[NL10] flopbeslissing fd, al 3 mensen allin

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      $0.10 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3

CO: $19.40
      BTN: $14.19
      SB: $11.42
      BB: $10.00
      UTG: $9.03
      Hero (UTG+1): $10.00
      MP: $12.58
      MP+1: $22.92
      LP: $7.33

SB posts SB $0.05, BB posts BB $0.10

Pre Flop: ($0.15) Hero has K:heart: 9:heart:

UTG raises to $0.30, Hero calls $0.30, fold, MP+1 raises to $1.10, fold, CO calls $1.10, fold, fold, fold, UTG calls $0.80, Hero calls $0.80

Flop: ($4.55, 4 players) 7:heart: J:spade: 3:heart:
      UTG bets $2.16, Hero calls $2.16, MP+1 raises to $9.72, CO calls $9.72, UTG calls $5.77 and is all-in, Hero calls $6.74 and is all-in

Pre-flop had ik zo me redenen voor om de 3bet te callen (hint: visvijver), hier zal ik wel commentaar op krijgen, maar daar gaat mijn vraag niet over.

Mijn vraag gaat over de flop, ik heb hier flushdraw K high. Normaal call ik geen allin met een flushdraw, maar nu gaan er maar liefst 3 mensen voor mij allin. Mijn razendsnelle gedachte was: Kans dat een flushdraw aankomt ligt rond de 27% geloof ik, daar kan nog een paar procent vanaf voor eventueel geblokkeerde outs (zoals een J :heart: , voor het geval dat iemand trips heeft). Ik moet zo'n $7 callen voor een pot van ongeveer $40, dus easy call.

Ben benieuwd of ik hier totaal de plank mis sla of niet. :)
  • 8 antwoorden
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      met de nutflushdraw kan je callen, maar K high moet je hier altijd folden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      En nu met uitleg?
    • kingbroos
      kingbroos
      Bronze
      Omdat je niet aan het drawen bent naar de nuts, het is hier goed mogelijk dat je hier ook tegen de Nut fd aanzit waardoor je drawing dead bent of in het beste geval veel outs moet discounten. bovendien kunnen hier sets en twee paar ook nog full housjes hitten.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Met mogelijkheid om full house had ik al wat rekening gehouden, omdat ik me zelf iets minder dan de normale 27% gaf.

Hier nog even stats van de tegenstanders:

VPIP/RPF/hands

CO: 25/4/2365
      UTG: 42/24/46
      MP+1: 28/18/67

Stats als 3bet% en CPFR% kan ik even niet vinden in PT. Als iemand weet hoe ik die wel kan vinden van een tegenstander, wil ik ze nog wel opzoeken.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Fold pre-flop!

Eerlijk gezegd vind ik het niet relevant om het verdere verloop van de hand te bespreken, want je kan hier pre-flop gewoon nooit callen. Je hand is zo vaak gedomineerd, je vaak gaat in een sandwich uit positie komen te zitten in een multi-way pot en daarnaast draw je niet naar de nuts met een hand die ook niet eens superconnected is. Dus alstublieft, fold pre-flop om post-flop fouten te voorkomen. :)

As played kan je post-flop niet meer folden na gecalled te hebben, je moet nog maar zo weinig bijleggen dat je maar moet hopen dat niemand de nutflushdraw heeft, want anders ben je zeer waarschijnlijk zo goed als drawing dead.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Dankje:) En mensen gaan hier met zoveel meer allin dan alleen nutslike hands, dus bang voor de nutsflushdraw was ik niet.

Tegenstanders hadden KK, 77 en KJ en op de flop had ik uiteindelijk 29% kans om te winnen, dus die call was prima. Maar fold pre-flop had misschien wel beter geweest, al heb ik op deze beginnertafels post flop een flinke edge op de meeste spelers, waardoor het me rendabeler lijkt om pre-flop wat losser te spelen. De nits hebben veel minder winst aan deze tafels, omdat de weinige handen die ze spelen, nog vaak gecrusht worden door allerlei onmogelijke handen. Maar dit was dan misschien toch iets te los.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      al heb ik op deze beginnertafels post flop een flinke edge op de meeste spelers, waardoor het me rendabeler lijkt om pre-flop wat losser te spelen.
      Zelfoverschatting. ;) Ik twijfel er niet aan dat je een edge op de meeste (beginnende/fishy) spelers hebt, maar wel aan het feit dat je deze hand +EV kan spelen 100bb diep, helemaal tegen een UTG-open.

Dit zijn niet de handen waar je winst vandaan komt en door dit soort handen op deze manier te spelen ga je een groot deel van je edge verpesten omdat je jouw vaardigheden om dit soort handen goed en winstgevend te spelen gruwelijk overschat.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hmm denk dat je wel gelijk hebt wat betreft dat zelfoverschatting, maar dat komt misschien omdat het ook ziekelijk gemakkelijk gaat op die beginnesrtafels waar ik nu speel. Maar je hebt inderdaad gelijk dat dit niet de handen zijn waar me winst van komt, dus ik zal weer eens proberen wat tighter te spelen.