10056971 heeft meer geluk dan wijsheid!

• 10056971
      10056971
      Bronze
      Hallo mensen die geïnteresseerd zijn in mijn blog :) Welkom!

Vandaag bedacht ik om maar eens een blog aan te maken. In de hoop dat het mij motiveert om wat meer gericht te gaan poker studeren, om een hopelijk ook beter ritme te krijgen tussen poker/school/etc. en om misschien nog wel andere mensen te ontmoeten waarmee ik handjes kan uitwisselen of soms een beetje meekijken!

Maar laat ik eerst eens mijzelf voorstellen. Ik ben Daan, 21 jaar en woon in Den Haag. Door mijn huisgenoot begon ik vlak voor de zomervakantie met poker met het idee, eens kijken wat het wordt en we zien wel. Het begon aardig goed, al na een week had ik de $50 verdubbeld. Ik had het idee dat het wel lekker ging en werd aardig wat looser. Dit had ik beter niet kunnen doen want al snel raakte ik in de negatieve spiraal en was ik weer terug bij af. Dit demotiveerde mij ontzettend waardoor ik de hele vakantie bijna niet meer gespeeld heb. Nu school weer ik begonnen heb ik de draad weer opgepakt en hoop ik wat meer te leren en lekker door te stromen naar de wat hogere stakes.

Dit is nu hoe ik sinds begin dit schooljaar speel op William Hill. Eigenlijk naar mijn idee meer geluk dan wijsheid, of heb ik dit verkeerd? :P Ik speelde in het begin wat Shorthanded tot ik mijn huisgenoot bezig zag met HU. Dit leek mij ook wel leuk en speelde aardig wat handen HU met behulp van Elephant. Dit hielp best goed in het spelen van het postflop spel. Nu heb ik HEM geïnstalleerd en ben ik van plan weer Shorthanded te gaan spelen.

Huidige limiet:
      BSS - NL2 - Shorthanded

Wat hoop ik te doen de komende tijd:
      • De serie "Crushing NL50" afkijken en begrijpen;
        Nog te kijken: Deel 3, 4, 5, 6, 7, 8.
      • Doorstromen naar NL4;
        Nog 9 BI te gaan!
      • De silver artikelen bestuderen;
        Nu aan het bestuderen: Voor de flop - Wanneer raise je?
      • De handen bestuderen bij de handjudgings van NL20 en lager;
      • Dit blog een beetje bijhouden met hoe het gaat etc.

Waar heb ik nog moeite mee:
      • Het herkennen van de soorten tegenstanders en daarop inspelen;
      • Weten wanneer ik beat ben, ofwel ik overplay m'n hand naar mijn idee veel;
      • Misschien nog wel veel te veel om hier op te noemen :) .

Misschien zie ik je wel tijdens het spelen, heb je nog tips, laat eens een berichtje achter!
      In ieder geval leuk dat je de tijd hebt genomen mijn blogje eens te bekijken! :)
  • 49 antwoorden
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      En jij bent dan zeker een huisgenoot van dat ander nummer ?

Als je jezelf houd aan je studiedoeleinden moet je in ieder geval al een eind komen. Bij het studeren van de handjudgings heb ik nog wel wat tips, probeer voor het lezen van de reacties te bedenken hoe je een hand zelf zou spelen en waarom je dit zou doen. Ook door actief mee te discussiëren kun je een stuk sneller leren.

GL!
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      I plead guilty.

Verder! Awesome intro en succes met het bijhouden van je blog. Ohja! Mocht je nog coachings willen; ik hou van gebakken zalm met peterseliekorst, geserveerd met tagliatella en fijne groenten.
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Zo met die nummers hiero. Krijg ik gelijk het gevoel dat ik de Donald Duck aan het lezen bent. De zware jongens.

Succes.
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      Haha jup huisgenoot van dat nummertje daar :) Ach in feite zijn we allemaal een nummer :)

Thanks voor de tip, ga proberen bij de handjudgings mee te discussiëren.

Vanochtend ging al weer lekker trouwens, 2.5 BI up :) Runde wel goed, had wel een paar handjes waarvan ik dacht dat ik er meer uit had kunnen halen of die ik misschien niet had moeten callen. Zal eerst eens moeten uitvogelen hoe ik de handen van HEM op t forum krijg en dan post ik ze wel bij de handjudgings!
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Wil 09047291 zich melden bij de balie? er staat post voor je!
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      lololol, ik dacht nog 'oh ff Ruben waarschuwen, er is nog zo'n nummertjes gast !'. Blijken jullie elkaar zelfs te kennen :P . Sekte?

Welkom in ieder geval, Daan! Met zo'n huisgenoot zul je vast snel bijleren en als je dat educatie materiaal allemaal doorneemt ben je ook al een paar stappen verder! :)
    • Arjon
      Arjon
      Bronze
      Ha ander awesome nummer! Nice dat je bent begonnen met bloggen :)

We zullen je supporten om gemotiveerd te blijven. Ik weet je in ieder geval te vinden als je er met je pet naar gooit, dus pas maar op!

Veel succes de komende tijd en snel op naar NL4! :)
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Nice openingspost!

Wel handig om mr. Numbers als huisgenoot te hebben, free coachings ftw. :s_biggrin:

Veel succes. :s_grin:
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Heey, nice post!

Leuk ook dat je de omgekeerde graph hebt van je mede-nummer :D

Good luck.
    • Orodin
      Orodin
      Bronze
      OMG nog een nummer uit mn hoofd gaan leren :facepalm: ........

Nice opening dude, veel succes! Bolletje!
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Heey, nice post!

Good luck.
      Haha ja :) Alleen jammer genoeg niet wat betreft de $ :P

Kunnen jullie dat andere nummertje niet even pushen dat ie mij gratis coaching geeft? :P Want die gebakken zalm die kan ie zelf ook best maken!

Thanks in ieder geval voor de support! :)
    • Nivlem
      Nivlem
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Heey, nice post!

Good luck.
      Hahaha!

(sorry Ruben :( )
    • 09024875
      09024875
      Bronze
      No problem Melvin, yours is comming :coolface:
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      Heeft iemand misschien een idee hoe je je HUD bij HEM automatisch goed kan zetten bij William Hill? Ze staan echt voortdurend door elkaar en soms staan ze op de ene tafel wel goed en de andere tafel niet en dan kan ik ze niet verplaatsen omdat ze dan op de andere tafel ook veranderen.

Erg irritant :(
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door 10056971
      Heeft iemand misschien een idee hoe je je HUD bij HEM automatisch goed kan zetten bij William Hill? Ze staan echt voortdurend door elkaar en soms staan ze op de ene tafel wel goed en de andere tafel niet en dan kan ik ze niet verplaatsen omdat ze dan op de andere tafel ook veranderen.

Erg irritant :(
      HUD options -> Seating preferences
      Daarna iPoker kiezen en de juiste seat kiezen bij de juiste variant. ^^
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      Ja dat heb ik geprobeerd maar wanneer ik wil kiezen waar ik wil zitten kan ik kiezen tussen helemaal niets of een streepje.. Beetje raar.
    • martyc
      martyc
      Bronze
      als ik ga spelen staan ze ook verkeerd maar na 2 a 3 handjes gaan ze automatisch goed staan
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      ik wil ook een nummer:(

GL!
    • 10056971
      10056971
      Bronze
      als ik ga spelen staan ze ook verkeerd maar na 2 a 3 handjes gaan ze automatisch goed staan
      Ik moet 't maar even uitzoeken, misschien ben ik wel te ongeduldig :)

ik wil ook een nummer:(

Trek maar een nummertje :D

Had vandaag 2x dat iemand me min 3bette en 2x was het AA en 2x trapte ik erin :( Had er hiervoor niet echt op gelet, maar is dat een beetje een trend op de lagere limieten?