Nl2: 33

• BigsharkA
      BigsharkA
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.01/$0.02 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU:
      $2.02
      SB:
      $2.16
      BB (Hero):
      $2.11
      UTG2:
      $3.19
      MP1:
      $2.19
      MP2:
      $1.96
      MP3:
      $2.81
      CO:
      $2.89

Preflop: Hero is BB with 3, 3.
      2 folds, MP2 calls $0.02, MP3 calls $0.02, 2 folds, SB calls $0.01, Hero checks.

Flop: ($0.08) 7, 2, 3 (4 players)
      SB checks, Hero bets $0.08, MP2 folds, MP3 calls $0.08, SB folds.

Turn: ($0.24) 6 (2 players)
      Hero bets $0.24, MP3 calls $0.24.

River: ($0.72) 8 (2 players)
      Hero bets $0.30, MP3 folds, Hero gets uncalled bet back.

Final Pot: $0.72.

Preflop had misschien een iso-raise kunnen zijn? Flop en turn potsize gebet omdat ik geen 4e ruiten wilde zien (die er dan uiteindelijk toch komt) Een check van mij lokt bij hem misschien een bluf uit, waardoor ik een blockbet plaatste die dus nog werkte ook.
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Hey BigsharkA, welkom op het handjudgingforum. :) Het is erg goed dat je hier komt om je spel te verbeteren, ga zo door!

Nu de hand:

Pre-flop vind ik een check prima. Je zit op de BB en dat is niet echt een fijne positie omdat je daardoor uit positie moet spelen op de flop. Wanneer je met een hand als 33 isoleert en meerdere calls krijgt, dan gaan er zo veel vervelende flops komen dat je de hand eigenlijk moet opgeven tenzij je een set hit. Met drie overkaarten op de flop, een hele marginale hand tegen meerdere tegenstanders en ook nog eens uit positie moet je gewoon niet proberen te bluffen, dat gaat nooit werken.

Dat je de flop bet is goed. Pot-sized is hier niet meer dan normaal en zelfs een overbet zou ik hier ook goed vinden, omdat je in een limped pot de pot wil bouwen en je hand wil beschermen, zeker op zo'n drawyheavy board. Dus $0.08 is goed, maar je kan waarschijnlijk meer value krijgen door te overbetten (~$0.15). Je tegenstanders gaan hoge 's toch niet folden. :)

Hetzelfde geldt eigenlijk voor de turn. Pot-sized is prima, maar met een grotere sizing op de flop had je de pot al zodanig groter gemaakt dat je met een grote bet op de turn de river pot-sized had kunnen shoven. Dat is dus een beetje vooruitdenken: "Hoe krijg ik mijn hele stack zo snel en goed mogelijk naar het midden?"

Een blockbet op de river is ook goed. Een is eigenlijk de laatste kaart die je wilt zien, maar het niveau van de gemiddelde NL2 speler is zo dramatisch dat ze hier ook geregeld zonder zitten en dan wil je niet van de beste hand gebluft worden.

Prima gespeeld dus, nh! Overbetten is trouwens niet echt een standaard-move, maar helemaal in limped pots is het een sterk wapen om met je hele goede handen te pot op te bouwen om all-in te kunnen komen op de river, zonder 3x de pot te hoeven overshoven.