2e Startkapitaal PartyPoker

• thesuns
      thesuns
      Bronze
      De situatie is de volgende:

In een ver verleden heb ik ooit een account aangemaakt op PartyPoker. Ik heb daar nooit een deposit gemaakt of op welke manier dan ook met real money gespeeld. Nu kreeg ik (en ik zal niet de enige zijn) een mail van PokerStrategy met de promotie een tweede startkapitaal te ontvangen van $50, woohoo! Ik heb gelezen dat het mogelijk is je account op PartyPoker te laten verwijderen als het -en dat is het geval dus- een play-money account only is. Op die manier kan ik een nieuwe account aanmaken via PS en getracked spelen met die $50.

Een simpel mailtje naar support van PartyPoker zou moeten volstaan. In de spoiler vind je het e-mail verkeer dat ik daarvoor gevoerd heb.

Eerste mail:

Dear support,

I would like to ask you to delete my current account on PartyPoker. My accountname is Hephaistosa and is linked with this e-mailadres. This should be possible since this is a play money account only.

I'm requesting this removal because I want to create a new real money account via PokerStrategy.com. They offer a $50 bonus if my new account is tracked on their website.

Please note that I have no interest at all in having multiple accounts on PartyPoker conflicting with your terms and conditions. I'm simply asking for a removal of my current account, once that's done, I will create a new account with the $50 bonus.

In short: the only way I can even generate rake for PartyPoker is by deleting the Hephaistosa account.

Kind regards,

Willem

Het antwoord (ik heb de standaard lijntjes er uitgehaald):

Dear Willem,

[...] please note that it will not be possible for us to close this account for you to create a new one, despite this being something we will not allow, you will not be eligible for the PokerStrategy bonus if you do this.

The bonus offer from PokerStrategy can be given to entirely new accounts and to individuals that never before had an account in our database. Please check the following link with reference to this rule, specifically point 4.2:

https://secure.partyaccount.com/about/standard_terms_conditions_s.do?productID=POKER&brandID=PARTY

Therefore due to the above mentioned you will not be eligible to receive the 50.00 USD non-deposit bonus offer from them, this being also a requirement in their terms and conditions, namely that players cannot have a previously created account on the platform of their choice.

[...]

Regards,

Vera,

Customer Service.

Mijn antwoord:

Dear support,

As I stated in my previous mail, the account (accountname: Hephaistosa) I wanted to be deleted is a play money account only. I am aware that PartyPoker does not delete any real money accounts, but since I have not yet made any deposit on my account this is not applicable to me.

You refer to rule nr 4.2 in your terms and conditions:

4.2 To be eligible to participate in any Promotion which is stated to be intended for new players or which is described as a "new player" or "sign up" offer (or similar), You must not previously have opened and made a deposit into an Account on any of Our Services. Such Promotions may not be used in conjunction with any other Promotion.

As you can see, according to rule nr 4.2 I am still eligible to participate in this 50.00 USD promotion from PokerStrategy because I have not yet made any deposit on PartyPoker and I can still be described as a "new player".

For what PokerStrategy is concerned, they as well state that retracking an account on PartyPoker is possible since my current account is a play money account only. Therefore I am entitled to their bonus.

Again, I'm giving you two very clear reasons to delete my account:

1. It clearly states in your Terms and Conditions that a play money account only can be removed. When making a new real money account I will be considered a new player.

2. If PartyPoker is business-minded in any way, you should realize that as the situation is today I will not play at PartPoker and therefore not generate any rake. But, if you allow me to create a new real money account with this bonus, you got yourself a new player.

Kind regards,

Willem

Tweede antwoord support:

Dear Willem,

Thank you for contacting Customer Care.

With regard to your query, I would like to confirm that point 4.2 from our terms and Conditions of Use is applicable in the present situation but only to some extend. You should also not forget that PokerStrategy is a different company and the bonuses they offer (especially their free cash bonus) has very specific conditions/requirements. As stated on the PokerStrategy page, "you are not permitted more than one account at the poker room of your choice". You are encouraged by our affiliate itself to pick another poker room to use your PokerStrategy free cash bonus if you already have an account at your originally chosen poker room. You can read more about the PokerStrategy free cash bonus below:

http://www.pokerstrategy.com/quiz/platform/

Furthermore, I will encourage you to get in touch with PokerStrategy themselves to discuss the mechanics of their bonus. As for your play money account being removed in order for you to register again and affiliate yourself with PokerStrategy, note that as a registered user you have the choice to close your account at any time. If you close your account, your personal details saved in our database can be deleted upon request after the expiration of the legal period of warranty. It is not possible to delete your details prior to the expiration of this period, as this information must be available for your security, should it be required for unenforceability, exertion or defence of legal claims by authorities or court of law. Your personal details will not be used for other purposes.

Kind regards,

Lin

Customer Service

Mijn vraag is vrij eenvoudig: hoe kan ik die oude play money account op PartyPoker verwijderen zodat ik met een nieuwe kan beginnen met de bonus?

In hun laatste mail spreekt support ervan dat ik zelf mijn account ten allen tijde kan afsluiten. Echter, ik heb geen idee hoe, een simpel mailtje blijkt niet zo effectief.
  • 8 antwoorden
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Beste thesuns,

Het klopt dat PartyPoker normaal gezien toelaat om opnieuw een account aan te maken, als je voordien enkel een play-money account hebt gehad. Echter, wat je zeker niet mag doen in dit specifieke geval, is de support contacteren, omdat ze je dan gaan zeggen dat het niet toegelaten is :D

Ze kijken het namelijk door de vingers indien het voorvalt, maar als het ze specifiek gevraagd wordt, dan kunnen ze niet anders dan zeggen dat het niet toegelaten is. PartyPoker zelf heeft immers liefst dat jouw account niet gekoppeld is aan PokerStrategy.com, omdat hen dat dan minder geld kost.

Dit antwoord is dus een beetje voorspelbaar. Normaal gezien kan het alsnog om een nieuwe account aan te maken hoor. Je kunt proberen om je oude account te sluiten en er een nieuwe aan te maken en zo het $50 gratis startkapitaal aanvragen.

Normaal gezien lukt het op die manier altijd. Hopelijk nu ook!
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Vroeger (lees jaartje of 2 terug) konden ze nog wel accounts sluiten. Ik heb idd alleen niet rechtstreeks gezegd dat ik het wilde sluiten omdat ik via PS een account aan wou maken. Gewoon een leuk mailtje met daarin wat gezeur over privacy / niet willen dat die oude gegevens nog online staan doet dan wel weer wonderen ;) .
    • FailOMatic
      FailOMatic
      Totaal
      Geloof mij maar dat ze dat nog steeds kunnen. ;)
    • thesuns
      thesuns
      Bronze
      Oké, bedankt! Achteraf bekeken mss wat naïef van me :facepalm:
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door thesuns
      Oké, bedankt! Achteraf bekeken mss wat naïef van me :facepalm:
      Ach nee joh, helemaal niet. Ik zou waarschijnlijk net hetzelfde gedaan hebben.

Wat je wel altijd kunt doen, is het eerst even aan ons vragen. Wij helpen je altijd met heel veel plezier verder! Naast vragen op het forum, kun je ook altijd een ticket sturen.

Laat je nog weten of het in orde gekomen is met PartyPoker?
    • wauss
      wauss
      Bronze
      Misschien een goeie tip voor de volgende keer. Vraag eerst hier wat extra informatie over hoe en wat. Veel mensen hebben het hier al geprobeerd en kunnen je misschien extra informatie geven. Die informatie kan net het verschil maken ;)

Ik hoop dat je er uit komt met ze.
    • yasminn
      yasminn
      Bronze
      Ik heb dat startkapitaal ook gewoon aangevraagd op een nieuw account terwijl ik al een playmoney account had. Het enige wat ze vroegen was de naam van mijn play money account en dan zouden ze die voor me sluiten. Was geen enkel probleem. Heb natuurlijk wel gedaan alsof ik het ECHT niet wist en i'm reeeeeeally sorry gezegd. Maargoed dat was genoeg.
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door yasminn
      Ik heb dat startkapitaal ook gewoon aangevraagd op een nieuw account terwijl ik al een playmoney account had. Het enige wat ze vroegen was de naam van mijn play money account en dan zouden ze die voor me sluiten. Was geen enkel probleem. Heb natuurlijk wel gedaan alsof ik het ECHT niet wist en i'm reeeeeeally sorry gezegd. Maargoed dat was genoeg.
      Dat kunnen vrouwen ook gewoon goed ! Je werd wss geholpen door een man:P