$ 3,50 18 sng Turbo QQ CO

• Irrem
      Irrem
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      7 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG (1,375)
      UTG+1 (1,650)
      MP (2,315)
      Hero (CO) (1,605)
      BTN (465)
      SB (1,625)
      BB (1,385)

Blinds: 25/50

Pre-Flop: (75, 7 players) Hero is CO Q:club: Q:spade:
      3 folds, Hero raises to 150, BTN calls 150, SB raises to 300, 1 fold, Hero goes all-in 1,605 ...

Uiteraard open ik deze hand. Ik wordt ge(min)3bet. Ik besluit hier te pushen omdat ik geen zin heb om te folden (weak) en ik denk nog wel wat FE te hebben. Callen kan ook maar dan weet ik op de flop nog niet waar ik sta. BB is 39/22 na 18 handen.
  • 3 antwoorden
    • matthijs91
      matthijs91
      Bronze
      Dit is een van de uitzonderlijke posities waar je QQ preflop zou kunnen folden, omdat de 3bet wel heel erg sterk overkomt.
      Toch zou ik op de 3,50 dit er gewoon nog inschuiven, er ligt al behoorlijk wat dood geld, en zolang ik ze hier zie 3betten met handen als A6o shove ik hier gewoon. Jammer als je een keer tegen AA aanloopt.
    • AmsterdamCalling
      AmsterdamCalling
      Bronze
      all in, genoeg donks die dit met veel weakere handen doen
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Irrem,

Easy shove, QQ is de nuts.

Spelers op deze limiet doen dit idd met stukken minder, en vanuit de CO met 30bb QQ folden is extreem weak. QQ kun je folden, bijvoorbeeld als je zelf utg zat, en je read op de sb iets tighter was. Met de gegeven read en situatie kun je hier echter absoluut niet weg.

Onthoud, als villain 10% van zijn handen op deze manier speelt, zitten KK en AA er alsnog ook bij. Je kunt dus niet al te veel concluderen uit het zien van 1 sterke hand. Zie je echter een zwakke hand (ATo o.i.d.) dan geeft dat wél een read, want ATo zit niet in tighte ranges, dus dan weet je dat je goed zit. Op die manier duwt het spel poker je altijd richting nitty-heid, je ziet vaker goede handen dan slechte in dit soort situaties, omdat slechte kunnen folden, en omdat slechte handen je redenering versterken ipv (schijnbaar) tegenspreken, waardoor je er makkelijker overheen gaat.