Waarom kan ik niet shoven?

• Deronny
      Deronny
      Bronze
      Hallo

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $50(BB) Replayer
      SB ($1,570)
      BB ($1,615)
      Hero ($2,575)
      UTG+1 ($800)
      CO ($4,475)
      BTN ($2,465)

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

Hero raises to $175, UTG+1 calls $175, CO calls $175, fold, fold, fold

FLOP ($600) J:heart: K:diamond: 9:heart:

Hero bets $600, UTG+1 raises to $625 (AI), CO calls $625, Hero calls $25

TURN ($2,475) J:heart: K:diamond: 9:heart: Q:club:

Hero checks, CO bets $2,150, Hero folds

RIVER ($2,475) J:heart: K:diamond: 9:heart: Q:club: 8:diamond:

UTG+1 shows A:diamond: A:heart:
      (Pre 87%, Flop 69.9%, Turn 27.3%)

CO shows Q:diamond: K:club:
      (Pre 13%, Flop 30.1%, Turn 72.7%)

CO wins $2,475

Op de flop kreeg ik enkel opties om te callen of folden, wou eigenlijk shoven hier(maar draaide goed uit eigenlijk)
      Heb dit nog al mee gemaakt
      Kan iemand dit uitleggen hoe dit komt, of is dit een bug ?

Mvg
  • 18 antwoorden
    • venom313
      venom313
      Bronze
      Is zo een regel omdat die andere maar 625 all in gaat en dus eigenlijk calt
    • Deronny
      Deronny
      Bronze
      Damn, wat een onzin
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Als een shortstack all-in gaat en zijn stacksize waarmee hij shovet kleiner is dan een minraise, wordt zijn shove als een call gezien. CO kon nog wel besluiten om te raisen, want hij kan nog gewoon reageren op jouw bet.
    • Deronny
      Deronny
      Bronze
      In het vervolg dan shoven op de flop, minder raisen lijkt me hier niet goed met draws
    • Nivlem
      Nivlem
      Silver
      Je had er ook voor kunnen kiezen om zelf een bet van 300 te maken op de flop. In dit geval had je wel over zijn raise heen kunnen shoven.
    • Deronny
      Deronny
      Bronze
      Dat is toch even een nadenkertje hoor

Bedankt iedereen
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      Ik heb die probleem net ook gehad tijdens de 18-handed SnG toernooi. Volgens mij is echt een bug van Pokerstars.

Er waren vier spelers in het spel (waarvan eentje all-in) en ik kon alleen maar voor $40 callen of folden terwijl ik AA had... de pot was $630 chips. ?( ?(

Enne, ik had zelfs geen optie om zelf het bedrag in te vullen.

Er valt bij mij wel vaker buttons weg of ik kreeg onlangs zelfs een van de holecards van een tegenstander te zien :facepalm:
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Het is hierboven toch uitgelegd? Het is gewoon een regel, geen bug. Als iemand all-in gaat voor 40$ meer dan jouw bet dan kan je niet raisen, enkel callen omdat het geen echte raise is.
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      terwijl er meerdere spelers in het spel zijn? dus ik mag door die regel spelers niet meer isoleren? Ik heb nog nooit van die regel gehoord.
    • Mstlc
      Mstlc
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Gerardus
      Ik heb die probleem net ook gehad tijdens de 18-handed SnG toernooi. Volgens mij is echt een bug van Pokerstars.

Er waren vier spelers in het spel (waarvan eentje all-in) en ik kon alleen maar voor $40 callen of folden terwijl ik AA had... de pot was $630 chips. ?( ?(

Enne, ik had zelfs geen optie om zelf het bedrag in te vullen.

Er valt bij mij wel vaker buttons weg of ik kreeg onlangs zelfs een van de holecards van een tegenstander te zien :facepalm:
      Zijn geen bugs... en het maakt niet uit hoeveel spelers er in een pot zitten, als jij een bet maakt en er is niemand achter je die raised kan je ook niet re-raisen, dat is gewoon de logica zelve.

En die ene kaart showen is een optie. Als je in een HU pot zit kan je besluiten 1 van je hole cards te showen naar het schijnt als je fold.
    • Gerardus
      Gerardus
      Bronze
      En die ene kaart showen is een optie. Als je in een HU pot zit kan je besluiten 1 van je hole cards te showen naar het schijnt als je fold.
      die mogelijkheid kan ik tot nu toe niet vinden. wel een andere handige optie gevonden om je eigen kaarten onzichtbaar te houden totdat je erop klikt.
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      De regel is gewoon dat je minimaal 2x de vorige bet moet raisen. Dus als iemand $500 bet, moet jij naar $1000 gaan. Heb je maar 900? Prima, dan gooi je dit erin, maar geldt het niet als "officiële" raise. Dus dan geldt het als call, waardoor de rest van de spelers nog de opties raise, call en fold hebben. Maar de better heeft dus enkel een call gehad, en die kan zijn eigen bet niet nog eens raisen, dus call/fold. Het is gewoon zo dat je anders je eigen bets aan het raisen bent.
    • Onzin84
      Onzin84
      Bronze
      die mogelijkheid kan ik tot nu toe niet vinden. wel een andere handige optie gevonden om je eigen kaarten onzichtbaar te houden totdat je erop klikt.
      klik maar eens op een kaart.. dan zie je dat deze oplicht.. deze laat je dan zien...
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Onzin84
      klik maar eens op een kaart.. dan zie je dat deze oplicht.. deze laat je dan zien...

Hiervoor moet die optie wel ingesteld zijn, bij mij gaat dit trucje niet werken namelijk ;)
    • bayleysa
      bayleysa
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      De regel is gewoon dat je minimaal 2x de vorige bet moet raisen. Dus als iemand $500 bet, moet jij naar $1000 gaan. Heb je maar 900? Prima, dan gooi je dit erin, maar geldt het niet als "officiële" raise. Dus dan geldt het als call, waardoor de rest van de spelers nog de opties raise, call en fold hebben. Maar de better heeft dus enkel een call gehad, en die kan zijn eigen bet niet nog eens raisen, dus call/fold. Het is gewoon zo dat je anders je eigen bets aan het raisen bent.
      is niet helemaal zo. Stel speler a raist naar 400, spelers B naar 800 en speler C gaat all in voor 1300 is het wel een raise maar niet 2x spelerB's bet als ik me niet vergis
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door bayleysa
      Oorspronkelijk gepost door DonBartos
      is niet helemaal zo. Stel speler a raist naar 400, spelers B naar 800 en speler C gaat all in voor 1300 is het wel een raise maar niet 2x spelerB's bet als ik me niet vergis
      Jawel want de bet is 400 en niet 800.
      Je bet 400, en de raiser raist naar 800, maar met 400.
      Dus naar 1300 is een raise van 500 en dus genoeg :)
    • Frietje1986
      Frietje1986
      Bronze
      Idd gewoon een regel. Maar even het volgende. Als je dat niet snapt/weet, waarom speel je dan op deze limits? Sowieso al, als MP een UTG open flat in deze spot, met deze stacksizes ... dan moet er eigenlijk al een belletje gaan rinkelen dacht ik.

Nu vroeg ik me af wat dan de beste flopactie zou zijn:
      A: Cbet-Shove
      B: Check/Fold
      C: Minder dan de helft vd stack van MP Cbetten, zodat je over the top kan komen als MP shoved en CO cold-called of 3bet
      D: Het bestaande scenario

Tough spot, als je het mij vraagt.
    • Gangstahhh
      Gangstahhh
      Bronze
      B is bs
      C is goed
      D is onhandig