kan ook check/call doen for Bluff induce of zelfs c/raise
      River: zie above.
    • zazizo
      zazizo
      Bronze
      Ik vind de flop donken er een stuk zwakker uitzien dan checkraise op flop.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door zazizo
      Ik vind de flop donken er een stuk zwakker uitzien dan checkraise op flop.
      True maar hij wilt ook zn straight protecten tegen een FD. Ook al zijn de odds van Villain die die mogelijke heeft nog steeds +EV.

Evenals donkbetten zou evt. uitlopen tot een raise-war - wat variance gevoelig is of tot een fold omdat villain denkt dat DeKuip een hogere :club: kicker heeft.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Donken in een unraised pot is vaak funest. Zeker in een multiway pot is het meteen duidelijk dat je iets gehit hebt. Check/callen is ook geen optie, want op de turn moet ik het weer als eerste zeggen. Dan zit er nog steeds vrijwel geen geld in de pot.

Maar ik heb altijd een hekel aan deze situaties, want heb dus geen flauw idee want nu de beste line is.

Zo laag betten op de river is inderdaad wel een idee..
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Een c/r op de flop kan wel, maar is redelijk gevaarlijk.
      Zou op de turn iig meer betten. Je bet bijna 1/2 pot en de draw is er nog steeds. Met 2/3 pot size was de pot op de river ook groter en je reststack kleiner, waardoor je ook een makkelijkere call zou kunnen krijgen van villain.

Een c/c of c/r op de turn zou ik niet doen na de actie van je op de flop/river. Dan moet villain een ubermaniac zijn om dat te proberen.