NL 4 second barrel terecht?

• Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      iPoker - $0.04 NL - Holdem - 9 players
      Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com

MP: $5.00
      MP+1: $5.15
      LP: $0.46
      CO: $3.06
      Hero (BTN): $3.98
      SB: $6.73
      BB: $7.22
      UTG: $3.38
      UTG+1: $3.65

SB posts SB $0.02, BB posts BB $0.04

Pre Flop: ($0.06) Hero has Ad Qd

fold, fold, fold, fold, LP calls $0.04, fold, Hero raises to $0.20, fold, BB calls $0.16, fold

Flop: ($0.46, 2 players) 6s 2h Tc
      BB checks, Hero bets $0.32, BB calls $0.32

Turn: ($1.10, 2 players) 3c
      BB checks, Hero bets $0.64, BB calls $0.64

River: ($2.38, 2 players) 7h
      BB checks, Hero checks

Na mijn preflop raise krijg ik een check naar me toe. Besluit dus ook te cbetten.
      Cbet wordt gecalled waarna ik op de turn een second barrel vuur met het idee dat hij veel handen alsnog zal wegleggen.

Heb het idee dat ik hem op de river niet meer wegkrijg en besluit te checken.

Helaas weinig info behalve dat het een redelijke speler lijkt
  • 5 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Probeer je af te vragen:

• met welke handen villain pre-flop kan callen;
      • vervolgens de flop called;
      • en of hij handen uit deze range fold wanneer jij bet op een ongevaarlijke blank.

Wat denk je?
    • FailOMatic
      FailOMatic
      Totaal
      Ik denk dat hij hier float met air of een verdwaalde JTo
    • Sol4r
      Sol4r
      Bronze
      Als je stats van hem hebt:

Vooral fold to c-bet flop en fold to c-bet turn zijn interessant.
      Als hij een hoge f2cb flop heeft, dan heeft hij dus iets gehit.
      Heeft hij een lage f2cb flop, dan zou hij je wel eens kunnen floaten en zou ik op de T een tweede keer vuren als zijn f2cb turn hoog genoeg is.

Het board is vrij droog, dus ik zie hem niet op een draw zitten (kan hooguit een gutshot zijn). Waarschijnlijk een Tx die hij WAWB speelt. Een set had hij wel gebet voor value op de R.

Al met al denk ik dat de second barrel wel goed was, maar op de R zul je echt op moeten geven (check behind).
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Waarschijnlijk zal hij pre flop veel suited connectors en pocket pairs callen. Daarnaast denk ik ook nog Ax en Kx handen.

Op een bet op de flop zal hij het grootste deel van de bovenstaande handen moeten folden indien hij niet gehit heeft. Sets zal hij waarschijnlijk raisen of zelf openen.

Na zijn call op de flop zijn denk ik Ax handen, 10x handen (bijv 10j of 9j) en wellicht nog 88 99 callen.
      Ik denk dat hij overpairs zal openen of raisen.

Na de turn fold hij wellicht nog een deel van de bovenstaande handen. Maar wellicht te weinig om nogmaals te betten als ik er nog eens over nadenk.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door FailOMatic
      Ik denk dat hij hier float met air of een verdwaalde JTo
      Uit positie wordt er vrijwel nooit gefloat, zeker niet met air.

Ik ben het eens met jouw analyse Henkingrind. Zijn range pre-flop is suited connectors, pocket pairs en wat broadways. Axs-handen en de meeste broadways hebben dit board gruwelijk gemist en zullen vaak opgeven op de flop. Bovendien beat je deze handen en is het niet zozeer nodig om deze te laten folden. Tx en zo'n beetje alle lage tot middelhoge pocketpairs gaan niet folden op de flop.

Het is vooral de kaart op de turn, de 3, dat ik een hele slechte kaart vind om op te barrelen, omdat hij alle handen die de flop callen niet afschrikt. Veel spelers op dit niveau kijken alleen naar hun eigen kaarten en denken niet na over wat jij represent met een second barrel. De 3 is daardoor ongevaarlijk voor elk pocketpair en dus ga je opnieuw veel gecalled worden.

Betere kaarten om te barrelen vind ik een J of een K, omdat deze kaarten wél handen als Tx en pocketpairs afschrikken. Daarnaast heb je dan ook nog extra equity door je gutshot. En natuurlijk bet je een A of Q ook.