NL 4 Straat op de turn

• Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      iPoker - $0.04 NL - Holdem - 10 players
      Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

UTG: $5.10
      UTG+1: $5.64
      MP: $8.31
      MP+1: $7.36
      Hero (MP+2): $5.21
      LP: $1.08
      CO: $4.39
      BTN: $6.12
      SB: $6.30
      BB: $5.99

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has Qd Jc

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $0.16, fold, CO calls $0.16, fold, fold, fold

Flop: ($0.38, 2 players) 2s Td Ks
      Hero checks, CO bets $0.19, Hero calls $0.19

Turn: ($0.76, 2 players) Ah
      Hero bets $0.60, CO calls $0.60

River: ($1.96, 2 players) 8c
      Hero bets $0.98, CO calls $0.98

Ik besluit deze hand te openraisen omdat ik het idee heb dat ik behoorlijk veel kans heb direct de blinds op te pakken en mijn hand op zich redelijk is.

De CO besluit te callen waarna ik een OESD flop.
      Omdat de flop de range van de CO ook hit denk ik niet dat ik hem met een cbet kan wegjagen en besluit te checken.

De CO bet een halve pot waarna ik call obv de implied odds die ik denk te hebben.

Op de turn hit ik mijn draw waarna ik zowel op de turn en de river uitbet.

Ik heb weinig info over de CO. Over 50 handen heeft hij 25/4 VPIP/PFR stats
  • 4 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Hier maak je wel wat fouten.

Preflop ten eerste 4bb openen.
      Op de flop kun je perfect cbetten omdat je nog outs hebt. Jij rept ook makkelijk dit board hoor. Je tegenstanders zullen nog eerder pockets hebben.
      As played call je de flop obv.

Op de turn as played

Ofwel bet je uit
      ofwel speel je speel je check raise.

Ik ben niet echt zeker wat hier de beste keuze is.
      Tegen een fish kies ik hier voor het uitbetten en dat is wrs het geval op NL4

Op de river geef ik hem wel wat credit voor een hand dus ik zou toch wel voor 2/3 pot gaan.
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      thx!

Mijn openraise is overigens 4bb. Of bedoel je dat ik naar ,20 moeten openen?

Mijn riverbet wilde ik niet zo groot maken omdat ik bang ben dat hij dan veel slechte handen zal wegleggen. Denk je dat ik met een 2/3 bet nog genoeg callers krijg?
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Henkingrind
      thx!

Mijn openraise is overigens 4bb. Of bedoel je dat ik naar ,20 moeten openen?

Mijn riverbet wilde ik niet zo groot maken omdat ik bang ben dat hij dan veel slechte handen zal wegleggen. Denk je dat ik met een 2/3 bet nog genoeg callers krijg?
      O sorry ik dacht dat het nl6 was, foutje. Openraise is dus nice.

Wel ik verwacht dat er veel fishes en callingstations op deze limiet spelen en als iemand 60 cent (grote bet) op de turn callt denk ik dat 2/3 pot op de river ook wel lukt. Zeker op deze river die niks verandert. Handen waarmee hij de turn callt callt hij ook op de river. Enkel draws natuurlijk maar die folden ook bij deze kleinere betsize
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop is redelijk loose, maar kan wel als de tafel het toestaat.

De flop moet je echt zelf uitbetten. Je tegenstander hit dit board helemaal niet zo hard, in een coldcalling range zitten voornamelijk pocketpairs en bijna al die pocketpairs zien hier een flop met twee overcards. Zo'n draw moet je echt agressief spelen, helemaal als je zelf het initiatief hebt, want nu heb je geen foldequity door te check/callen. Je wilt juist dat villain lagere pocketpairs gaat folden wanneer je bet, omdat die handen op dit moment beter zijn dan jouw hand. ;)

Een ander voordeel van zelf betten is dat je je eigen prijs kan bepalen en de pot groter kan maken, waardoor je meer value krijgt indien je je draw maakt. Daarom bet ik de flop hier zo'n $0.30. Het is een erg droog board en villain zal hier vaak folden. Mocht hij wel callen, dan heeft hij heel erg vaak een Kx-hand of bijvoorbeeld een setje T's of 2's. Tegen die handen heb je veel implied odds en een bijkomend voordeel is dat je hand erg goed verborgen is en dat villain dit board niet zo vaak zal raisen omdat het zo ongevaarlijk lijkt.

As played vind ik je turnsizing prima. De river mag nog wel iets groter ($1.20 ofzo), maar je hebt meer value verloren door de pot op de flop zo klein te houden dan door je riversizing. Had je de flop $0.30 gemaakt, dan was de pot op de turn $0.98. De turn had je dan $0.80 kunnen betten, en dan was de pot op de river $2.58 geweest! Dan had je zelfs kunnen shoven. :)