18mans AJs in 10/20

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.32+$0.18

Stacks:
      UTG morzini58 (2,190)
      UTG+1 poirierderek (1,500)
      MP1 matuschek22 (1,500)
      MP2 cartavoadora (1,460)
      MP3 COTE87 (880)
      CO Clito (1,500)
      BTN purgerio (1,490)
      SB Curico.Unido (1,480)
      BB geraldes (1,500)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 9 players) Clito is CO J:spade: A:spade:
      morzini58 calls 20, 2 folds, cartavoadora calls 20, 1 fold, Clito calls 20, 2 folds, geraldes checks

Flop: 4:club: A:diamond: 6:spade: (90, 4 players)
      geraldes bets 80, morzini58 calls 80, cartavoadora calls 80, Clito folds

Zonder reads, wat te doen?
  • 3 antwoorden
    • matthijs91
      matthijs91
      Bronze
      Dit is een van de betere flops die je met AJs kunt treffen. Als je op deze flop al fold, waarom limp je dan, alleen voor flushvalue?

Zelf speel ik in 10/20 alleen AQ+, dus ik fold AJ nog. Er valt ongetwijfeld wat voor te zeggen om AJ wel te spelen, maar ik ga zo vroeg in het toernooi dit soort handen liever uit de weg.

As played zou ik proberen zo goedkoop mogelijk naar de showdown te gaan, omdat ik met AJ early liever niet broke ga. Ik call dus de flop.
      Valt er een :spade: op de turn, zou ik wat agressiever spelen, anders speel ik check/call. River call ik dan ook nog wel, afhankelijk van hoe hoog villain bet, en wat voor scarecards er intussen liggen.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik zou preflop toch betten, naar 100-150 ofzo. AJs op de CO is voor mij goed genoeg.
      As played, zou ik op flop callen.
      En wss de turn bet/raise, als er gn scary card(7,3,2,4) valt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi HavikJo,

Ik vind dit geen uitgelezen spot om te limpen, het is echter ook geen waardeloze spot. Ik vind dit echter geen goede spot om preflop te raisen, je hebt geen reads en utg limped, tegen een 3bet moet je altijd folden, en utg kan hier natuurlijk relatief vaak slowplayen.

Ik vind je limp dus op zich goed, fold kan ook. Als je echter limped, moet je deze flop natuurlijk wel callen. De flop is behoorlijk goed voor jou, er ligt maar 1 onwaarschijnlijke straightdrawmogelijkheid, en je kicker speelt hier meestal nog wel een rol (tegen de meeste Ax handen lig je voor, helemaal als je tegenstanders meestal AQ of AK wel raisen).

Call dus flop, en herevalueer turn. Dat is precies het voordeel van in positie zitten, dat je op de turn weer als laatste aan de beurt bent, en dus redelijk gemakkelijk kunt beslissen of je nog een keer wilt callen.

De bet van bb is redelijk sterk, de calls ook wel, desondanks vermoed ik dat je niet all in hoeft om de hand van je tegenstander te kunnen zien, dus ik vind dat je te snel op geeft.

Dit is een van de betere flops die je met AJs kunt treffen. Als je op deze flop al fold, waarom limp je dan, alleen voor flushvalue?

Dit is een juiste observatie, je hebt heel weinig aan AJ als je op zo'n droge flop waar je top pair hit direct opgeeft. Ik denk dat je meestal wel redelijk door kunt met deze situatie.