NL10 34s

• MichaelDH
      MichaelDH
      Bronze
      Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $13,22
      BB:
      $4,8

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.104 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 4:heart: , 3:heart:
      7 folds, Hero calls $0,05, BB checks.

Flop: ($0,20) Q:spade: , 5:diamond: , 2:club: (2 players)
      Hero bets $0,1, BB calls $0,10.

Turn: ($0,40) 6:spade: (2 players)
      Hero bets $0,3, BB raises to $0,60, Hero raises to $1,10, BB folds.

Final Pot: $2,10

De reden dat ik deze nog wel callde, was de zeer loose-agressieve stijl van villain. Op de flop had ik met de flush-draw meer in moeten zetten, maar ik speel op NL10 eigenlijk boven mijn stand en was wat te voorzichtig. Dat ik op de turn niet te hoog bette was omdat ik villain nog wel in de hand wilde houden.
  • 2 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Hij is Loose agressive en dus wil je uit positie spelen met 34s?
      De rest van de hand is niks mis mee. Die raise moet je wel maken wil je nog wat geld in de pot krijgen.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door michaelkok
      Op de flop had ik met de flush-draw meer in moeten zetten, maar ik speel op NL10 eigenlijk boven mijn stand en was wat te voorzichtig. Dat ik op de turn niet te hoog bette was omdat ik villain nog wel in de hand wilde houden.
      Oei, goed dat je dit erbij zegt. Dit zijn namelijk enorme leaks die heel veel micro-spelers tot verliezende spelers maakt en dit is echt iets waar je aan moet gaan werken.

Als je door scared money niet comfortabel kan spelen op NL10 dan moet je er niet spelen, zo simpel is het. Als je je A-game niet kan spelen, dan is de kans erg groot dat je verliesgevend speelt op dat limiet. Waarom zou je dan boven je stand willen spelen, als je verlies maakt? Gewoon blijven op het limiet waar je je comfortabel bij voelt en waar je de bankroll voor hebt, net zo lang tot je de bankroll en het vertrouwen hebt om te up-moven.

Dan het andere punt, mensen in de hand proberen te houden door kleiner te betten. Enorme leak! Je moet je hand beschermen en value krijgen. Wat als hij alleen called na je raise? Dan is de pot te klein om op de river te shoven en dan mis je erg veel value. Poker is niet alleen het minimaliseren van verliezen, maar wat zeker net zo belangrijk is, is het maximaliseren van je winst. Door dat niet te doen ga je te weinig geld verdienen met je sterke handen en verlies je te veel door je zwakke handen, wat leidt tot verlies. :)

Nu over de hand:

Pre-flop is een duidelijke fold. 4:h3 ziet er heel leuk uit, maar je hebt er vrijwel niets aan. Je kan hooguit een hele lage flush of straat krijgen en dan loop je ook nog eens het gevaar dat je tegenstander een hogere flush of straat heeft. Bovendien is het floppen van een 4 of 3 ook niks waard, omdat de kans groot is dat je tegenstander een hogere pair heeft gemaakt. Zelfs als dat niet zo is en je de beste hand hebt, dan weet je dat nog niet. Stel dat het board 4:cT:sK komt. Wat ga je dan doen? En wat ook cruciaal is in deze spot is dat je uit positie zit in deze hand. Je tegenstander ziet er agressief uit en hij zal je het heel erg moeilijk gaan maken door je te raisen, floaten, bluffen, enzovoort.

Gewoon folden pre-flop dus, de SB is de slechtste positie aan tafel en daar wil je vooral sterke handen openen.

As played is dit een droomflop en doe je verder alles goed. De flop mag je nog iets groter c-betten ($0.15) om de pot te bouwen en de turn mag ook wat groter na villains raise ($2 ofzo) zodat je de river kan shoven als hij called.