1.50$ Ko stt

• jova23
      jova23
      Bronze
      Moet/mag ik dit callen?

No Limit Holdem Tournament
      6 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $1.08+$0.27+$0.15

Stacks:
      UTG tinman952 (3,355)
      UTG+1 samoxa111 (1,080)
      CO rutschka (1,405)
      BTN Ultrasur23 (1,185)
      SB Bungois (2,060)
      BB jovami23 (4,415)

Blinds: 75/150

Pre-Flop: (225, 6 players) jovami23 is BB 4:heart: 4:diamond:
      2 folds, rutschka goes all-in 1,405, 2 folds, jovami23 folds

Final Pot: 1,630

rutschka wins 1,630 (net +225)
  • 5 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      Ik weet niet zo goed hoe je die KO in je berekening mee moet nemen.
      Lijkt me wel een fold.
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Ik fold deze ook nog. Je hebt normaal maximum een coinflip.
      En blinds zijn al hoog genoeg om beetje tighter te callen tot je ITM bent.
      Plus, als je past, blijf je zeker chipleader en kan je de blinds vanuit SB,BB,CO meer aanvallen. Lijkt mij.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi jova23,

Het feit dat het een KO toernooi is maakt wel verschil, maar niet heel veel. Het belangrijkste blijft alsnog het itm geraken.

In een niet-KO toernooi moet villain hier meer dan 70% van zij handen pushen, wil je hier met 44 een goede call kunnen maken. Hoewel KO de call dus iets profitabeler zou maken, acht ik zelfs een range groter dan 40% (dat is bijna elke Kx hand, Q8o, Q5s, etc.) totaal niet realistisch. Je krijgt hier dus een easy fold.

First in zijn pocket pairs erg goed in deze fase van het spel, zelfs met 10bb's kun je 44 vrijwel altijd profitabel pushen. Echter, om te callen heb je een veel sterkere hand nodig, en met 44 lig je alleen voor tegen extreem loose ranges. Voor mij een duidelijke fold dus. Ik schat dat je zeker 77+, AJ+ nodig hebt om mee te callen als je geen reads hebt.
    • jova23
      jova23
      Bronze
      Helemaalnicks,

ben helemaal mee en eigenlijk wel akkoord met je uitleg. Echter 2 vraagjes, discussie topics.

1/ Als ik wel call: heb ik kans om 5 handed te zitten, bigstack te worden, een KO mee te nemen. Verlies ik de flip, heb ik nog altijd meer stack dan villain en sta ik nog altijd 2e in chipcount. Of is het gewoon zonde om je opgebouwde stack te verspelen ?

2/ 'Zelfs met 10bb's kun je 44 profitabel pushen'. Ik ben eigenlijk een mtt speler die nu zijn geluk wat in de stt's gaat zoeken. In mtt push ik erg loose, tussen de 13-15 BB. In stt ben ik al iets gematigder en push ik ongeveer 10-13BB. 10Bb push ik al HEEl loose. Voorlopig brengt dit op maar het is natuurlijk wel maar 1$ stt. Is deze manier van pushen ok of ga ik tegen de lamp lopen op hogere limieten. Als ik die al ooit haal...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      1. Het is niet zozeer een kwestie van future ev volgens mij. Je hebt een grote stack, dus je hebt niet echt veel te winnen/verliezen in deze hand, alleen je bovenste 1400 chips, die voor je overlevingskansen dit toernooi op het moment niet heel erg belangrijk zijn volgens mij. Het gaat er hier dus volgens mij puur om of de call profitabel is of niet.

Of je nu 3000, 4500 of 6000 chips hebt, je hebt gewoon een grote stack, dus genoeg ruimte om te spelen, hoeveelste je dan staat in de chipcount in al die 3 mogelijke scenario's lijkt me niet erg relevant, het lijkt me eigenlijk puur een kwestie van, ik mag een x bedrag inzetten om een y bedrag te winnen, en ik heb p kans om te winnen, is dat profitabel?

FutureEV kan wel nuttig zijn als je weet dat je bij een call bijvoorbeeld chipleader wordt op de bubble, op een hoge limiet. Dan weet je namelijk dat je tegenstanders tight tegen je moeten, en ook zullen callen, en je dus heel veel profitabele spots in het verschiet hebt. Hier heb je echter 3k, 4.5k of 6k, en die stacks geven allemaal goede push spots in de toekomst. FutureEV lijkt me dus geen factor. Ik hoop dat je dit antwoord begrijpt, vraag anders gerust verder.

2. In mtt push je erg loose, tussen 13-15bb's, ik snap dit al niet echt. Vanuit welke positie? Met welke handen? Met of zonder antes? Ik hoop toch dat je niet met 13-15bb's uit elke positie any two pushed in een mtt(?). Met 10bb's push jij heeeeel loose, ook dat begrijp ik eerlijk gezegd niet. Loose pushen is relatief natuurlijk. Als ik 10bb's heb en utg 72o push dan push ik heeeeel loose, als ik 10bb's heb en vanuit CO K5o push dan push ik ook heel loose. Beiden heeeel loose, en beiden veel te loose, het is voor mij lastig om te begrijpen wat voor een soort situatie jij die 10bb's precies pushed dus.

Wat ik je wel kan vertellen is dat je in mtt's een stuk looser kunt pushen dan in een sng. Ik speel zelf ook vaker mtt's, en ik moet zeggen dat ik niet perse 13-15bb's push, het is voor mij afhankelijk van omstandigheden. Als ik 2 nits achter me heb, en ik zit op de bu, dan durf ik echt wel te miniraisen, ondanks dat het alles behalve standaard is, tegen nits lig je toch altijd ver achter, maar kan een any two miniraise natuurlijk alsnog profitabel zijn. In een sng pushen we wat tighter, simpelweg omdat we dichter bij het geld zitten, en het risico dus groter is (als je dichter bij het geld komt, wordt de waarde van je chips ($/chips dus) relatief groter.