Poker is rigged dilemma

• RemyAlleenOpDeWereld
      RemyAlleenOpDeWereld
      Bronze
      Hoe zit het nou met al die threads in het verleden van spelers die zeiden dat FT rigged is, en waarin zowat 90% van de community diegene voor gek verklaart/ flamed.

Maar nu blijkt dat die 90% gek was. En dat die enkeling toch gelijk had.

Hoe zit het met alle andere rooms? Wordt het niet tijd voor een onderzoek bij alle pokerrooms?

Dat het op een pyramide spel lijkt dat was toch ook al langer bekend maar als iemand daarover schrijft werd die ook altijd gelijk neergesabeld.

Ik hoop dat als iemand in de toekomst nog eens zoiets aankaart dat jullie niet in je tunnelvisie blijven hangen en in sprookjes blijven geloven.

Lijkt mij dat dit de geloofwaardigheid van alles en iedereen in de pokerwereld schaadt, en er waarschijnlijk eens serieuzer op de rigged dingen moet worden ingegegaan.
  • 33 antwoorden
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door RemyAlleenOpDeWereld
      Hoe zit het nou met al die threads in het verleden van spelers die zeiden dat FT rigged is, en waarin zowat 90% van de community diegene voor gek verklaart/ flamed.

Hoe zit het met alle andere rooms? Wordt het niet tijd voor een onderzoek bij alle pokerrooms?

Dat het op een pyramide spel lijkt dat was toch ook al langer bekend maar als iemand daarover schrijft werd die ook altijd gelijk neergesabeld.

Ik hoop dat als iemand in de toekomst nog eens zoiets aankaart dat jullie niet in je tunnelvisie blijven hangen en in sprookjes blijven geloven.

Lijkt mij dat dit de geloofwaardigheid van alles en iedereen in de pokerwereld schaadt, en er waarschijnlijk eens serieuzer op de rigged dingen moet worden ingegegaan.
      Je hebt verloren en zoekt een excuus?:P :P
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Dat FTP er een zooi van maakt, maakt poker nog niet rigged. Hun software zelf was weinig mis mee maar ja de leiding maakte er een puinzooi van......
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      Voordat iedereen hier overheen komt duikelen even de volgende zaken:

Waar leid je dit uit af? Op welke feiten baseer je dit?

Ook hier: waar ligt de relatie tussen FTP en pyramidespelen?

Als je deze zaken nader kunt toelichten, kunnen we hier misschien een op goede argumenten gebaseerde discussie van maken.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Op het moment gaat de situatie bij FT niet om de software. Daar is nog op geen enkele manier van naar buiten gekomen dat die rigged was.

Dat de leiding zichzelf een bijzonder ruim inkomen toekende en daarom teveel geld uit de organisatie trok is waarschijnlijk een vorm van fraude, waarbij de constructie van een piramidespel werd genoemd.

Dit heeft echter puur te maken met de manier waarop ze omgingen met het geld, niet met de werking van de software.

Door een dergelijke constructie kon men geld wegsluizen dat eigenlijk beschikbaar had moeten blijven voor spelers. Overigens is nog niet zeker dat dit ook werkelijk zo ging. Het is een aanklacht.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze het geld niet goed hebben beheerd, maar dat die bedragen 'gewoon' een vorm van salaris zijn, net zoals onze bankiers en topmanagers in het bedrijfsleven hun eigen salaris opkrikken met bonussen en salarisverhogingen. Niet bepaald netjes, maar dat hoeft nog geen misdrijf te zijn.

Het is dus nog even afwachten hoe of wat, al ziet het er steeds slechter uit.
    • NietzscheF
      NietzscheF
      Bronze
      Het vertrouwen in online poker heeft wel een flinke deuk opgelopen, helaas. Het zou wel welkom zijn om van andere sites te weten hoe zij hun zaken regelen. Zeker nadat Cake en Merge nu erg twijfelachtig zijn en er vanuit ps al waarschuwingen zijn uitgeven om voorzichtig te zijn met geld op die sites te storten.

Zelf heb ik een slecht gevoel bij Ipoker, omdat de structuur met zoveel verschillende skins onduidelijk is, bij wie ligt bijvoorbeeld de hoofd verantwoordelijkheid?

Momenteel zijn er in mijn opinie maar twee sites waar ik mij "veilig" voel. Party poker en pokeraars, hoewel die laatste nog wel een dreun gaat krijgen van de DOJ.

Graag meer duidelijkheid.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Omdat Full Tilt Poker een beschamend incompetent topmanagement heeft, is het erg logisch dat er frustraties leven bij de spelers. Hell, zelfs ik ben behoorlijk gefrustreerd.

Incompetentie om financiën op een degelijke manier te beheren, heeft echter niets te maken met het rigged zijn van een pokerroom. Ik snap dus ook niet op welke manier je deze twee zaken in verband kunt brengen met elkaar en kunt verklaren dat poker rigged is?

Online poker is niet rigged, onze partner rooms zijn niet rigged en Full Tilt Poker was ook niet rigged. Pokerrooms worden streng gecontroleerd door onafhankelijke partijen, die er op toezien dat de gedeelde kaarten wel degelijk toevallig zijn (er worden dus niet opzettelijk actieverhogende kaarten uitgedeeld, zoals AA en KK in dezelfde hand) en ook de kaarten die op flop, turn en river verschijnen zijn volledig door het toeval bepaald. De meeste sites hebben wat dat betreft een link op hun website, waarin je kunt nagaan op welke manier ze garanderen dat het spel eerlijk wordt gespeeld. Bij PokerStars, bijvoorbeeld, is dat deze pagina.

Omdat je zelf in de hand hebt op welke manier je speelt, welke tactiek je daarbij gebruikt en de intelligente inschatting kunt maken welke range jouw tegenstander heeft, kun je poker winstgevend spelen. Getuige daarvan zijn de vele professionele coaches die we hier zelf in huis hebben, de vele winstgevende en professionele pokerspelers die er zijn en onze vele eigen PokerStrategen die het spelletje winstgevend weten te spelen op lange termijn.

Voor meer informatie over het al dan niet rigged zijn van poker rooms, gelieve dit nieuwsbericht te bekijken. Om jouw mening over Full Tilt Poker te uiten, gelieve deze topic te gebruiken.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Moraal van het verhaal:

Zet altijd 75% van je BR op neteller, dat scheelt bij dit soort geintjes en tilt!
      Ben zelf ook een deel van mn BR verloren op FT.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door TimPS

Omdat je zelf in de hand hebt op welke manier je speelt, welke tactiek je daarbij gebruikt en de intelligente inschatting kunt maken welke range jouw tegenstander heeft, kun je poker winstgevend spelen. Getuige daarvan zijn de vele professionele coaches die we hier zelf in huis hebben en de vele andere professionele spelers buitenhuis.

Nu lijkt het net of alleen de coaches en de vele andere professionele spelers buitenhuis winstgevend spelen, lol
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Moraal van het verhaal:

Zet altijd 75% van je BR op neteller, dat scheelt bij dit soort geintjes en tilt!
      Ben zelf ook een deel van mn BR verloren op FT.
      Straks gaat neteller down!

Dan zet je het op de bankrekening?

Banken failliet

In je matras?

2012

Hier valt niks aan te doen :(
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666

Omdat je zelf in de hand hebt op welke manier je speelt, welke tactiek je daarbij gebruikt en de intelligente inschatting kunt maken welke range jouw tegenstander heeft, kun je poker winstgevend spelen. Getuige daarvan zijn de vele professionele coaches die we hier zelf in huis hebben en de vele andere professionele spelers buitenhuis.

Nu lijkt het net of alleen de coaches en de vele andere professionele spelers buitenhuis winstgevend spelen, lol
      :D

Ik heb er een stukje aan toegevoegd nu. Ik wilde wijzen op de spelers die poker beroepsmatig benaderen en die van het spel hun hoofdinkomen hebben gemaakt. Zij bewijzen namelijk dat het spel niet rigged kan zijn. Onze eigen PokerStrategen zijn daar natuurlijk ook een prima bewijs van, omdat ook zij winstgevend spelen op de lange termijn. So, point taken! :)
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      @Orodin... in het nieuwsbericht wordt verwezen naar een vorm van piramidespel door het management/aandeelhouders van Full Tilt.

Quote: De procureur Preet Bharara heeft ook geclaimed dat Full Tilt Poker en de leiding van het bedrijf "a massive Ponzi scheme against its own players" hebben gevoerd.

De Ponzi scheme staat goed samengevat in de eerste alinea van wikipedia:

Ponzifraude is een methode om mensen op te lichten door een belegging aan te bieden met een extreem hoog rendement, waarbij de uitbetaalde gelden (deels) worden gefinancierd uit de inleg van nieuwe klanten. De ponzifraude is vernoemd naar Charles Ponzi, een Amerikaanse gelukszoeker van Italiaanse afkomst.

maw... een piramidespel
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
      @Orodin... in het nieuwsbericht wordt verwezen naar een vorm van piramidespel door het management/aandeelhouders van Full Tilt.

Quote: De procureur Preet Bharara heeft ook geclaimed dat Full Tilt Poker en de leiding van het bedrijf "a massive Ponzi scheme against its own players" hebben gevoerd.

De Ponzi scheme kun je zo samenvatten in een notendop:

Ponzifraude is een methode om mensen op te lichten door een belegging aan te bieden met een extreem hoog rendement, waarbij de uitbetaalde gelden (deels) worden gefinancierd uit de inleg van nieuwe klanten. De ponzifraude is vernoemd naar Charles Ponzi, een Amerikaanse gelukszoeker van Italiaanse afkomst.

maw... een piramidespel
      Het financiële beleid en de manier waarop ze investeringen maakten was een ponzi scheme, niet het pokerspel.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze

De Ponzi scheme kun je zo samenvatten in een notendop:

maw... een piramidespel
      Het financiële beleid, niet het pokerspel.
      Ik beweer toch niet dat Full Tilt rigged was? Dat geloof ik ook niet namelijk :P
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      @ yoghi:

Ik blijf van mening dat het op neteller beter staat dan op zo'n site. (groot deel BR) FT is daar een goed voorbeeld van.

Op de bank is toch prima tot 100.000 garantie regeling van de overheid? ;)

Jij gaat nu zeggen dat je meer hebt dan 100.000, dan verdeel je het over meerdere banken.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik denk dat het verdelen van je roll over diverse sites de enige mogelijkheid is om iets af te schermen. Het blijft echter een risico dat bij poker hoort.

Door niet teveel per site te hebben staan kun je een situatie zoals met FTP wel wat opvangen, maar tja, ook Neteller en Moneybookers kunnen het slachtoffer worden van scams en wanbeleid, dus het blijft hopen dat alles goed gaat.

Daar je toch ook je limieten wilt blijven spelen zul je toch een bepaalde BR moeten aanhouden. Tijd voor een artikel over bankrolls - management? :D
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      maw... een piramidespel
      Het financiële beleid, niet het pokerspel.
      Ik beweer toch niet dat Full Tilt rigged was? Dat geloof ik ook niet namelijk :P
      Nuja, Orodin vroeg waar de link lag tussen het rigged zijn van FTP en de ponzi scheme. Die link is niet te vinden.

Op beleidsmatig financieel niveau is er wel sprake van, maar dat staat er los van.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Regelmatig afromen naar zowel wallets als naar de bank. Als een bank failliet gaat zie je daar meestal nog een groot deel van het geld van terug (100k per persoon per rekening). Heb je grote bedragen dan kun je beter meerdere rekeningen hebben.

Maar goed... je moet ook niet vergeten dat velen willen groeien in de limieten.
      Dan heeft afromen niet altijd zin dus.
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Oorspronkelijk gepost door Zeezout
      Ik denk dat het verdelen van je roll over diverse sites de enige mogelijkheid is om iets af te schermen. Het blijft echter een risico dat bij poker hoort.

Door niet teveel per site te hebben staan kun je een situatie zoals met FTP wel wat opvangen, maar tja, ook Neteller en Moneybookers kunnen het slachtoffer worden van scams en wanbeleid, dus het blijft hopen dat alles goed gaat.

Daar je toch ook je limieten wilt blijven spelen zul je toch een bepaalde BR moeten aanhouden. Tijd voor een artikel over bankrolls - management? :D
      Juist met BRM wil je toch niet je hele BR op tafel hebben liggen?

Stel dat je 50BI hebt en je speelt 10 tafels tegelijk, dan heb je toch maar 20% van je roll nodig?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Nah, ik heb het meer over het verdelen van je Big Bang..eh...bankroll over meerdere sites, waarbij je per site alleen laat staan wat je voor je limiet nodig hebt.

Dus een management voor bankrolls...
    • 1
    • 2