NL 4 poging om te stealen

• Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      iPoker - £0.04 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

MP: £2.27
      MP+1: £4.98
      LP: £5.95
      CO: £5.38
      BTN: £3.54
      Hero (SB): £4.96
      BB: £1.58
      UTG: £0.98
      UTG+1: £0.94

Hero posts SB £0.02, BB posts BB £0.04

Pre Flop: (£0.06) Hero has 7s Kd

fold, fold, fold, fold, fold, fold, BTN calls £0.04, Hero raises to £0.16, fold, BTN calls £0.12

Flop: (£0.36, 2 players) Jc Th 9c
      Hero checks, BTN bets £0.08, Hero raises to £0.36, fold

BTN is een passieve 10/2 VPIP/PFR speler over 136 handen.

Ik raise hier om de BB en de flatcall op te pakken. Daarnaast heb ik het idee dat ik als ik 1 caller krijg er een grote kans is dat ik met een Cbet alsnog de pot oppak.

De BTN called waarna de flop niet echt gunstig voor mij is. Om deze reden check ik. De BTN maakt vervolgens een minraise waarna ik besluit te raisen.

Het idee hierachter is dat ik de BTN op overcards zet die hij waarschijnlijk zal folden. Mocht hij een overpair hebben dan denk ik dat hij zal callen of reraisen. In beide gevallen weet ik dan waar ik sta en kan ik dan de hand opgeven.
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Fold pre-flop tegen zo'n speler. Wanneer hij limped zal hij altijd limp/callen en dan speel je uit positie met een hele marginale hand die erg weinig speelbaarheid heeft.

Op deze flop heb je een OESD dus zou ik ongeveer halfpot c-betten als semi-bluf om villain zijn lage pocketpairs te laten folden.
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      thanks.
      Met welke handen kan ik hier wel openen? Moet ik dit echt heel tight houden omdat ik oop zit of is iets losser openen ok omdat ik veel fold equity heb?
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Als hij altijd limp/called dan heb je geen foldequity pre-flop. De enige reden om dan slechte handen te openen is als villain heel veel handen post-flop meteen opgeeft. Deze tegenstander lijkt me het type tegenstander dat vooral met lage pocketpairs (99 en lager) en misschien nog een paar andere handen limped. Dan kan je op elk board met een overcard (J of hoger) c-betten om de pot op te pakken en te check/folden op de turn indien villain called. Maar dat is dus alleen als villain heel vaak fold op c-bets.

Anders zou ik hier uit positie enkel isoleren met handen als AT+, KJ+, 77+ en misschien nog wat andere handen, en de SB completen met heel veel goed speelbare handen zoals suited connectors, suited azen en lage pocketpairs. Omdat villain's range zo tight is heb je veel implied odds met deze handen. :)

Ik zou hier dus vooral kijken naar zijn fold-to-c-bet% en daarop mijn beslissingen aanpassen. Hoe hoger fold to c-bet, hoe wijder je kan isoleren. Wanneer dat percentage niet uitzonderlijk is (zeg 50% ofzo, da's redelijk normaal) dan zou ik dus alleen isoleren met een valuerange (hierboven) en heel veel andere handen completen.