Verschil SSS en MSS

• realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Beste,

ik ben sinds enkele weken lid van PSS. Ik wil me nu iets meer toeleggen op de basis nl de NL SSS & MSS. Maar in de artikels lopen deze twee speelwijzen redelijk door elkaar (althans dat geeft mij de indruk).

ik zie eventjes door het bos de bomen niet meer. Kan er iemand duidelijk maken wat hier het voorname verschil is tussen BSS en MSS en welke het beste is om te beginnen spelen (van mijn 50 dollar heb ik nog een goede 35 over en dat is voornamelijk mijn eigen schuld ...)

alvast bedankt
  • 4 antwoorden
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey realestat0r,

Wat is er met je eerste $ gebeurd? Een paar foute beslissingen gemaakt? :s_frown:

Het is lastig te zeggen welke strategie je het beste kunt spelen, aangezien dit vaak een erg persoonlijke keuze is. Net als de keuze tussen cashgames of toernooien.

Het voordeel van de BSS is dat er momenteel veel meer lesmateriaal beschikbaar is voor de strategie en dat het dus eenvoudiger is om meer bij te leren. Dit is ook de variant die de meeste spelers spelen. De MSS is nog relatief nieuw en er is nog niet zoveel materiaal over beschikbaar.

Het klopt dat de MSS artikelen niet heel duidelijk afgescheiden zijn van de SSS artikelen. De MSS en SSS zijn echter wel verschillende strategieen. Door de nieuwe regels op de pokerrooms, kun je de SSS echter op de meeste rooms niet meer goed toepassen.

De artikelen van de BSS vind je hier allemaal op een rijtje:

Voor de MSS vind je de artikelen hier. De meeste artikelen die niet speciaal als MSS of SSS aangeduid zijn gelden voor beide (of soms alle) varianten, omdat ze algemener zijn.

Maar ik zou ook zeker aanraden om onderstaande artikelen te lezen, omdat die belangrijke concepten voor het algemene pokerspel uitleggen.
      SSS: Typische Beginnersfouten
      SSS: Odds en Outs
      SSS: Implied pot odds
    • realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
      Hey realestat0r,

Wat is er met je eerste $ gebeurd? Een paar foute beslissingen gemaakt? :s_frown:

Noem het leergeld :-)

ik ben begonnen op de FL, maar hield me niet echt aan de SHC, had op sommige momenten ook wat teveel trots om te folden als ik preflop geraised had o.d

Ik zie mijn problemen wel in hoor, en ik ben er vrij zeker van dat bovenstaande problemen wel meer voorkomen bij beginners. IK probeer er iets aan te doen, mede door hier op het forum uitleg te komen vragen.

alvast bedankt voor de info !!
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Oorspronkelijk gepost door realestat0r

Ik zie mijn problemen wel in hoor, en ik ben er vrij zeker van dat bovenstaande problemen wel meer voorkomen bij beginners. IK probeer er iets aan te doen, mede door hier op het forum uitleg te komen vragen.
      Graag gedaan!

Maak je geen zorgen, je bent heus niet de enige. Sterker nog, bij een groot deel van de spelers is dit zelfs het geval.
      Veel van de spelers die nu succesvol zijn hebben ook hun "leergeld" moeten betalen en hebben pas na een nieuwe storting een goede doorstart gemaakt.

Het allerbelangrijkste is dat je niet bang bent om het toe te geven aan jezelf dat je iets doet en hier actief mee bezig bent om het te verbeteren, door bijvoorbeeld inderdaad al je vragen op het forum te posten en handen te bespreken.

Veel succes!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      SSS is met een 20bb stack of minder, je speelt heel tight.

MSS is met een stack van 30-40bb (beginstack) en je kan al een beetje meer handen openen dan met SSS.

Denk wel dat er een aantal goeie MSS Introductievideo's te vinden zijn

Groetjes