Ak Nl2

• najtreg12
      najtreg12
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      CO:
      $0.88
      BU (Hero):
      $2.11
      SB:
      $0.77
      BB:
      $2.00
      UTG2:
      $1.03
      MP1:
      $1.58
      MP2:
      $1.76
      MP3:
      $2.91

Preflop: Hero is BU with A, K.
      2 folds, MP2 raises to $0.08, 2 folds, Hero calls $0.08, 2 folds, BB folds.

Flop: ($0.19) 5, T, K (2 players)
      MP2 bets $0.10, Hero calls $0.10.

Turn: ($0.39) 3 (2 players)
      MP2 bets $0.20, Hero calls $0.20.

River: ($0.79) A (2 players)
      MP2 bets $0.40, Hero raises to $1.73, MP2 calls $0.98.

Final Pot: $3.9.

Results follow:

MP2 shows three of a kind, kings(Kh Kd).
      Hero shows two pairs, aces and kings(Ad Ks).

MP2 wins with three of a kind, kings(Kh Kd).

Geen stats op villain. Commentaar?
  • 9 antwoorden
    • Henkingrind
      Henkingrind
      Bronze
      Wat mij betreft speel je te passief.
      Pre-flop kun je hier prima 3betten.
      Mocht je dan een 4bet krijgen dan kun je die hand makkelijk wegleggen.

postflop het zelfde verhaal. Je wilt hier de lead hebben. Nu heb je geen idee waar je staat en blijf je dus passief afcallen.
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      reserved voor coaching yoshiwa 19/09

Coaching yoshiwa
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Preflop 3bet voor value , as played kan je niet anders dan in calldown modus gaan omdat als je raised en hij shipt je alsnog moet folden omdat zowat alles minder fold .
      Goeie raise voor value op de river:)
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Toch vraag ik me in deze situatie af of calldown-modus hier wel het beste is. Aangezien MP2 een unknown is, beschouwen we hem als een rationeel denkende speler.

3bet preflop ben ik het mee eens, die is standaard.

Op de flop denk ik echter dat hero moet raise/folden. Villain raiset preflop en bet door op alle drie de straten. Zeker na de turn moet het toch duidelijk zijn dat villain hier een hand heeft en het is maar zeer de vraag of hero na de A op de river nog wel goed zit. Toen ik de hand bekeek kreeg ik het gevoel dat villain hier drie straten value met een set aan het halen was. Ik denk dat, zeker op de river, een push voor value niet langer kan. Waarmee bet villain immers drie straten halve pot uit? Echt valuebetjes imo...

Oh ja, en ik wilde iets zeggen over reversed implieds... :P
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Orodin
      3bet preflop ben ik het mee eens, die is standaard.
      Dat vind ik niet standaard, maar wel een goede mogelijkheid. Het hangt er vanaf of je verwacht dat villain ook met slechtere handen je 3-bet gaat callen, of hij slechtere handen dan AK pre-flop er in shipped. Anders vind ik een call, helemaal op de BU in een heads-up pot, ook een prima optie en is dit zelfs mijn standaardline tegen unknowns. Aangezien villain een fishy stack heeft vind ik dat wel een argument voor een 3-bet voor value.

Oorspronkelijk gepost door Orodin
      Op de flop denk ik echter dat hero moet raise/folden.
      Nee, absoluut niet. Dan verander je je hand in een bluf. Je kan hier alleen raisen als je verwacht dat villain met slechtere Kx gaat callen/shoven, of heel veel draws in zijn range heeft waar je tegen wilt beschermen waarmee hij gaat callen/shoven.

Ik vind de shove op de river nog het grootste discussiepunt, al zal een vis je vaak zat afbetalen met minder. Tegen een goede regular weet ik niet of je hier ooit afbetaald wordt, of dat je jezelf alleen maar isoleert tegen beter.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      @Wry,

Okay, wat betreft het al dan niet standaard zijn van een 3bet preflop geef ik je 100% gelijk :) .

Het raise/fold verhaal volg ik nog niet helemaal. Ja, je verandert je hand in een bluf, maar de raise zou zijn voor
      • informatie (dit is geen slecht board voor villain voor een cbet-bluf, waardoor je hier niet ontevreden bent als je de pot direct oppikt),
      • maar ook ter bescherming. Hero heeft hier een weak made hand en daarom moet je willen beschermen tegen draws (waarvan er imo voldoende in villains range zitten). Mocht villain hier toch een set o.i.d. hebben, dan zal hij altijd z.s.m. het geld erin willen krijgen en alleen dan kun je een reraise verwachten (normaal gesproken dan, af en toe zal hij bluffen, maar dat zie ik hier niet vaak gebeuren).

Conclusie: Ja, je verandert je hand in een bluf, maar je speelt 'm ook voor value van drawing hands én voor informatie (immers: alleen betere handen zullen daar nog overheen gaan en dan bespaar je imo veel geld op latere streets door na een reraise op de flop te folden).

Op dat laatste inhakend: reversed implied odds en absolute/relatieve handstrength. Op de river verbetert hero's hand in relatieve zin niet. Sterker nog, door de absolute handstrength-verbetering denk ik dus, dat er hier sprake is van verhoogde reversed implied odds voor hero. Juist daarom denk ik dat flop raisen beter is. Hero kan zich dan een hoop geld besparen.

Het wordt dus een gecompliceerd verhaal, maar al met al zie ik niet waarom een raise/fold niet het beste zou zijn.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      pre-flop: 3-bet. any day 3-bet ik hier behalve tegen een 2/2 of zo.

Nu call je en denk je dat je postflop goed zit... de flop zou ik is voor call en raise wel wat te zeggen. Als je raised en je wordt gecalled dan is de turn pot control denk ik de beste optie. Callen is zeker ook niet fout. Je hebt positie met een weak made hand.

De river is niet echt een verbetering van je hand. Alleen t.o.v. KT. De rest die je beat had heeft dat nog steeds. Ik zie dan ook niet in waarom je de river raised. Is in mijn ogen een call.
    • Pieter1960
      Pieter1960
      Bronze
      Villian is een vis, dan is flatten heel vaak de beste optie.

Zij betten ook heel vaak door met een top pair met mindere kicker.

Indien je deze taktiek dan zo hanteert is er geen andere optie meer dan 2 straten af te callen en de river in dit geval voor value te shoven.

Andere optie is idd preflop 3betten en bij een 4bet een easy fold.

Kortom hand is situatie en speler afhankelijk.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oké, ik heb deze hand al over Skype met de betrokkenen besproken maar voor de duidelijkheid hier de samenvatting:

Raisen voor informatie is geen argument. Als je moeite hebt om in ranges te denken dan is dat geen excuus om dan maar handen in blufs te veranderen om je keuze zogenaamd makkelijker te maken. "Ze shoven toch alleen maar beter" en dat soort onzin. Als villain hier namelijk een monsterdraw op de flop heeft dan wil hij deze all-in krijgen op de flop (bijv. Q:cJ). Ook kan villain denken dat KQ of KJ hier de nuts is en zal hij ook met deze handen broke kunnen gaan. Je bent veel te veel bezig met allerlei assumpties over je tegenstander wanneer je denkt dat raisen voor informatie goed is.

Stel dat villain licht broke gaat (KQ, KJ). Dat fold je de beste hand.
      Stel dat villain heel erg tight broke gaat (setjes/monsterdraws). Dan verander je je hand in een bluf.

Tegen een unknown vind ik dit gewoon geen goede play omdat villain helemaal niet zo veel draws heeft vanuit MP2.

Orodin: het is mij niet duidelijk of je helemaal begrijpt wat reverse implied odds zijn. Misschien wel, maar misschien ook niet. Ik kan het niet met zekerheid afleiden uit je uitleg. RIO kan je namelijk niet meer hebben op de river, omdat er geen volgende kaart meer komt.

Hoedinie: potcontrol na villains c-bet te hebben geraist? Dan geef je hem een freecard als hij op een draw zit en mis je value tegen slechtere Kx.

Pieter: ik vind 3-bet/fold tegen een unknown geen optie, zeker niet op de BU wanneer flatten een hele goede optie is en villain een fishy stacksize heeft waardoor hij mogelijk lichter afstacked dan regulars.