[3,50 18man] 88 repush?

• HavikJo
      HavikJo
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $3.16+$0.34

Stacks:
      UTG elChipLead3r (1,510)
      UTG+1 tianosr (5,944)
      MP1 gyky_yka (885)
      MP2 carlitos009 (688)
      CO Clito (3,411)
      BTN bami_00 (1,800)
      SB nel34 (4,560)
      BB moa012 (8,202)

Blinds: 100/200

Pre-Flop: (300, 8 players) Clito is CO 8:spade: 8:diamond:
      3 folds, carlitos009 goes all-in 688, Clito goes all-in 3,411

Is dit ok, of moet ik hier ook nog rekening houden met de bigstacks achter me?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi HavikJo,

Is dit ok, of moet ik hier ook nog rekening houden met de bigstacks achter me?

Dit zijn natuurlijk 2 verschillende vragen, vraag 2 is gemakkelijk, natuurlijk moet je rekening houden met de big stacks achter je, dat is altijd het geval namelijk, of de hand goed te spelen, of de vraag hoe de hand te spelen, volgt echter niet direct uit het feit dat je rekening moet houden met de stacks achter je.

Als je first in zit, is een push niet +ev. Hoewel je normaal gesproken dik voorligt tegen de range van MP3 (carlitos dus) maakt zijn push niet opeens jouw push veel profitabeler, hoewel je mogelijk iets meer folding equity krijgt op de spelers achter je.

Ik zou hier first in dan ook naar 2.5 of 3 bb's raisen. Met een limper die maar 3 of 4 bb's stack heeft, zou ik naar 3.5 of 4bb's raisen. Het lijkt mij dus helemaal niet verkeerd om hier te flatcallen. De spelers die achter je zitten moeten nog steeds behoorlijk bijlappen om de flop te kunnen zien, en een flatcall van jouw kant ziet er best wel slowplayerig uit, ik verwacht iig geen absurd loose squeezes om jou van je hand te proberen te zetten.

Ik zou dus flatcallen en hopen dat iedereen fold, mocht je toch een call krijgen, dan is dat lastig, maar nog steeds niet zo vervelend als een call als jij first in had geraised. Immers, er ligt geen sidepot, je zit in positie op beide big stacks, dus als je een call achter je krijgt, zal je tegenstander relatief vaak checken, omwille van implicit collusion (of eigenlijk, omdat er geen sidepot is, dus betten alleen maar nuttig is als er een redelijke kans is dat je voorligt tegen de hand van carlitos).

Een flatcall vind ik dus het beste, op die manier kun je AA of KK oid achter je nog ontwijken, raise/fold met 17bb's is ook niet vreemd verder, en heb je toch de profitabele situatie tegen carlitos, je ligt dik voor, dus de call zal makkelijk profitabel zijn.