AQ IP na raiser - Freelancer freeroll

• Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      1. Had ik hier beter preflop kunnen reraisen?
      2. Was een 2nd barrel op de turn hier een optie?
      2. Is de fold op de river te weak?

Tegenstander was vrij agressief en openraiset 22% in MP (sample 92 handen).
      Ik had hem echter al enkele malen in dergelijke spots zien folden tegen een reraise.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $30(BB) Replayer
      SB ($1,495)
      BB ($2,160)
      UTG ($4,550)
      UTG+1 ($1,605)
      UTG+2 ($2,515)
      MP1 ($2,945)
      CO ($2,235)
      Hero ($2,715)

Dealt to Hero A:diamond: Q:spade:

fold, fold, UTG+2 raises to $90, fold, fold, Hero calls $90, fold, fold

FLOP ($225) 7:diamond: 5:spade: 2:club:

UTG+2 checks, Hero bets $120, UTG+2 calls $120

TURN ($465) 7:diamond: 5:spade: 2:club: 7:spade:

UTG+2 checks, Hero checks

RIVER ($465) 7:diamond: 5:spade: 2:club: 7:spade: K:diamond:

UTG+2 bets $225, Hero folds

UTG+2 wins $465
  • 3 antwoorden
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ik ga akkoord met de preflop call.
      Als je 3bet kom je tegen een sterke range uit en haal je handen als ATo en AJo uit zijn range. Bovendien wil ik hier zeker niet voor stacks spelen en moet je dus gewoon 3bet/folden.

Op de flop ga ik volledig akkoord met een bet.
      Toen ik deze hand toonde in de coaching waren de meningen verdeeld.
      Sommige zeiden dat hij waarschijnlijk air zou cbetten.
      Sommige zeiden dat hij made hands zou cbeten.

Ik ben vooral akkoord met 2e statement.
      Ik denk dat hij hier standaard al zn made hands wel zou betten voor value.
      Ik zie geen enkele reden waarom hij het niet zou doen.
      Ik denk eerder dat hij bang is om zn air te gaan cbetten omdat het board slechts 7hi is en hij uit positie zit.

Daarom zou ik dus ook betten omdat ik denk dat je tegen een zwakke range zit waartegen je veel equity hebt (en equity is meestal -> betten).

Ik zou dan ook heel vaak gaan barrelen op de turn omdat ik nog steeds denk, ook al callt hij, dat zn range vrij zwak is.
      Turn is echter een vrij lelijke barrelkaart en nu weet ik het niet zo goed.

Iemand zei in de coaching dat hij de turn zou betten omdat hij denkt dat AT,AJ nog steeds in zn range kan zitten en hij bang is daardoor geblufft te worden in de turn.

Als je echter denkt nog vaak voor te liggen kan je beter de turn checken en een riverbet callen. Zo haal je tenminste nog value tegen mindere handen terwijl je op de turn anders enkel nog chips in de pot krijgt tegen betere handen.

Ikzelf ben het meest fan van de turn checken en de river te folden.
      Ik heb echt geen idee wat villain hier probeert met deze line op de flop.
      Bovendien is het een heel slechte turn om te barrelen.
      Je zit in een toernooi met een redelijke stack waar je nog heel veel mooie spots zult krijgen en dan hoef je deze hier niet nemen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Thanks.

Ben het wel met je eens. Eigenlijk kan ik op de turn ook heel weinig pretenden, hoogstens een 7, maar dat zou wel erg toevallig zijn, want preflop callen met een A7 of zo lijkt me onwaarschijnlijk. Heel misschien een 87s of zo en anders eigenlijk alleen 77, maar die is met deze turn erg onwaarschijnlijk.

Ik kan voorliggen op een AT of AJ, maar lig achter op pairs en AK. Bovendien zou hij met met een raise op de turn wegbluffen.

Op de river versla ik waarschijnlijk enkel een bluf, maar is de kans op een kleine made hand groter.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Ik vind dit wel een leuke hand, want ik loop ik hier wel vaak tegen aan ook in freerolls en mirco's.

Heb persoonlijk besloten niet meer zonder made hand te betten op de flop, aangezien men hier vaak niet wil folden met een hand die ze preflop mooi vonden, ze zetten je hier immers niet op 7.5.2. En dat je een overpair kunt hebben slaan ze meestal over.

Met 22% in een toernooi waar hij graag zijn stack snel wil verdubbelen zie ik in freerolls hem nog wel heel veel Ax, Kx en PP spelen. Nadat hij jouw check gezien heeft op de turn besluit hij alsnog de K op de river te betten. Ik denk dat hij of de K wel had en gewoon lucky was daar, of hij had een hand die jou alsnog beat had en zette jou niet op die K (99 ofzo). De reden dat ik dat denk is omdat die K hem niet 'slowed', terwijl dat wel in jouw range zit.

Ergo: of ik had preflop gecalled en op de flop een made hand gespeeld en anders niet.
      of ik had preflop gecalled en gebet op flop en turn puur omdat je in positie zit en hij checked. (maar dat kost me dus soms veel chips, bij een slowplay van ik-zou-niet-weten-wat, dus dat doe ik niet meer).

Denk dat de fold na zijn riverbet zeker juist is. Denk niet dat hij met Ax+ hier een bluf maakt. De spelers die preflop agressief zijn, zijn dat postflop dan weer niet altijd.

Nou ja, mijn punt is eigenlijk dat ik hier ook veel tegen aanloop en zeker in de beginfase van een toernooi dit dus meestal op de flop check/fold.