NL4 diverse handen verloren

• MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Dit is mijn eerste post met wat handen, ik heb me eerst proberen te verdiepen in de artikelen en dit geprobeerd toe te passen.
      Nu dacht ik dat ik dingen begon te snappen, maar verloor ik toch een paar handen waar ik dacht goed te spelen.
      Pech, of toch niet goed gedaan?

hand 1
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $2,12
      MP3:
      $7,15
      CO:
      $4,26

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (6 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with T:heart: , T:club:
      MP2 folds, MP3 raises to $0,12, CO calls $0,12, BU folds, Hero raises to $0,40, BB folds, MP3 calls $0,28, CO calls $0,28.

Flop: ($1,24) Q:spade: , 6:club: , 5:club: (3 players)
      Hero bets $1,18, MP3 raises to $2,36, CO folds, Hero calls $0,54 (All-In).

Turn: ($5,32) 4:spade:
      River: ($5,32) 6:heart: (2 players)

Final Pot: $5,32

Results follow (highlight to see):
      MP3 shows een straight, acht high (8h 7h)
      Hero shows (Th Tc)

MP3 wins with een straight, acht high (8h 7h)

hand 2

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3,31
      MP3:
      $1,25

Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with A:spade: , K:heart:
      Hero raises to $0,12, MP3 raises to $1,25 (All-In), 4 folds, Hero calls $1,13.

Flop: ($2,56) Q:club: , 8:spade: , 7:spade:
      Turn: ($2,56) J:spade:
      River: ($2,56) 9:heart: (2 players)

Final Pot: $2,56

Hero shows (As Kh)
      MP3 shows one pair negens (Ad 9c)

MP3 wins with one pair negens (Ad 9c)

hand 3

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $3,69
      BU:
      $0,53

Preflop: Hero is SB with 4:spade: , 4:club:
      3 folds, BU raises to $0,08, Hero raises to $0,12, BB folds, BU calls $0,04.

Flop: ($0,28) A:spade: , K:heart: , T:club: (2 players)
      Hero checks, BU checks.

Turn: ($0,28) 4:heart: (2 players)
      Hero bets $0,2, BU raises to $0,41 (All-In), Hero calls $0,21.

River: ($1,10) J:club: (2 players)

Final Pot: $1,10

BU shows een straight, aas high (Ac Qh)
      Hero shows (4s 4c)

BU wins with een straight, aas high (Ac Qh)

hand 4
      hier wilde ik de blinds pikken:

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $1,17
      BB:
      $7,57
      Hero:
      $4,41

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (4 handed)

Preflop: Hero is BU with K:club: , 9:diamond:
      CO folds, Hero raises to $0,12, SB calls $0,10, BB calls $0,08.

Flop: ($0,36) 9:spade: , 8:heart: , 5:heart: (3 players)
      SB bets $0,35, BB folds, Hero raises to $0,70, SB raises to $1,05 (All-In), Hero calls $0,35.

Turn: ($2,46) K:spade:
      River: ($2,46) A:club: (2 players)

Final Pot: $2,46

Hero shows (Kc 9d)
      SB shows two pairs, azen and vijven (Ah 5s)

SB wins with two pairs, azen and vijven (Ah 5s)

hand 5
      wel all-in of niet?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $5,15
      CO:
      $4,27

Preflop: Hero is SB with K:spade: , K:club:
      2 folds, CO raises to $0,16, BU folds, Hero raises to $0,36, BB folds, CO raises to $0,96, Hero raises to $5,15 (All-In), CO calls $3,31 (All-In).

Flop: ($9,46) 9:club: , 6:diamond: , 3:spade:
      Turn: ($9,46) 8:club:
      River: ($9,46) T:heart: (2 players)

Final Pot: $9,46

CO shows one pair azen (Ah Ac)
      Hero shows one pair koningen (Ks Kc)

CO wins with one pair azen (Ah Ac)
      Hero wins with one pair koningen (Ks Kc)
  • 3 antwoorden
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey michaelkok, welkom op het handjudgingforum! Het is goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door. :)

Wel wil ik je voor de toekomst vragen om voortaan één hand per topic te plaatsen, dat is voor ons veel makkelijker werken en een stuk overzichtelijker. Laat bovendien de resultaten van de hand weg, want die zijn niet relevant voor de beoordeling. Als beoordelaars kunnen wij hierdoor beïnvloed worden en daardoor is het lastiger om een objectief oordeel geven.

Ook is het altijd goed om zo veel mogelijk informatie die je hebt over je tegenstanders te posten, net als de argumentatie waarom je een bepaalde handeling uitvoerde. Dan kunnen wij jou beter vertellen waar het in je gedachtegang goed of fout gaat, in plaats van dat we moeten raden naar de gedachte achter een bepaalde actie.

Hand 1: squeezen hier kan, maar het hoeft niet per se. MP3 opent maar 8% van zijn handen en het is maar de vraag of hij jouw 3-bet met veel slechtere handen gaat callen. Dus een call voor setvalue had ik hier ook prima en zelfs beter gevonden. As played vind ik je c-bet erg groot voor een 3-betpot, in een 3-betpot mag het een stuk kleiner (hier ~$0.65) omdat je toch makkelijk all-in kan komen op de turn en/of river. Het nadeel van TT is dat er zo vaak een overcard op de flop komt (zoals de Q), waardoor je niet meer zeker weet of je de beste hand hebt. Na villains all-in (terwijl er nog iemand achter hem zit die moet beslissen) moet je TT hier wel folden, de kans is erg groot dat hij een Q heeft of zelfs KK of AA.

Hand 2: dit lijkt me prima. Villain ziet er uit als een maniac en dan is AKo een zeer sterke hand. Aan het resultaat te zien was het de juiste beslissing. Maar vergeet niet dat het eindresultaat niet belangrijk is, alleen de beslissing is belangrijk!

Hand 3: fold pre-flop. Je tegenstander speelt veel te veel handen en heeft maar een hele kleine stack. Dat wil zeggen dat hij niet gaat folden na jouw 3-bet en 44 is daarvoor veel te zwak. Je zult bijna altijd 3 overcards zien op de flop en dan heb je geen flauw idee wat je moet doen.

Hand 4: lijkt me wel oké tegen deze tegenstander met hele agressieve stats en kleine stack. Maar zet 'm voortaan meteen all-in. :)

Hand 5: standaard. Nh!
    • MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Dank je voor je beoordeling, volgenden zullen er 1 per topic zijn :)
      Ik zal alsnog mijn redenaties er even bij zetten.

In hand 1 hoopte ik met een sterke raise op de flop voor te doen alsof ik vrouwen pair of set had. Daarna kon ik er niet meer uit natuurlijk, voor die 54 cent.

Hand 3 foldde ik niet, omdat ik villain wilde laten weten dat ie niet zomaar de blinds kon pikken. Die 4 op de flop liet me wel geloven dat er ook nog wat te halen viel.

Jouw conclusie bij hand 4, meteen all-in, had ik ook al het gevoel te moeten doen voortaan.

Al met al jammer dat het een hoop kostte, maar als ik het zo lees doe ik het niet heel erg slecht.
      Als ze nou ook nog eens happen als ik wel goeie starthanden heb dan verdien ik het wel terug :D
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oh en nog iets. Vergeet niet altijd met 100bb aan tafel te zitten, anders speel je niet volgens de bigstackstrategie. Bij heel veel pokersites is er een optie om je stack automatisch na elke hand tot 100bb te hervullen. Dat moet altijd aan staan. :)