$ 3,50 18 sng Turbo A6s

• Irrem
      Irrem
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      5 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG (4,240)
      CO (4,025)
      BTN (1,500)
      Hero (SB) (1,785)
      BB (1,950)

Blinds: 100/200 Ante 25

Pre-Flop: (425, 5 players) Hero is SB A:heart: 6:heart:
      UTG calls 200, 2 folds, Hero goes all-in 1,760 ...

UTG lijkt een loose/passive speler die af en toe limp/fold, BB is erg tight. Kan ik hier pushen (op de bubble)?
  • 6 antwoorden
    • HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      FT bubble bedoel je?

Als je reads hebt dat hij veel een ruime limprange heeft en ook nog limp/fold lijkt me dit wel oke.
    • matthijs91
      matthijs91
      Bronze
      Dit is idd niet de bubble, hooguit de FT bubble.

Er van uitgaand dat hij AQ+ en JJ+ zou openen, lijkt het me vij close.
      Als hij 30% van zn handen limp/callt (zonder AQ+, JJ+) is het ongeveer BE, dus waarschijnlijk kun je wel pushen, maar je zult wel regelmatig tegen hogere azen en handen als KJ aanlopen, waar je niet echt vrolijk van wordt.
      Specifieke reads zijn in dit soort gevallen erg belangrijk.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Irrem,

Deze hand is een stuk gemakkelijker uit te leggen met een plaatje dan met een verhaaltje:

Zoals je ziet heb ik de limper altijd laten callen, en beide spelers met alle Ax handen en KJo, KTs, etc. laten callen, dan nog is de push qua chip equity ligt profitabel. Ik denk echter dat UTG absoluut niet 95% van de handen die hij limped ook called, dus dit is echt een duidelijke push, ondanks dat dit plaatje over Cev en niet over $ev gaat. NH dus.

Wel gezien je reads natuurlijk, als UTG niet passief/loose is slowplayed hij hier wellicht te vaak, maar je had een read, en dan is het een prima push. Heel duidelijk is het niet, dus het is wel goed dat je post, met een wat mindere hand (a2o) vind ik een fold toch wel net iets beter.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Limper called toch niet altijd? Voor de rest duidelijke uitleg en clear push zoals nick al goed aangeeft.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Limper called toch niet altijd? Voor de rest duidelijke uitleg en clear push zoals nick al goed aangeeft.
      Limper called niet altijd, maar daar gaat het niet om, het plaatje is zo gekozen zodat de boodschap 'zelfs als limper called... etc.' duidelijk wordt.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Yea snap ik :tongue: Maar open staat op 25% en call op 23% xD