Starthandenkaart BSS: AQ-suited

• Daaromniet
      Daaromniet
      Bronze
      AQ- suited....wegleggen na een raise volgens de starthandenkaart.

Aks ik op de button zit en de CO raist wil ik deze toch callen met AQ of A-J suited, wat doen jullie daar eigenlijk mee?

Grtz, Daaromniet
  • 4 antwoorden
    • superjunk
      superjunk
      Bronze
      Agh ja, je kunt wel precies volgens de kaart spelen..

Maar iedereen heeft een eigen style , AQs wegleggen na een raise lijkt me niet ok , AKs op de button re raise ik bijna altijd. En AQs ook vaak ligt aan de spelers en stacksizes etc.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze
      Ja kijk je moet die SHK gewoon zo interpreteren volgens mij:
      Ben je een beginner en weet je niet goed hoe je handjes moet spelen volg dan de SHK. Die is redelijk tight dus kom je nooit echt in moeilijke situaties te staan waarbij je echt goed moet spelen postflop om nog +EV te halen. Begin je al wat meer te pokeren en je postflop spel begint te verbeteren, dan kan je al eens van de SHK afwijken. Maar zolang je twijfelt en een lage BR hebt zou ik het echt niet doen. Het geeft toch echt een veilig gevoel voor een beginner dat hij weet, als ik deze richtlijnen volg kan ik bijna niet anders dan winst maken?

Je suggestie vind ik trouwens niet goed. Als je al op die bet wilt reageren, doe dat dan gelijk met een raise. Zo ben je in controle op de flop en dit opent veel meer mogelijkheden.

Grtz
      Elias
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Tegen een late raise zou'k in positie AQs en AJs altijd raisen, zeker nooit callen.
      De SHK is zoals Elias zegt een handleiding voor de beginners die hun postflop stijl nog niet ontwikkeld hebben en daarom opteert PokerStrategy om deze speler zo veilig mogelijk te laten spelen, met een edge op hun tegenstanders postflop, zodat zij hun eerste 50 $ niet te rap verliezen en meer tijd krijgen om te leren en dan eventueel later nog hun eigen spel te ontwikkelen. Het is een win-win situatie voor de beginnelingen.

Het is echter ook EV+ hier deze handen te raisen, maar het is moeilijk te spelen na de flop als er gecalld word, zeker met AJs en er komt een aas-hoog flop. Ge moet al wat beter zijn in het spel om te weten wanneer ge die dan moet neerleggen. Als ge nog geen kennis hebt is de SHK beter, maar eens ge wat meer pokercapaciteiten begint te ontwikkelen kunt ge anders EV+ beginnen herkennen en benutten.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Gewoon callen met AQ/AJ is het zwakste wat je kan doen. Folden of raisen imo.