Nl 20 Jj

• luca02
      luca02
      Bronze
      Heb maar een sample van 100 handen op villain.
      Daarin 3bette villain 16,7%.
      Vpip/pfr 27/20
      Aggr factor: 4
      Flop cbet 90%
      Turn cbet 70%

Villain is wat ik van hem weet dus redelijk aggro. Vanwege zijn hoge 3bet stat besluit ik zijn 3bet te flatten. Denk als ik 4bet, dat ik mezelf tegen beter isoleer. Villain cbet een droog board en ik besluit te callen. Echter bedenk ik me dat villain waarschijnlijk een overpair heeft. Turn is weer een blank en villain shipt all in. Hier heb ik echt even over na moeten denken, maar uiteindelijke praate ik mezelf in een call.

Nu vraag ik me af of ik hier pre flop had moeten 4betten/callen/ (folden lijkt me geen optie). Stel ik 4bet en hij shoved all in, dan denk ik niet dat ik happy broke ga met JJ.

Vervolgens de flop: Villain bet iets meer dan 2/3e van de pot, echter als ik hier call houd villain een potsized bet over op de turn om mij all in te zetten. Als ik zijn flop bet call, lijkt me dat ik de turn bij een blank ook moet callen.

De turn: Villain bet potsize en zet mij dus all in. Uit deze betsizing blijkt wel dat dit haast alleen voor value kan zijn. Hij zal wel door hebben dat ik ook een overpair heb en denken dat ik deze niet meer weg kan leggen. Ik zette hem hier dus al wel op QQ+. Na lang na te denken call ik uiteindelijk toch.

Met als argumenten dat hij in de voorgaande handen al super agressief was en daar ook niet bang was om te 2nd barrelen. Als hij mij alleen op overcards zou zetten, dan zou hij dit ook met AK kunnen doen. Daarnaast vraag ik me af of het weak zou zijn om nu JJ weg te leggen.

Had ik uiteindelijk maar naar mijn eerste gedachte geluisterd en gefold. Merk dat ik dit soort spots altijd wel moeilijk vind.
      Nu vraag ik me af of het uberhaupt wel verstandig is om in een 3bet pot broke te gaan met slechts een overpair als JJ?
      Hoe hadden jullie deze hand gespeeld?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($19.97)
      BB ($39.68)
      Hero ($20)
      CO ($18.01)
      BTN ($21.43)

Dealt to Hero J:heart: J:spade:

Hero raises to $0.80, fold, BTN raises to $2.70, fold, fold, Hero calls $1.90

FLOP ($5.70) 7:diamond: 3:club: 9:spade:

Hero checks, BTN bets $4, Hero calls $4

TURN ($13.70) 7:diamond: 3:club: 9:spade: 2:club:

Hero checks, BTN bets $13.70, Hero calls $13.30 (AI)

RIVER ($40.30) 7:diamond: 3:club: 9:spade: 2:club: 4:heart:

Hero shows J:heart: J:spade:
      (Pre 19%, Flop 10.0%, Turn 4.5%)

BTN shows K:spade: K:diamond:
      (Pre 81%, Flop 90.0%, Turn 95.5%)

BTN wins $38.29
  • 2 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hoi luca,

Kan je je results weglaten de volgende keer?

Als je tegen een speler speelt die de hele tijd hard 3bet preflop dan is het vanzelfsprekend dat we onze 4bet range gaan uitbreiden met wat meer bluffs maar ook meer valuehands want wiskundig gezien is het nu +EV om TT/JJ erin te gooien dmv zijn fold% op 4bets en je guaranteed equity wanneer je het erin krijgt. Hij kan trouwens zelf ook 5bet bluffen een klein% met lage PPs of een Fliphand waarin je equity weer stijgt

As played kan je hier nooit folden als in Fold Flop of Call Flop, Fold Turn omdat je hier gewoon je equity verbrand en dan eigenlijk met JJ pre moet gaan 4betten. Verder kan ie ook 9x, random pair, A:cK, A:cQ & TT erinschuiven ;)

Mvg,
      Gerv
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oke bedankt! Zal in het vervolg de results weg laten.