NL4 flopped set

• zvl
      zvl
      Silver
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      SB:
      $3.72
      BB (Hero):
      $4.00
      UTG2:
      $3.70
      MP1:
      $4.00
      MP2:
      $1.20
      MP3:
      $4.34
      CO:
      $3.64
      BU:
      $6.48

Preflop: Hero is BB with 4, 4.
      UTG2 folds, MP1 calls $0.04, MP2 folds, MP3 calls $0.04, CO folds, BU raises to $0.24, SB folds, Hero calls $0.20, MP1 calls $0.20, MP3 calls $0.20.

Flop: ($0.98) T, 4, 8 (4 players)
      Hero checks, MP1 checks, MP3 checks, BU bets $0.70, Hero raises to $3.76(All-In), MP1 folds, MP3 folds, BU folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $1.68.

Ik besef dat ik een foutje maak tegen de call-20 regel. Ik zie mijn eigen stack over het hoofd.
      Maar goed, as played ga ben ik al bereid om broke te gaan met deze flop.
      Ik kies voor een check-raise.
      Als ik de 0.70$ moet raisen, dan ga ik al naar een raise rond de 2$, meer dan de helft van mijn resterende stack.
      Dan kan ik beter meteen alles naar het midden schuiven?
      Of was een call op de flop beter geweest?
  • 5 antwoorden
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Ik zou waarschijnlijk eerder callen en dan de turn uitbetten.
      Denk niet dat hij veel slechtere handen all-in gaat callen (board is niet heel erg drawy).

Op de turn heeft hij met een beetje mazzel een marginale hand die hij nog afbetaalt.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      reserved voor coaching yoshiwa 19/09

Coaching yoshiwa
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Deze is helaas niet aan bod gekomen in de coaching, dus zal ik 'm maar even beoordelen.

Pre-flop is standaard. Je kan hier prima callen voor setvalue en de call20 regel mag je hier wel iets losser toepassen. Er zitten namelijk nog twee personen al in de pot die gelimped hebben en die heel waarschijnlijk ook in de pot zullen blijven. Daardoor is de kans groter dat je afbetaald wordt wanneer je een set hit. :)

De flop is best wel droog, er zijn alleen een paar gutshots maar verder is het board erg ongevaarlijk. Door hier all-in te gaan jaag je eigenlijk iedereen uit de pot en representeer je een hele sterke hand (die je ook hebt). Daarom zal je vrijwel nooit actie krijgen van slechter, villain zal zelfs overpairs als AA hier zonder al te veel twijfel weggooien.

Het beste kan je hier op de flop enkel callen, zo geef je iedereen achter je de kans om ook nog in de pot te blijven waardoor je meer geld in de pot krijgt en dus meer value krijgt. De pot op de flop is al heel groot, en bij één of meerdere calls is de pot op de turn zodanig groot dat je makkelijk all-in komt, waarschijnlijk al op de turn.
    • FailOMatic
      FailOMatic
      Totaal
      Ik geef wryzeth hier sowieso gelijk, behalve over dat villian AA zonder teveel twijfel zal weggooien. Op NL4 zou iemand hier AA denk ik niet snel of helemaal niet weg gooien.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Ik denk dat de BU een regular is als je zijn betsizing ziet, dat ziet er best degelijk uit. Een beetje nadenkende speler weet ook wel dat Hero in deze hand supersterk is als hij met 3 man achter hem zijn hele stack er in gooit. :P