NL10 AJs trash met 1 tegenstander

• MatthijsK
      MatthijsK
      Bronze
      Known players:
      SB:
      $10,04
      BB:
      $9,89
      UTG+1:
      $2,14
      UTG+2:
      $3,70
      MP1:
      $16,79
      MP2:
      $9,81
      MP3:
      $5,21
      CO:
      $15,97
      Hero:
      $2,30

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.58 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with A:heart: , J:heart:
      6 folds, Hero raises to $0,40, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($0,90) T:diamond: , 2:heart: , K:club: (2 players)
      SB checks, Hero bets $0,60, SB calls $0,60.

Turn: ($2,10) 9:heart: (2 players)
      SB checks, Hero bets $1,30 (All-In), SB calls $1,30.

River: ($4,70) 3:spade:

Final Pot: $4,70

Pre-flop:
      volgens de SHK -> AJ op de button geraised
      op de flop :
      trash hand met maar 1 tegenstander dus 2/3 pot raise
      op de turn :
      trash hand met maar 1 tegenstander 2/3 pot > 1/2 stack dus all-in

ik twijfel vooral over die laatste aktie, had ik beter kunnen checken omdat ik had kunnen verwachten dat hij die zou callen?
  • 5 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi matthijs, ik heb je niet vaak gezien op de Sample board sectie dus welkom =)

Over je AJs hand.
      Preflop: Ok
      Flop: Ok, je realiseert je wel dat je dan op elke kaart die er valt op de turn committed bent ook al zou ik behind checken op de turn.

Turn valt 9:heart:
      Je hebt dus een nutflush draw en 1 overcard (sinds er een Koning is kan je je Jack niet als overcard noch out beschouwen)
      Dus in feite heb je 12 clean outs.

Dit geeft je een equity van rond de 24% met nog 1 kaart te gaan. (4:1)

Pot Odds zijn dat je 2.1 kan winnen met je 1.3 bet. Dat is dus
      (1.6:1)
      Je Pot odds zijn lager dan je winning chance dus in feite maak je hier een verkeerde call.
      Echter als de SB called dan kan je 4.7 winnen met een 1.3 bet en dan kom je uit op (3.6:1). Dat is nog steeds lager dan dat je wint want:
      3 van de 4 keren(=76%±) verlies je $1.3 = $3.9
      1 van de 4 keren win je $3.4 (Jouw inzet niet meegerekend)

Conclusie, gewoon behind checken op de turn voor een gratis kaartje.
      Een second-barrel voor Fold Equity heeft hier nauwelijks zin op basis van equity.

Als je op de river hit, dan bet je out
      Zoniet, dan check/fold je accordingly.

Als er iets mis is met mn berekening Sreteb of iemand anders, shout it thanks :]

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Matthijs, Succes aan de tafels!
    • MatthijsK
      MatthijsK
      Bronze
      OK dan,
      ik moet echt beter opletten want die nutflushdraw had ik over het hoofd gezien.
      Als ik je verhaal goed begrijp had ik de bet op de turn alleen moeten maken met een stack kleiner dan 1,00.
      aangezien ik dan op een verlies van 3,00 uitkom tegen een winst van 3,10
      Tsjonge die pot odds zijn ingewikkelder dan ze in eerste instantie lijken :evil:
      Bedankt voor de uitleg
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Ik zou zelf hier voor een gratis kaartje gaan want het is basically check/fold mode vanaf ie jouw continuation bet called.

Ik heb in het verleden ook gewoon op de Turn gebet (=Second barrel) maar deze tool uit je toolbox is meer weggelegd voor BSS spelers.

Hierdoor verloor ik geld maar won er ook mee. Dus de variance is wat hoger en vooral voor een beginnende speler moet je de variance zo laag mogelijk houden.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Preflop en postflop goed.

Op de turn gewoon checken, je hebt hier heel veel draws (flush draw, gutshot straight draw en je Aas die je kan hitten), bij elkaar 16 outs. Maar als je gratis een kaart kan zien is dat natuurlijk het beste, aangezien je alleen nog maar A high hebt.

Mocht je je draw hitten op de river dan ga je gewoon all-in, als je hem niet hit dan is dat pech en zul je op een bet van Villain moeten folden. Als Villain weer checkt, check jij ook gewoon.
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Hoi MatthijsK,

Preflop en flop zijn ok.
      Op de turn krijg je pot odds van 1,30:3,40 (2,10+1,30) --> 1:2,62.
      Met 12 outs heb je odds nodig van 1:2,9. Je hebt hier nog wel wat FE en mss is een A ook nog wel goed, dus ik zou hem op de turn ook gepushed hebben.

Je kan op de turn ook voor de freecard gaan. Het is een beetje een grensgeval. Met een check of een push verlies je bij geen van beide veel value. Zou persoonlijk voor de push gaan omdat ik graag agro speel.